recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ghost-The-Man`s Hjemmebio/HiFi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ghost-The-Man`s Hjemmebio/HiFi

 Besvar Besvar Side  <1 2223242526>
Forfatter
Besked
mfhansen82 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2011
Sted: Kbh, Danmark
Status: Offline
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mfhansen82 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2011 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af ghost-the-man ghost-the-man skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jamen det er da også rigtigt - hva pokker skal du med din surround receiver til stereoEmbarrassed
Den må da selvfølgelig godt spille god stereo,når man nu løber rundt med støvklud og en støvsugerWinkLOL
Præcis. Når man nu alligevel skal belemres med det der rengøringsnoget, så er det da bedst at gøre det til et gang god musik. Wink
Mvh
Michael Hansen

Sony KDL-32V5500 | Sony STR-DH700 | Sony BDP-S360 | Sony CDP-XB920 QS
------------------------
Dali Basis 100 sub | Dali Lektor 6 front | Jamo A3Cen center | Jamo Sat300II surround
Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ghost-the-man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2011 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af mfhansen82 mfhansen82 skrev:

Oprindeligt skrevet af ghost-the-man ghost-the-man skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jamen det er da også rigtigt - hva pokker skal du med din surround receiver til stereoEmbarrassed
Den må da selvfølgelig godt spille god stereo,når man nu løber rundt med støvklud og en støvsugerWinkLOL
Præcis. Når man nu alligevel skal belemres med det der rengøringsnoget, så er det da bedst at gøre det til et gang god musik. Wink
Nå du er også blevet sat på det hold,det samme herConfused,det er sgu ikke sjovt at være osWink
Til top
mfhansen82 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2011
Sted: Kbh, Danmark
Status: Offline
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mfhansen82 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2011 kl. 15:29
Nej, damen render jo rundt med en mave, så jeg må engang imellem tage over med de huslige sysler. Men så har man da heldigvis sin musik. Big smile
Mvh
Michael Hansen

Sony KDL-32V5500 | Sony STR-DH700 | Sony BDP-S360 | Sony CDP-XB920 QS
------------------------
Dali Basis 100 sub | Dali Lektor 6 front | Jamo A3Cen center | Jamo Sat300II surround
Til top
mdpedersen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mdpedersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2011 kl. 09:25
Efter at have kørt Audyssey setup igen igen igen (jeg er vist perfektionist :P) besluttede jeg mig for at det var bedst med alle 8 lyttepositioner og jeg syntes også det giver mere af en surround oplevelse når den har alle 8 positioner at beregne udfra. Dog syntes jeg ikke den får channel levels helt godt med.

Jeg skruer som det første min center op med 2db (fra -3.5 til -1.5)  og min subwoofer skal skrues ned med omkring 3db (fra -4.0 til -7.0) da den virkelig er dyb og jeg har en underbo der allerede har klaget efter jeg har fået det nye sat op :D.

en anden ting er de to front højtalere som Audyssey sætte til 2 forskellige channel levels selvom de står lige op og ned af fjernsynet, så dem har jeg rettet så de har den samme lydstyrke (Audyssey satte den venstre til -2.5dB og den højre til -3.0dB så de begge røg ned på -2.5dB).

Nu skal jeg bare have fundet ud af om dynamic EQ, Dynamic Volume og HT EQ er værd at have slået til eller om de skal disables. Dynamic EQ syntes at give det bedste resultat men dynamic volume compresser lyden for at få volumen i de forskellige lyde til at passe sammen så den er jeg ikke overdrevet glad for medmindre det er til aften lytning hvor der er skruet meget ned. HT EQ er jeg ikke sikker på hvor god er, men jeg ser for det meste bluray film med enten dolby trueHD, DTS-MA  eller normal DTS 5.1 så jeg ved ikke hvor meget det giver der.

hvad er dine erfaringer Jan?
Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ghost-the-man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2011 kl. 14:46
Oprindeligt skrevet af mdpedersen mdpedersen skrev:

Efter at have kørt Audyssey setup igen igen igen (jeg er vist perfektionist :P) besluttede jeg mig for at det var bedst med alle 8 lyttepositioner og jeg syntes også det giver mere af en surround oplevelse når den har alle 8 positioner at beregne udfra. Dog syntes jeg ikke den får channel levels helt godt med.

Jeg skruer som det første min center op med 2db (fra -3.5 til -1.5)  og min subwoofer skal skrues ned med omkring 3db (fra -4.0 til -7.0) da den virkelig er dyb og jeg har en underbo der allerede har klaget efter jeg har fået det nye sat op :D.

en anden ting er de to front højtalere som Audyssey sætte til 2 forskellige channel levels selvom de står lige op og ned af fjernsynet, så dem har jeg rettet så de har den samme lydstyrke (Audyssey satte den venstre til -2.5dB og den højre til -3.0dB så de begge røg ned på -2.5dB).

Nu skal jeg bare have fundet ud af om dynamic EQ, Dynamic Volume og HT EQ er værd at have slået til eller om de skal disables. Dynamic EQ syntes at give det bedste resultat men dynamic volume compresser lyden for at få volumen i de forskellige lyde til at passe sammen så den er jeg ikke overdrevet glad for medmindre det er til aften lytning hvor der er skruet meget ned. HT EQ er jeg ikke sikker på hvor god er, men jeg ser for det meste bluray film med enten dolby trueHD, DTS-MA  eller normal DTS 5.1 så jeg ved ikke hvor meget det giver der.

hvad er dine erfaringer Jan?
Jeg har nu også kørt nogle gange,og en af gangene bare for at tjekke om den kom til samme resultat,men som jeg skrev,ved at køre Audyssey kun i lytteposition,kom den tættest på de rigtige tal.
Da jeg kørte Audyssey hvor jeg pladsere mikrofonen på 8 forskellige steder,sørger jeg for at mikrofonen blev flyttet samme afstand hver gang jeg flytter mikrofonen,for at opnå det bedste resultat.
f.eks ved mig.
1 måling i lytteposition
2 måling  1m til venstre fra lytteposition
3 måling  1m til højre fra lytteposition
4 måling  1,5m til venstre fra lytteposition
5 måling  1,5m til højre fra lytteposition
6 måling  1,5m til venstre,vinkel ud fra lytteposition,på ca 140°.
7 måling  1,5m til højre,vinkel ud fra lytteposition,på ca 140°.
8 måling  1m frem fra lytteposition
 
Jeg har sat alt det der på off,og jeg må så også indrømme,jeg ikke har brugt så meget tid på det,men under X-factor prøvede jeg at slå fra og til i de forskellige menuer,da lyden ikke er så god på DR,det var ikke noget jeg blev imponeret over,man kunne lige så godt ha lavet en loudness knap,så når jeg høre radio eller sætter en cd på som baggrunds musik,så afspiller jeg det i pure direct,
 
Når du køre Audyssey har du så mikrofonen oppe i hovedhøjde hvor du sidder?

Til top
mdpedersen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mdpedersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2011 kl. 15:01
Jep, jeg sætter mikrofonen på nogle kasser så den kommer i hovedhøjde når jeg måler. Jeg har dog ikke 1 m mellem hver lytteposition nærmere 40 - 50 cm, så ved ikke om det er der forskellen ligger.. lige et tip. via din recievers webside setup kan du gemme alle dine ændringer/målinger i en konfigurations fil som du på et senere tidspunkt bare kan loade.
Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ghost-the-man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2011 kl. 16:40
Oprindeligt skrevet af mdpedersen mdpedersen skrev:

Jep, jeg sætter mikrofonen på nogle kasser så den kommer i hovedhøjde når jeg måler. Jeg har dog ikke 1 m mellem hver lytteposition nærmere 40 - 50 cm, så ved ikke om det er der forskellen ligger.. lige et tip. via din recievers webside setup kan du gemme alle dine ændringer/målinger i en konfigurations fil som du på et senere tidspunkt bare kan loade.
Tak for tippet,den er ikke tilsluttet netværk,kan udemærket se idéen med de 8 målinger,hvis der er flere i stuen som vil ha udbytte af det,hos os er det kun mig som går op i detteWink,har bare den ide at det må være det optimale kun i lyttepositionen,men det er da super,at du er tilfreds med det,det er jo det vigtigste.Smile


Redigeret af ghost-the-man - 21-Marts-2011 kl. 17:28
Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ghost-the-man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2011 kl. 16:44
Nu har jeg så haft den i 1 1/2 uge,det er blevet til en del lytning,både koncerter og en del cder,tror jeg har fået styr på det meste,angående lyden i hvert fald,jeg er blevet meget klogere på om front-HT skal stå i small eller bred,og for mig er det helt klar small,for i bred falder fronterne og center for meget samme i et.
Subben,Uha,der har jeg ikke været helt tilfreds med,kan ikke helt finde ud af,hvorfor der er så meget mere knald på,i forhold til den gamle reciver,man mærker tydeligt de dybe toner forplante sig i gulvet,det er fandme lige før at sømmene i gulvet løsner sig,det var simpelthen for meget til min smag,lige nu prøver jeg at  afkoble sub fra gulvet med kork (slibeklodser)det har hjulpet noget på det,her er det så at cderne kommer ind,dem har jeg så brugt til at justere på styrken i reciveren,da jeg kender dem, og ved nogenlunde,hvordan den dybe bass ligger,subben er nu blevet dæmpet yderligere fra -7.5db til -9db,men det er sådan det lige er nu pt.Men ellers er jeg jo rigtig godt tilfreds med den.
 
Billede fra da jeg så Toto,Falling in between live,som lød ganske udemærket.Smile
 
 
Sub med korkklodser



Redigeret af ghost-the-man - 25-Marts-2011 kl. 16:44
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2011 kl. 16:51

@Jan, men alt andet lige, så er det nogle glimrende øvelser du har i gennem, og tro mig, du bliver sikkert ved lidt endnuLOL

Har du prøvet at justere LFE signalet i din receiver?Tongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ghost-the-man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2011 kl. 17:06
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

@Jan, men alt andet lige, så er det nogle glimrende øvelser du har i gennem, og tro mig, du bliver sikkert ved lidt endnuLOL

Har du prøvet at justere LFE signalet i din receiver?Tongue
Næ egentligt ikke,jeg har ladet LFE til at stå på 80Hz
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2011 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af ghost-the-man ghost-the-man skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

@Jan, men alt andet lige, så er det nogle glimrende øvelser du har i gennem, og tro mig, du bliver sikkert ved lidt endnuLOL

Har du prøvet at justere LFE signalet i din receiver?Tongue
Næ egentligt ikke,jeg har ladet LFE til at stå på 80Hz
Prøv at lade den smutte op på 90Tongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ghost-the-man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2011 kl. 09:40
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af ghost-the-man ghost-the-man skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

@Jan, men alt andet lige, så er det nogle glimrende øvelser du har i gennem, og tro mig, du bliver sikkert ved lidt endnuLOL

Har du prøvet at justere LFE signalet i din receiver?Tongue
Næ egentligt ikke,jeg har ladet LFE til at stå på 80Hz
Prøv at lade den smutte op på 90Tongue
Thumbs Up Det prøver jeg lige i eftermiddag,der er jeg alene hjemme.Wink
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2223242526>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu