recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med opdatering af software
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblemer med opdatering af software

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bjerrehuus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2008 kl. 08:31
bluesy/Jesper:

HVIS i har t-stik fordeler, eller bare distribuerer tv signalet til flere TV's, vil jeg anbefale Jer at koble disse fra og kun yousee boksen direkte til. Det virkede hos undertegnede.
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2008 kl. 08:33
Oprindeligt skrevet af jesperDK jesperDK skrev:

Hej

Jeg har i dag købt den nye samsung dekoder i en tdc butik med HD abb.. Da jeg kom hjem tilsluttede jeg dekoderen til tdc kabeltv (jeg har fuldpakken) og via hdmi til tv. Tænder dekoderen og den finder som det første et "systemupdate" og begynder og hente den. Displayet på dekoderen skriver "codn", men efter cirka 1 minut skriver displayet "Er:25" eller "Er:31. Dette gentager sig hele tiden. Er der andre i aalborg området, der har samme problem. Kundeservice kunne intet stille op, andet end at skrive en fejlbeskrivelse om mit problem. Ved i hvad det er for nogle fejltyper og hvordan jeg kommer videre?.  Jeg har prøvet at benytte forskellige kabler korte som lange, men det hjælper ikke og der er ikke tilkoblet en antenneforstærker, internetkabel eller lignende.

mvh.

jesper, aalborg

Jeg har samme problem i 851.

Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
damiendk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2008 kl. 09:19
Oprindeligt skrevet af Think-T-wice Think-T-wice skrev:

se Køge bynet [01259 ]kanalnøgle her http://www.koege.dk/data/1178502/program2008.pdf i har fuld pakke, dog på andre frekvenser, i har også lidt lokalt tv osv..

Men I har IKKE alle QAM (digital) til rådighed derned, derfor er der nok nogle ting på selector som ikke virker.

Vedr. Tv2 sport HD, har der vist været generelt udfald, også på Stofa iflg andre herinde.

Jeg fik som sagt min op og køre i går... UDEN jeg gjorde noget, andet end at prøve 13 - tretten - gange... havde tekniker igennem fra forsøg 10-11, og hans forslag var at reset'te boksen via <-- --> etc. når der var et kolon, men det kolon fremkom aldrig - bare er25, boot, load og så forfra.

Denne tekniker undersøgte og bekræftede, at QAM 12 og 16 var åbne til Køge, og indeholdt de 4 HD-kanaler... men som sagt kan jeg kun se 3, på TV2 Sport HD siger den at den ikke er en del af mit abonnement. Tester i eftermiddag om det evt. skyldtes de generelle problemer med denne kanal.

Jeg har iøvrigt delt mit tv-signal op med rigtig antenneforstærker købt på Køge Elforsyning, der formidler tv hos os som sagt tidligere, og har haft besøg af tekniker fra dem til installation af den. Signalet er målt, og er meget stærkt - men den nye boks er åbenbart MEGET krævende...

Til top
jesperDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-Maj-2006
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2008 kl. 16:56

Jeg har stadigvæk problemer med at opdatere dekoderen, hvor den kommer med Er:25 eller Er:31, når den prøver at opdaterer. Derfor tog jeg ned til tdc butikken, hvor jeg købte den (Aalborg), og prøvede om boksen virkede dernede. Her kom boksen med samme fejl og tdc medarbejderen kunne desuden forklarer, at den samsung boks de havde i butikken heller ikke virkede og havde samme fejltype. Deres sagem 81 boks virkede ellers uden problemer. Så der er mulligvis problemer med signalstyrken midt i centrum af aalborg. En gang imellem når den prøver at finde ny software skriver den desuden "intet tv-signal fundet, selvom mit tv-signal fungere upåklageligt. Er der nogen i aalborg området der har fået deres boks til at virke? 

Til top
Carpo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 74
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2008 kl. 18:03

Jeg kan heller ikke få Samsung boksen til at virke i Aalborg SØ.

Jeg får kun beskeden "intet tv-signal fundet". Jeg har fejlmeldt det til Yousee.

Til top
Bambus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 390
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2008 kl. 18:31
Jeg fik også et hav af Error 25 fejl i forbindelse med mit forsøg på opdatering af boksen. Efter at have taget strømmen og fjernet antennekablet et utal af gange - så opdaterede den som den skulle. Bor i øvrigt i Århus området. Da jeg herefter skulle indtaste netværksnummeret - så fandt jeg ud af, at fjernbetjeningen er defekt - eller måske er det IR modtageren på boksen, der er defekt. Boksen reagerer ihvertfald ikke på fjernbetjeningen, så nu er hele skidtet pakket sammen igen - det er godt nok irriterende med de mange fejl.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2008 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af Bambus Bambus skrev:

Da jeg herefter skulle indtaste netværksnummeret - så fandt jeg ud af, at fjernbetjeningen er defekt - eller måske er det IR modtageren på boksen, der er defekt. Boksen reagerer ihvertfald ikke på
fjernbetjeningen, så nu er hele skidtet pakket sammen igen - det er godt nok irriterende med de mange fejl.


Du er ikke kommet til at trykke på TV så den ikke styrer boksen længere?
Til top
DonRon Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 07-April-2007
Status: Offline
Point: 351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2008 kl. 20:03
sys` ellers ikke der sker noget ved at trykke på tv knappen på remoten
Til top
Bambus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 390
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2008 kl. 22:26

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:


Du er ikke kommet til at trykke på TV så den ikke styrer boksen længere?

Senere i forløbet, kan det det godt være, at jeg er kommet til at trykke på TV knappen, men først efter, at jeg gik amok med fjernbetjeningen  . Har fjernbetjeningen i øvrigt hukkommelse? Husker den, at TV tasten har været aktiveret efter, at boksen har været slukket og derefter tændt igen?

I starten var det slet ikke muligt at tænde eller slukke boksen. Der var simpelthen ingen reaktion. Har ringet til Fona, der uden omsvøb meddelte, at jeg bare skulle komme ind med den, så det gør jeg i morgen.

Til top
Carpo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 74
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2008 kl. 22:32
Min boks kan heller ikke tænde og slukke med fjernbetjeningen. Men jeg går ud fra, at det er pga. at jeg ikke kan få den til at opdatere softwaren.....
Til top
Bambus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 390
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2008 kl. 22:39

Oprindeligt skrevet af Carpo Carpo skrev:

Min boks kan heller ikke tænde og slukke med fjernbetjeningen. Men jeg går ud fra, at det er pga. at jeg ikke kan få den til at opdatere softwaren.....

Det troede jeg også. Og det lykkedes mig faktisk at få opdateret softwaren efter ca. 20 forsøg (brugte OK knappen på boksen). Men efter opdateringen af softwaren virker fjernbetjeningen stadigvæk ikke .

Til top
jesperDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-Maj-2006
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2008 kl. 17:47

Angående de fejl jeg har med opdatering af software i aalborg området er desværre ikke løst endnu. Snakkede med en tekniker i dag og han sagde, at der var ingen steder i aalborg området, hvor maskinen virkede, dvs. den software der skal installeres ikke pt. var mulig. Surt. 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu