recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opstart fra dvale-tilstand
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOpstart fra dvale-tilstand

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Helmø Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 303
Direkte link til dette indlæg Emne: Opstart fra dvale-tilstand
    Sendt: 26-December-2004 kl. 09:57

Er dette rent softwaremæssigt eller kræver det også noget af bundkortet?

Til top
dkoclni Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2004 kl. 14:52

Styringen af opstarten - altså tidspunktet - er softwarestyret. Det er software der definere opstartstidspunktet, herefter er det selvfølge bundkortet der rent praktisk tager over, eftersom at procesoren bliver slået fra når computeren går i standby (S3).

Jeg kører selv på et asus bundkort og der virker det perfekt - alt virker perfekt efter opstart fra standby (ganske som når man lige har tændt computeren).

Men jeg har læst andre tråde på htpcnews, hvor enkelte fortæller om forskellige PCI kort som ikke bliver opstartet ordenligt og at windows derfor mister kontakten til dem. Umiddelbart vil jeg mene at det skyldes bundkortet. Kig evt. i sagetv's forum og find tråden  om SageWake (mange sider lang), en plugin der får sagetv til understøtte standby - der er en laaang forklaring om hvordan det rent praktisk virker.

Til top
papabear Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 181
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2004 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af dkoclni dkoclni skrev:

Styringen af opstarten - altså tidspunktet - er softwarestyret. Det er software der definere opstartstidspunktet, herefter er det selvfølge bundkortet der rent praktisk tager over, eftersom at procesoren bliver slået fra når computeren går i standby (S3).



OK - nu fatter jeg 0: Hvordan kan software styre noget som helst, hvis processoren er slået fra?
by PapaBear
(- som mangler afsnit 2 og 19 af 'Allo 'Allo samt BlackBooks afsnit 2 - anyone??)


Til top
dkoclni Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2004 kl. 01:51

Det kan det heller ikke - derfor ordene: "herefter er det selvfølge bundkortet der rent praktisk tager over".

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2004 kl. 08:57

Det med at visse PCI kort ikke kan starte op efter dvale/standby kan også skyldes at kortets driver ikke understøtter dvalefunktionen.

Flemming

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu