recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround til under 3k
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSurround til under 3k

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
henrik-t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1553
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2008 kl. 13:55
Oprindeligt skrevet af Miths Miths skrev:

Oprindeligt skrevet af henrik-t henrik-t skrev:

...

Hvor skal han så sætte sine "Fede hørebøffer" til , ?? Fjernsynet....!Og du får da ikke god lyd ud i de Hørebøffer uden en god Resiver......


Det overvejede jeg faktisk også lige lidt selv efter at jeg havde skrevet indlægget .

Jeg har her den sidste times tid forsøgt mig med mine to halvbillige sæt hovedtelefoner (Sennheiser HD 515 og et par in-ear Sennheiser CX500) sat direkte til hovedtelefonudgangen på mit Samsung M87.

Som ventet lød de par Blu-ray skiver jeg testede (Die Hard 4 og en af Planet Earth disc'ene) langt bedre med begge sæt end med de indbyggede, temmelig elendige TV-højttalere.
Hvad der dog undrede mig lidt (omend der vel egentlig ikke er nogen logisk grund til at det skulle være tilfældet) var at SRS TruSurround XT indstillingen på TV'et helt klart gav et langt mere imponerende, bredere og mere veldefineret lydbillede (og mindre skarp tale) i hovedtelefonerne, end med bare den almindelige basale indstilling - hvilket altså tyder på at den virtuelle surround-processing TruSurround XT systemet foretager faktisk gør, eller i hvert fald har potentiale til at gøre, underværker for tokanalslyd i højttalere eller især hovedtelefoner.

Jeg kan naturligvis ikke udtale mig om hvor meget bedre lyden evt. kunne være hvis den i stedet var blevet kørt via coaxial fra min PS3 til en receiver/forstærker og der i gennem ud til hovedtelefonerne - men da det så ville være uden TruSurround el. lignende system (med mindre det findes i pågældende receiver), er jeg ikke nødvendigvis overbevist om at det ville være bedre til film.
Ligesom det også er min erfaring at man - i hvert fald i de billige prisklasser - får langt bedre lyd ud af en meget billig forstærker sat sammen med et sæt rimelig fornuftige højttalere/hovedtelefoner, end tilfældet er med modsatte kombination.

Jeg kan som sidebemærkning nævne at jeg bare lidt for sjov i går prøvede at sætte mine tokanals Creative Gigaworks T20 PC-højttalere (et meget rost sæt - prisen taget i betragtning, jeg gav omkring 800 kr., men de kan vist fås ned til omkring 500 hvis man kigger sig lidt omkring) til mit TV. Forfærdeligt resultat - efter min mening langt værre lyd på både TV, film og spil end med de indbyggede TV-højttalere.

Men jeg skal dog gerne bekende at jeg med den lave pris også kunne føle mig fristet til midlertidigt at prøve det Logitech Z5500 sæt - og så evt. vente med at investere i et godt surround-system indtil jeg føler jeg kan sætte lidt mere end ca. 8000 kroner til side (jeg har allerede fyret så rigeligt af på teknik og nye møbler de sidste par måneder).
Jeg tog et kig på nogle billeder, og så vidt jeg kunne se er højttalerkablerne bygget ind i sattelitterne? Er kablerne ud til baghøjttalerne lange nok til en lille stue (det er jo trods alt et PC surround-system), eller skal der nogle forlængere på?

Nå, men indtil videre har jeg i hvert fald lige bestilt et par Sennheiser HD 595 hovedtelefoner .
[/QUOTE]

Mine kabler er ikke sat fast på HT érne tror det var den gamle første udgave , men rettert efter brok fra folk..

Og ledlingerne er vel 5-7 meter lange, så du skal sikkert ud og investere i nogle til 14kr meteren , eller dyre hvad penge pungen tillader...
Til top
staack Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 707
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2008 kl. 13:56
Ja nu ser jeg sjældent film alene, så høretelefoner er ikke vejen frem desværre...
Til top
henrik-t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1553
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2008 kl. 14:05
Oprindeligt skrevet af staack staack skrev:

Tak for alle jeres lærige indlæg, men jeg bliver lige nød til at stille jer et spørgsmål!

-Vil et surroundsæt til omkring de 2000kr, spille bedre end mit fjernsyns inbygget højtaler?

Det er faktisk bare det jeg leder efter..
Det kan godt være jeg er meget misundelig på jeres fede anlæg, men jeg må sige at jeg aldrig vil bruge 8000kr på et anlæg, da jeg føler at jeg har meget andet at bruge de penge på.
Så vil jeg hellere lytte til jeres råd med et logitech sæt eller helt lade hver med at købe noget, hvis man ikke kan få noget i den prisklasse, der levere bedre end de indbygget højtalere...


Lyder over 50 gange bedre , du vil blive mere end tilfreds , hvis du ikke har højere krav.... og de er De bedste ydelse til prisen. og lyder 50 gange bedre end dine indbygget HT
Til top
henrik-t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1553
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2008 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af staack staack skrev:

Ja nu ser jeg sjældent film alene, så høretelefoner er ikke vejen frem desværre...


Lol det er heller ikke bedre, ikke hvis man vil ha både Dyb bas der rykker hele stuen, Det kan Z5500.

Glem alt om hørebøffer sådan nogle skal da kun bruges til Musik , og når man ser Por*o om natten

Logitech levere varen når vi snakker Film , musik "acceptabelt" og hvis du så tænker på prisen 1999,- 

Som du kan se der ikke nogle der har kommet med indevendinger omkring de lyder dårligt , for dem der har hørt dem , selv om de har bedre lyd "Meget Dyre derhjemme" spiller de som en Drøm til prisen, min stue er ca 15 Kvm og de fylder hele rummet op med lyd når jeg skruer halvt op..!!


Redigeret af henrik-t - 11-Februar-2008 kl. 14:17
Til top
Miths Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 31-Januar-2008
Status: Offline
Point: 413
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2008 kl. 15:13
Oprindeligt skrevet af henrik-t henrik-t skrev:

Lol det er heller ikke bedre, ikke hvis man vil ha både Dyb bas der rykker hele stuen, Det kan Z5500.Glem alt om hørebøffer sådan nogle skal da kun bruges til Musik, og når man ser Por*o om natten ...


Første og sidste fremhævede sætning kan desværre let komme lidt i karambolage med hinanden når man bor i lejlighed med naboer og underboer - og oftest ser film mellem midnat og tidlig morgen .

Men jo, jeg vil da give dig ret i at det ganske sikkert er optimalt at se en (action) film med bragende surroundlyd og rumlende bas. En oplevelse jeg desværre selv kun får i biografen.
På den anden side synes jeg dog det lyder lidt som om du ikke er synderligt vant til at benytte hovedtelefoner? Eller i hvert fald ikke nogen af bare rimelig kvalitet.
Det er helt fantastisk så god lyd man kan få selv med et sæt til under tusinde kroner. Ofte på højde med højttalersæt til flere tusinde kroner når vi taler om detajlerigdom, præcision og hva' pokker de audiofile ellers bruger af adjektiver.

Naturligvis egner de sig bedst til musik, men selv er jeg også til spil (og nu forsøgsvis film) faktisk ret glad for den "inde i hovedet" oplevelse man får med et par hovedtelefoner - og er de gode nok er selv lydbilledet, "scenen", kanalseparationen eller hvad det nu hedder, faktisk også fantastisk god, så du uden problemer kan høre hvor de enkelte lydkilder befinder sig i forhold til hinanden og dig selv.

Ser vi bort fra det naturligvis stadigvæk endnu bedre lydbillede du får med et surroundanlæg (og det er jo naturligvis ikke en helt uvæsentlig detalje), er det eneste der faktisk virkelig mangler, bassen . Og det er nu kun slaget i mellemgulvet, for du kan sagtens få hovedtelefoner med rigtig god lydmæssig basgengivelse (in-ear eller lukkede for eksempel).

Nå, men nu har jeg vist også hi-jacket den her tråd længe nok med mine hovedtelefonsnak - nu har Staack jo også sagt at det ikke er en mulighed for ham.
Og så må jeg da også nok sige at jeg ganske sikkert ville forsøge mig med det Z-5500 sæt. Og det ender det måske også med at jeg gør under alle omstændigheder.
Til top
henrik-t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1553
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2008 kl. 18:14
Oprindeligt skrevet af Miths Miths skrev:

Oprindeligt skrevet af henrik-t henrik-t skrev:

Lol det er heller ikke bedre, ikke hvis man vil ha både Dyb bas der rykker hele stuen, Det kan Z5500.Glem alt om hørebøffer sådan nogle skal da kun bruges til Musik, og når man ser Por*o om natten ...


Første og sidste fremhævede sætning kan desværre let komme lidt i karambolage med hinanden når man bor i lejlighed med naboer og underboer - og oftest ser film mellem midnat og tidlig morgen .

Men jo, jeg vil da give dig ret i at det ganske sikkert er optimalt at se en (action) film med bragende surroundlyd og rumlende bas. En oplevelse jeg desværre selv kun får i biografen.
På den anden side synes jeg dog det lyder lidt som om du ikke er synderligt vant til at benytte hovedtelefoner? Eller i hvert fald ikke nogen af bare rimelig kvalitet.
Det er helt fantastisk så god lyd man kan få selv med et sæt til under tusinde kroner. Ofte på højde med højttalersæt til flere tusinde kroner når vi taler om detajlerigdom, præcision og hva' pokker de audiofile ellers bruger af adjektiver.

Naturligvis egner de sig bedst til musik, men selv er jeg også til spil (og nu forsøgsvis film) faktisk ret glad for den "inde i hovedet" oplevelse man får med et par hovedtelefoner - og er de gode nok er selv lydbilledet, "scenen", kanalseparationen eller hvad det nu hedder, faktisk også fantastisk god, så du uden problemer kan høre hvor de enkelte lydkilder befinder sig i forhold til hinanden og dig selv.

Ser vi bort fra det naturligvis stadigvæk endnu bedre lydbillede du får med et surroundanlæg (og det er jo naturligvis ikke en helt uvæsentlig detalje), er det eneste der faktisk virkelig mangler, bassen . Og det er nu kun slaget i mellemgulvet, for du kan sagtens få hovedtelefoner med rigtig god lydmæssig basgengivelse (in-ear eller lukkede for eksempel).

Nå, men nu har jeg vist også hi-jacket den her tråd længe nok med mine hovedtelefonsnak - nu har Staack jo også sagt at det ikke er en mulighed for ham.
Og så må jeg da også nok sige at jeg ganske sikkert ville forsøge mig med det Z-5500 sæt. Og det ender det måske også med at jeg gør under alle omstændigheder.


Jeg har et par Sennheiser PMX 60 som jeg Høre på når jeg spiller  på nettet FPS eller WOW.

de gør det udemærket..Men ja Ægte SR er en opleveles for sig selv, jeg er da osse ved at opgradre mit Z5500 , men jeg ved jeg skal op i ca 10000 Samlet eller mere før jeg vil mene lyden er så meget bedre så jeg vill være tilfreds med min investering i forhold til det Sæt til 1999,- som jeg nu har haft i 1 År ca. spiller stadig fint

En af mine venne har et Phillips sæt Med 5.1 og DVDafspiller , det er det sæt med søjle front højtalerne , de 1m høje ovale , lol de lyder som vand ved siden af mit sæt, og mener han gav over 6000,- for 2 år siden.

Men der er sikker osse gode sæt der ude , tror bare de koste 3 4 gange 1999,- før vi taler om konkorence med Z5500, der er seføli Creatives labs 7,1   600W som de siger har en bedre mellem tone , men det koster 3400 mener jeg.
Til top
staack Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 707
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2008 kl. 21:56
Problemmet er bare, at de er ufattelig grimme at have i en stue... de der logitech sæt
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2008 kl. 23:31
Bevares! Hvis udseende er vigtigere end lydkvalitet? Synes  da de er ret diskrete med stof på, og sub'en er cool.
Til top
Dondee Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-December-2007
Status: Offline
Point: 136
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2008 kl. 00:19
Må jeg lige komme med et råd: Jeg har anskaffet mig et sæt AKG Hearo 787 fra CDON.com. De er FANTASTISKE, både med tv lyd og tilsluttet direkte til min Samsung blu-ray. Med tv får du en god rummelig lyd, men tilsluttet direkte til samsungen er det utroligt. De sidder ikke så fast på hovedet, og nogle gange er det svært at få signalet igennem. Men det er stadig temmeligt utrolig hvilke lydmæssige oplevelser de kan give. Og konen og ungerne brokker sig ikke over lydtrykket. Eneste ulempe er at jeg mest har lyst til at se film alene med mine Hearo ;-) Prisen er iøvrigt 1300,-


Redigeret af Dondee - 12-Februar-2008 kl. 00:19
Til top
Miths Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 31-Januar-2008
Status: Offline
Point: 413
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2008 kl. 07:43
Jeg havde faktisk også kigget lidt på surround-hovedtelefoner, men ud over at være en smule skeptisk med hensyn til konceptet (måske ganske uberettiget), så kunne jeg heller ikke umiddelbart i danske forretninger, finde nogle af de Philips og Pioneer sæt jeg havde læst om.
AKG'en var jeg dog slet ikke rendt ind i før.

Jeg skal naturligvis ikke kunne udtale mig om lydkvaliteten, men surround-dekoder og trådløs hovedtelefon for kun 1300,- synes dog også umiddelbart lidt som at købe et billigt surroundsystem.
Sikkert langt bedre end den originale TV-lyd, men stadig nogen vej op til de dyrere løsninger.
Nå, men så længe det subjektive indtryk er godt er det jo aldeles lige meget .

Nu forsøger jeg mig så med et par almindelige 1200 kroners hovedtelefoner og mit TVs indbyggede TruSurround XT indstilling - men jeg har læst mig til at et andet virtuelt surround-system, Dolby Headphone, også skulle kunne levere et imponerende, muligvis bedre, resultat.
Jeg har fundet ud af at det er inkluderet som mulig DSP-funktion i den Denon AVR-1508 receiver jeg alligevel overvejede at købe, så det kan jo være at jeg vælger at få fat i sådan én. Så kan jeg udbygge med surround-højttalere med tiden (evt. bare stereo først), som pengene tillader det.

Man kan sgu hurtigt købe sig fattig i det her skidt, selv med forholdsvis beskedne krav og forventninger.
Jeg havde muligvis været lidt naiv da jeg troede at mit 40" HDTV ville blive langt den dyreste del af et samlet audio/video system .
Til top
skastdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 20-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2008 kl. 11:02
 

Logitech Z5500, man kan bare gemme Woffer væk,
Ok ja min kabelføring er ikke helt optimal,
Til top
Miths Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 31-Januar-2008
Status: Offline
Point: 413
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2008 kl. 12:55
Jeg så faktisk lige Z-5500 sættet i Fona for en time siden (dog som forventet for dyrt, 2.700 kr - jeg var også noget overrasket over at finde ud af for nylig, at Fona tager ikke mindre en 5.000 kr mere for mit TV end jeg fik det til online. Lidt af en forskel for at sige det mildt).

Sammenlignet med de uhyrligt skrøbelige plastichøjttalere man får sammen med andre billige surround-systemer til under en 4-5.000 kr, føltes det faktisk overraskende nok som en kvalitetsvare - både sattelitterne, subwooferen og den smarte lille kontrolenhed.
Jeg skal dog stadig ikke kunne udtale mig om hvordan det lyder - omend jeg faktisk følte mig temmelig fristet til købe sættet, eller i hvert fald gå hjem og bestille det og spare 700 kr .

Lige nu tror jeg dog nok mest jeg hælder til ideen beskrevet ovenfor - købe en Denon receiver til mine nye hovedtelefoner (som jeg stærkt håber på dukker op i morgen), og så sætte nogle halv- eller heldyre højttalere til senere (okay, nok ikke heldyre da vi vel så taler om en hundredtusind kroner eller mere på det her område ).
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu