|
handel hos Satport24.de |
Besvar | Side <12345> |
Forfatter | ||
svsommer
Guld medlem Oprettet: 15-Oktober-2006 Status: Offline Point: 1151 |
Sendt: 17-Februar-2008 kl. 19:49 | |
Hej pendec dit svar kom en anelse for sent. annullering er send hvor jeg ønsker mine penge retur |
||
Mvh
Svsommer |
||
bruger udmeldt 5
-- Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
Sendt: 17-Februar-2008 kl. 19:41 | |
Hmm, - Du annullerer ordre hos dem hvor du har købt varen. |
||
svsommer
Guld medlem Oprettet: 15-Oktober-2006 Status: Offline Point: 1151 |
Sendt: 17-Februar-2008 kl. 19:35 | |
ja det kan godt være jeg har været en tand for hurtig. men hvorfor skulle de besvar min annullering når de ikke besvare min forespørgelse? og hvis de er forvirret hvorfor sender de så ikke en mail til mig? men for en god orden skyld sender jeg en mail til dem nu at jeg vil annullere min ordre.
|
||
Mvh
Svsommer |
||
Sylvest
Guld medlem Oprettet: 21-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 886 |
Sendt: 17-Februar-2008 kl. 19:22 | |
Ja, få en status fra din bank i morgen, og hvis ikke du er tryg ved det svar du får, så start sagen hos Paypal. Bare lige for en god ordens skyld så har du specifikt bedt det tyske firma om at betale pengene tilbage? Det kan jeg nemlig ikke læse fra dine indlæg, jeg kan kun se, at du har rykket for en leveringsdato og gået til din bank for at trække pengene tilbage. For hvis ikke firmaet har fået en direkte annullering, så kan det måske også forklare sagsforløbet. Vi må nemlig formode, at pengene nu står på firmaets konto i Tyskland og der bliver de jo ikke hævet uden , at det tyske firma giver sin accept, og de er måske forvirrede over ikke at have fået en annullering, men kun nogle rykkere for leveringsdato? Men når det så er sagt, så burde de selvfølgelig have kontaktet dig. |
||
bruger udmeldt 5
-- Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
Sendt: 17-Februar-2008 kl. 19:13 | |
PayPal giver dig 45 dages klagefrist fra transaktionen er udført, så du har nogle dage endnu.. men hvis banken ikke kan trække dem tilbage fra paypal, så bør du starte sagen hos Paypal. Måske skulle du ringe til din lokale bank og høre om de kan rådgive om der er behov for at du selv skal rejse sag med paypal også, da banken måske er lidt uden kræfter i sagen. |
||
svsommer
Guld medlem Oprettet: 15-Oktober-2006 Status: Offline Point: 1151 |
Sendt: 17-Februar-2008 kl. 18:59 | |
Hvad gør jeg så nu min bank er også igang med at behandle sagen. har selv mest lyst til at starte en sag her også. |
||
Mvh
Svsommer |
||
bruger udmeldt 5
-- Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
Sendt: 17-Februar-2008 kl. 18:15 | |
Nedenstående er måske aktuelt her, og du skal nok skynde dig. The best way to resolve an issue with a transaction is to communicate directly with your seller. Most sellers welcome the opportunity to work out problems and provide good customer service.
|
||
bruger udmeldt 5
-- Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
Sendt: 17-Februar-2008 kl. 18:10 | |
Det lyder rigtig fornuftigt! tak for info'n.. Det vil jeg også selv huske når firma'r tilbyder paypal løsninger.. Sørgeligt for dette emne, for så kan sagen altså trække ud. Kan jeg spørge hvilken sum vi snakker om som skal refunderes? Forhåbentlig kan du fortsætte og henvende dig et mere pålideligt sted, og så har du som jeg også lært hvad PayPal handler betyder. |
||
Sylvest
Guld medlem Oprettet: 21-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 886 |
Sendt: 17-Februar-2008 kl. 17:31 | |
Lige med hensyn til Paypal så er der pt. en "debat" igang mellem bankerne og forbrugerrådet. Det skyldes, at forbrugerrådet mener at hvis du som kunde betaler via paypal og sælger snyder, så skal kunden kunne få pengene tilbage fra banken på samme måde, som hvis kunden havde betalt direkte med visakort til sælger. Det vil bankerne ikke gå med til, da kunden i princippet køber nogle elektroniske penge hos paypal med visakortet, som kunden benytter til at betale sælger med. Jeg kan godt forstå argumentet, for kunden har fået leveret elektroniske penge på sin paypal konto, og bankerne har ingen form for kontrol med, hvad der sker i leddet mellem paypal og sælger. Så hvis der er benyttet Paypal, så er det nok forklaringen på den langvarige sagsbehandling. |
||
bruger udmeldt 5
-- Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
Sendt: 17-Februar-2008 kl. 17:08 | |
Ved handel i Tyskland, gælder tyske love.. Som sagt i DR kontant for nogen tid siden i forbindelse med et andet program..(parallel import?) Dog er kreditkort reglerne europæiske, så de skulle gerne dække indkøb over nettet i udlandet. Redigeret af pendec - 17-Februar-2008 kl. 17:09 |
||
bruger udmeldt 5
-- Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
Sendt: 17-Februar-2008 kl. 17:07 | |
Jeg mener ihvertfald at når firmaet kun bruger paypal, så er det da lidt "privat" agtig.. for alle kan modtage penge med en paypal med kreditkort, og det er vist ikke så let at få dem tilbage af paypal? Så måske trækker sagen ud pga paypal? måske et mindre kendt hul i VISA kort handel praksis, så ved man det til næste gang... Jeg ved det ikke, og formoder en masse her.. dog ville jeg sikre mig at forhandleren har "forsøgt" og modtage godkendelse til brug af kredit kort på websiten, altså deres også bevist en registrering af firma osv.. Hold du dig til banken og lad dem kæmpe kampen med paypal, hvis det er et problem. |
||
mufcdk1974
Guld medlem Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 2089 |
Sendt: 17-Februar-2008 kl. 16:46 | |
Ja reglerne gælder også for handel i udlandet. Har selv brugt reglen ved køb af et computer blads abonnement, hvor de trak pengene 2 gange. |
||
Besvar | Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |