recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Formel1 / bilsport og Sony LCD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFormel1 / bilsport og Sony LCD

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
slash Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Januar-2008
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Emne: Formel1 / bilsport og Sony LCD
    Sendt: 22-Januar-2008 kl. 12:22

Hej.

Jeg har behov for lidt hjælp til valg af model.

Jeg nyder at se Formel1, indycar, nascar, rally - ja, bilsport generelt. Udover bilsport bruges TV herhjemme til nyhederne, diverse TV film og TV serier. Når børnene er store nok også PS3 (PS4..?).

Jeg vil gerne have at TV'et er på 40" og har indbygget DVB-C og DVB-T tuner samt kan modtage MPEG4. Budget er max. 15.000

Har haft kig på Sony KDL-40W3000 - men kan den fremvise bilsport OK?

Håber i kan give nogle indspark.

Til top
Kennethxyz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 269
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2008 kl. 13:06
Jeg har et 40" X3500 og den klarer det til bravour, det gjorde mit gamle 32" V2500 egentlig også, og så er w3000 da vist også det eneste med DVB-C OG HD eller?
Sony KDL-55AF8
Sony Playstation 5
Mac Mini
Til top
Anden4220 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2008 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af en klog mand en klog mand skrev:

Formel 1 er det ikke den sport, hvor mest spændende der sker er en mand der tager tid på et pitstop...


ej, det er bare pjat kan godt lide motorsport, når bare skærmen kan følge med...
Panasonic TH37PX80
Sony surround
Apple Airport express
Triax C-HD415CX
Playstation 3

Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 887
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2008 kl. 14:28

Du har ikke det store valg, hvis du vil have DVB-C tuner med MPEG4 indbygget.

Hvis det er et ufravigeligt krav, er der vel pt. kun 2-3 modeller at vælge mellem. Du kan jo selvfølgelig vente og se, om der er flere fabrikanter der har DVB-C med i deres 2008 modeller.

Men ellers kan du jo også vælge at bruge en ekstern boks i stedet. Der er jo ingen garantier for fremtidens teknologi mht. digitale tunere. Og hvis du køber et TV med indbygget digital tuner i dag, kan du blive nødt til at skaffe dig en ekstern digital tuner i 2009 eller 2012, hvis formatet ikke er foreneligt med det der er i dit TV.

De bedste TV til at vise bilsport og andet sport med hurtige panoreringer og bevægelser du kan få i dag er vel Pioneers Kuro serie, men de fås vist ikke til 15.000.

Derudover bør du også se på Panasonics og Samsungs plasmaskærme, hvis du kan forligne dig med, at der ikke er DVB-C tuner indbygget.

Til top
slash Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Januar-2008
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2008 kl. 14:47

Jeg skal lige have en detalje afklaret. Har man en ekstern boks - fx. en DVB-C boks koblet til TV - skal man så ikke bøvle med endnu en remote?

Det jeg konkret fisker efter er hvordan ZAPPER man fx. når man har en ekstern boks på? Bruger man TV's remote eller kører man på ekstern boks remote? Eller er det heleet spørgsmål om kabling?



Redigeret af slash - 22-Januar-2008 kl. 14:49
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2008 kl. 14:53
Mit x3500 klarer alt det fint...

Med hensyn til remote "problemer" det afhænger jo af boksene. Men ellers koster multifjernbetjeninger ikke det vilde.
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
slash Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Januar-2008
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2008 kl. 15:36
Jeg har vurderet. Hvis nu DVB-X ikke er et krav og mærket ikke ubetinget skal være Sony. Hvilke kandidater er der så? Husk prismærke - max. 15.000 kr.

Redigeret af slash - 22-Januar-2008 kl. 15:36
Til top
Kennethxyz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 269
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2008 kl. 15:48

Jeg kan vel lige så godt sige at der er Panasonics plasma, inden en af plasma fanboy'sne kommer i gang

Sony KDL-55AF8
Sony Playstation 5
Mac Mini
Til top
Kennethxyz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 269
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2008 kl. 15:54

Jeg vil sige at mit Sony er jeg rigtig glad for, og det ER vigtigt for mig at det hele er indbygget (DVB-C og MPEG 4), selvom alle herinde siger at jeg ikke må have den holdning og jeg skal dø for det (dramatization).

Og jeg synes at når mit tv er kalibreret er billedet fuldt på højde med plasma.

Jeg synes at hvis den indbyggede tuner er vigtig for dig så skal du holde ved det selvom andre siger noget andet, man kan altid købe en ekstern hvis tv distributøren ombestemmer sig.

Der kom vist en smule fanboy'isme.

Kenneth

Sony KDL-55AF8
Sony Playstation 5
Mac Mini
Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 887
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2008 kl. 09:35
Oprindeligt skrevet af Kennethxyz Kennethxyz skrev:

Jeg vil sige at mit Sony er jeg rigtig glad for, og det ER vigtigt for mig at det hele er indbygget (DVB-C og MPEG 4), selvom alle herinde siger at jeg ikke må have den holdning og jeg skal dø for det (dramatization).

Og jeg synes at når mit tv er kalibreret er billedet fuldt på højde med plasma.

Jeg synes at hvis den indbyggede tuner er vigtig for dig så skal du holde ved det selvom andre siger noget andet, man kan altid købe en ekstern hvis tv distributøren ombestemmer sig.

Der kom vist en smule fanboy'isme.

Kenneth

OK, men det vigtigste var jo, at TV'et skulle koste under 15.000, og så vidt jeg kan se på hifipriser, koster 40X3500 jo 19.000, og kalibreret vil det jo blive 21.500.

Problemet med at lægge sig helt fast på, at man vil have den digitale tuner indbygget, er pt. at man begrænser sine muligheder til meget få modeller, og IMO vil det være mere praktisk, at købe en universal remote til 500-1000, sammen med en ekstern boks i stedet. Derved er man også mere "fremtidssikret, da de fleste remiotes kan opdateres, og man så kan købe en ny ekstern boks, når/hvis den man køber nu ikke vil fungere med nye formater ude i fremtiden.

Til top
Kennethxyz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 269
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2008 kl. 09:50
Nu koster W3000 jo omkring 15000, og jeg kan ligesom kun referere til det jeg selv har.
Sony KDL-55AF8
Sony Playstation 5
Mac Mini
Til top
Kennethxyz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 269
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2008 kl. 09:59

Oprindeligt skrevet af tosa tosa skrev:

Problemet med at lægge sig helt fast på, at man vil have den digitale tuner indbygget, er pt. at man begrænser sine muligheder til meget få modeller.

Enig, men for nogen (Mig selv inklusiv) er det vigtigt at have så få bokse og fjernbetjeninger osv. stående. jeg gider det simpelthen ikke, og det er MEGET vigtigt for mig, hvis jeg SÅ ikke får den 100% bedste SKÆRM (ikke TV) til prisen er det et bevidst valg jeg har foretaget men til gengæld slipper jeg for nogle af de gener der ville irritere mig vanvittigt meget hver gang jeg skulle se TV. Og så er jeg tilfreds med med at have valgt den anden eller tredje bedste skærm, men det bedste TV.

Kenneth

Sony KDL-55AF8
Sony Playstation 5
Mac Mini
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu