recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ghost-The-Man`s Hjemmebio/HiFi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ghost-The-Man`s Hjemmebio/HiFi

 Besvar Besvar Side  <1 23242526>
Forfatter
Besked
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ghost-the-man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2011 kl. 17:27
Nå..Nu har jeg fundet ud af det,jeg må indrømme at det var en betjeningsfejl,rent amatøragtigtAngry,det var Dyn EQ som var on,Dyn EQ vol var off,hvis jeg var inde i menuen,under Surround Paraneter,havde jeg sat EQ på off,normalt har jeg lågen lukket på reciveren,men i min søgning måtte jeg se,om det kunne ha noget at gøre med at Oppo var sat bitstream i stedet for PCM,da min Opp kørte PCM signal op i den gamle reciver,der opdager jeg,at et ikon Au Dyssey/mult EQ den satte jeg i off,vuptiBig smile nu begyner subben at spille rigtig med,nå,men ingen skade sket,jeg har da fået hørt en masse musik i ugens løb,men det irritere mig at jeg har overset det.Embarrassed
Ps,prøver selvfølgelig dit tips John,kunne godt høre,at der blev lagt mere over i fronterne,men subben blev med at bulder.
 
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2011 kl. 17:45
Oprindeligt skrevet af ghost-the-man ghost-the-man skrev:

Nå..Nu har jeg fundet ud af det,jeg må indrømme at det var en betjeningsfejl,rent amatøragtigtAngry,det var Dyn EQ som var on,Dyn EQ vol var off,hvis jeg var inde i menuen,under Surround Paraneter,havde jeg sat EQ på off,normalt har jeg lågen lukket på reciveren,men i min søgning måtte jeg se,om det kunne ha noget at gøre med at Oppo var sat bitstream i stedet for PCM,da min Opp kørte PCM signal op i den gamle reciver,der opdager jeg,at et ikon Au Dyssey/mult EQ den satte jeg i off,vuptiBig smile nu begyner subben at spille rigtig med,nå,men ingen skade sket,jeg har da fået hørt en masse musik i ugens løb,men det irritere mig at jeg har overset det.Embarrassed
Ps,prøver selvfølgelig dit tips John,kunne godt høre,at der blev lagt mere over i fronterne,men subben blev med at bulder.
 
Ah ved du hvad Jan, det er noget vi alle kommer igennem fra tid til anden, og tro mig det sker igenLOL
 
Når jeg foreslog det med LFE signalet var det jo fordi, at du har nogle pragtfulde fronter, som i givet fald sagtens kan bære den lidt kragtigere bas. Men super at det nu er på pladsTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ghost-the-man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2011 kl. 09:29
Det er jo blevet sommer,og er for det meste ude,så her på det sidste har jeg ikke fået set og hørt så meget på mit anlæg,kun tv kiggeri og hørt radio,men der skal til at ske lidt igenWink,på tirsdag får jeg lavet en genkalibrering af mit tv,dertil skal jeg også ha sat min Harmony One op på ny.

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2011 kl. 10:22
Er det allerede nødvendigt med en gen-kalibrering? Du har da ikke haft TV'et så længe Confused
Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ghost-the-man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2011 kl. 14:07
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Er det allerede nødvendigt med en gen-kalibrering? Du har da ikke haft TV'et så længe Confused
Der er let over 2 år,jo,men det er kun hvid balancen,man skal ind og justere.
Til top
Sbht Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 507
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sbht Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2011 kl. 16:32
Hej,
 
Jeg skal lige høre dig, satte du Dynamic EQ til OFF ? og Dynamic Vol til OFF ?
 
Eller kan du lige skære det ud i pap for mig :-)
 
Har selv en SR7005 i sort, lækker reciever ;-)
Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ghost-the-man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2011 kl. 08:27
Oprindeligt skrevet af Sbht Sbht skrev:

Hej,
 
Jeg skal lige høre dig, satte du Dynamic EQ til OFF ? og Dynamic Vol til OFF ?
 
Eller kan du lige skære det ud i pap for mig :-)
 
Har selv en SR7005 i sort, lækker reciever ;-)
Hej,jeg har slået alt fra,der har noget at gøre med EQ ,husk så også at slå Mult EQ XT fra,den fik jeg ikke slået fra,efter det,blev det en helt anden oplevelse.Wink
Til top
Sbht Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 507
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sbht Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2011 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af ghost-the-man ghost-the-man skrev:

Oprindeligt skrevet af Sbht Sbht skrev:

Hej,
 
Jeg skal lige høre dig, satte du Dynamic EQ til OFF ? og Dynamic Vol til OFF ?
 
Eller kan du lige skære det ud i pap for mig :-)
 
Har selv en SR7005 i sort, lækker reciever ;-)
Hej,jeg har slået alt fra,der har noget at gøre med EQ ,husk så også at slå Mult EQ XT fra,den fik jeg ikke slået fra,efter det,blev det en helt anden oplevelse.Wink
 
Jeg slog Dyn EQ og Dyn Vol fra i går, og synes det lød SÅ meget bedre Clap (Husk man skal gøre det pr input)
 
Men hvis jeg slog Mult EQ XT fra, så synes jeg at det lød dårligere ? Altså der forsvandt en del diskant bl.a. hmmm... Confused
 
Jeg har følgende HT-setup:
------------------------------
Fronter: B&W XT2
Bag: B&W XT2
Center: B&W XTC
Sub: Velodyne SPL-1200 Ultra
 
En anden ting jeg har lagt mærke til, er at Center er meget lav i vol, så den har jeg givet lidt mere power end mine fronter, er det et kendt issue ?
Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ghost-the-man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2011 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af Sbht Sbht skrev:

Jeg slog Dyn EQ og Dyn Vol fra i går, og synes det lød SÅ meget bedre Clap (Husk man skal gøre det pr input)
 
Men hvis jeg slog Mult EQ XT fra, så synes jeg at det lød dårligere ? Altså der forsvandt en del diskant bl.a. hmmm... Confused
 
Jeg har følgende HT-setup:
------------------------------
Fronter: B&W XT2
Bag: B&W XT2
Center: B&W XTC
Sub: Velodyne SPL-1200 Ultra
 
En anden ting jeg har lagt mærke til, er at Center er meget lav i vol, så den har jeg givet lidt mere power end mine fronter, er det et kendt issue ?
Det var ikke lige den oplevelse jeg havde,ved at slå Mult EQ XT fra,her kom der en del mere rum i lyden,lydens klang virker mere rigtig,og subben begyndte også at lyde rigtig som den skal,med Mult EQ XT til bliver lyden bustet noget.
Det med Center,kan man jo altid justere,efter hvad man synes er bedst,men det kunne også være,at dine fronter er sat for højt.Nu har jeg lige haft besøg af Otto,hvor han havde sin lydtryksmåler med,mine fronter stod for lavt i styrke.
 


Redigeret af ghost-the-man - 18-Maj-2011 kl. 16:43
Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ghost-the-man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2016 kl. 18:46
Er tilbage efter lang tids pauseDer skal til at ske lidt nyt,der er nu bestilt nyt tv møbel Frislev Delux 155-36 model,der går lige 3 uger tid inden det ankommer.
Densen setup bliver pakket sammen for en stund og på et tidspunkt skal jeg ha lavet et lytterum til kun at høre musik i.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2016 kl. 20:57
Oprindeligt skrevet af ghost-the-man ghost-the-man skrev:

Er tilbage efter lang tids pauseDer skal til at ske lidt nyt,der er nu bestilt nyt tv møbel Frislev Delux 155-36 model,der går lige 3 uger tid inden det ankommer.
Densen setup bliver pakket sammen for en stund og på et tidspunkt skal jeg ha lavet et lytterum til kun at høre musik i.
Godt du fandt tilbage igenSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ghost-the-man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2016 kl. 15:08
Så er Densen setuppet ved at blive pakke ned indtil mit lytterrum bliver klar,og det bliver ikke forløbig,så der er tid til at jagten går ind på at finde nye højtaler,da rummet kun er
8 m2 står valget nok på en lille højtaler på stander kontra gulvhøjtaler,har altid kørt med gulv.
Måske nogen som har et indput eller har erfaring med lille lytterrum.






Redigeret af ghost-the-man - 27-Januar-2016 kl. 15:10
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23242526>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu