recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billedproblemer på video
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBilledproblemer på video

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Emne: Billedproblemer på video
    Sendt: 23-Januar-2008 kl. 12:30
Jeg har en næsten 5 år gammel Samsung SV-6513X video som giver billedproblemer på optagelser på andet end helt nye videobånd. Jeg forstår ikke helt hvad der er galt, men det er der sikkert en eller flere kloge personer her der kan fortælle.

Når jeg optager første gang på et helt nyt bånd er der ingen problemer med farverne, men når jeg har brugt båndet i fuld længde, spoler tilbage og optager påny begynder det at gå galt. Det der sker er at farverne begynder at blive påvirket i dele af billedet ved at en plamage af en fuldstændig uvedkommende farve flimrer og får ting til at se mærkelige ud. For eksempel kunne nærbilleder af en person få en grøn plamage lagt henover således at personens ansigt skifter mellem forskellige nuancer af grøn blandet med den naturlige farve.

Det er ikke så let at beskrive og jeg har ikke mulighed for at tage nogle billeder til at illustrere mit forsøg på en forklaring, så jeg håber at det er forståeligt.

Eftersom det ikke sker på et helt nyt bånd, men lige så snart der bliver optaget henover en tidligere optagelse er mit umiddelbare gæt at farverne fra den tidligere optagelse "bløder igennem" og påvirker den seneste optagelse.

Er der nogen der kan forklare hvad der sker, og er der anden udvej end at skifte videoen ud, eventuelt med en anden type optager?
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2008 kl. 14:35
Slettehovedet defekt
Mvh Jesper
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2008 kl. 18:38

Køb dog en HDD maskine VHS er forlængst død.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2008 kl. 18:55
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Køb dog en HDD maskine VHS er forlængst død.

Det var også planen på et tidspunkt, økonomien tillader det ikke lige nu på grund af uforudsete udgifter.

Men formålet med spørgsmålet er at forstå hvad der egentligt er galt med min gamle video.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2008 kl. 19:02

Som skrevet tidligere, slette eller videohoved defekt. Der er næppe økonomi i en reperation.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2008 kl. 20:05
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Som skrevet tidligere, slette eller videohoved defekt. Der er næppe økonomi i en reperation.

Jeg regnede ikke med at en reparation kunne betale sig, eftersom den som skrevet er 5 år gammel.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2008 kl. 20:10

Du kan forsøge med en rensning af Videotromle og slettehoved m.v., men der er ingen garanti for at det er der problemet kan ligge.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu