recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Verbatim-skiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVerbatim-skiver

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
clausewitz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1115
Direkte link til dette indlæg Emne: Verbatim-skiver
    Sendt: 06-Januar-2005 kl. 09:31

Er der nogen der kan fortælle mig om der er kvalitetsforskel på Verbatim-skiverne hvis man holder sig til 8xSpeed? Så vidt jeg kan se ved at nærlæse billederne hos WesellCD.com så har alle skiverne advanced AZO-technology.

Claus

Til top
LeCramp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-Januar-2005
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2005 kl. 10:05
Hvis du handler på en side der viser media/manufacture codes på de medier de sælger, som f.eks. Nierle Gør, så kan du se hvilken medie du egentlig får. De fleste Verbatim 8x medier er MCC 003 (Mitsubishi Chemicals) producerede, og er nøjagtig de samme.

Verbatim bruger generelt kun MCC og Taiyu Yuden medier, og begge regnes for de absolut bedste på markedet. Så indtil videre har Verbatim ikke givet anledning til at være skeptisk overfor deres produkter :)
/LC
Til top
clausewitz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2004
Point: 1115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2005 kl. 11:41

Hej LeCramp

Tak for henvisningen. Det der vagte min nysgerrighed var priserne hos WesellCD: 50 stk. for 230 kr. men 25 stk. for 112 kr. det er jo ikke tit man hører om en negativ mængderabat . Kan det i øvrigt passe at TY kun laver DVR-R og DVD+R skiver i 4xSpeed jf. Nierle?

Claus 

Til top
LeCramp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2005 kl. 13:06
Nej, de laver dem også i de større hastigheder. Men Verbatim sælger dem kun i deres pastel boxes a 5 stk med jewelcases.

Taiyu Yuden skiver er svære at finde af uvisse årsager (måske fordi de generelt koster lidt ekstra).

OS Media trade i tyskland sælger rene TY skiver, så de er absolut værd at gå efter.

Vil man gamble lidt, så er der en chance for at Fujifilms 8x DVD+R's også er TY når man køber dem i 25stk cakeboxes. Mediecentralen har dem til 94,- for sådan en cakebox, men om de er TY skal jeg ikke kunne sige med sikkerhed, med mindre vi kan få Mediecentralen til at sige om der står Made in Japan på dem :)
/LC
Til top
Keld Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-August-2004
Point: 451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2005 kl. 20:42

Hej LC.

Koden MCC 003, som du nævner, skal den normalt fremgå af skiverne eller indpakningen?

Jeg har købt 2 x 25 stk. Verbatim DataLifePlus DVD-R 8x, og den findes ingen af stederne.

Keld

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Online
Point: 5299
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2005 kl. 21:15
Oprindeligt skrevet af Keld Keld skrev:

Koden MCC 003, som du nævner, skal den normalt fremgå af skiverne eller indpakningen?

Jeg har købt 2 x 25 stk. Verbatim DataLifePlus DVD-R 8x, og den findes ingen af stederne.

Keld

Hej

Hvis du downloader DVD Identifier fra http://dvd.identifier.cdfreaks.com/ kan du udlæse koden på PC.

Mvh Jørgen

Til top
HenrikH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-September-2004
Point: 733
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2005 kl. 22:41

Oprindeligt skrevet af LeCramp LeCramp skrev:

Vil man gamble lidt, så er der en chance for at Fujifilms 8x DVD+R's også er TY når man køber dem i 25stk cakeboxes. Mediecentralen har dem til 94,- for sådan en cakebox, men om de er TY skal jeg ikke kunne sige med sikkerhed, med mindre vi kan få Mediecentralen til at sige om der står Made in Japan på dem :)

Fujis DVD+R skiver er sikkert fra Ricoh - det er deres 4X i hvert fald:

Detailansicht :

DVD+R

Art des Rohlings
Datenkapazität
EAN Code

Allgemeine Daten:

Anbieter: 

FUJI

Bezeichnung: 

DVD+R

Aufdruck: 

Fuji

Verpackung: 

Jewel Case 5 Stück

EAN-Code: 

4902520242297

UPC-Code: 

0

Details:

Hersteller-Code: 

RICOHJPNR018

Hersteller: 

Ricoh Company Limited

Dye-Type: 

Unbekannt

Version: 

Datenkapazität: 

4.70 GB

Videokapazität: 

120 Minuten (Standard Play)

Producentkoderne kan slås op på dette link (brug valgmulighederne yderst til højre - vælg f.eks. Fuji i "Anbieter" for at få ovenstående):

http://www.cdr-forum.de/index_dvdrohlinge.php

Samme sted kan søges, hvilke mærker TY's skriver sælges under. Så vælges Taiyo Yuden bare i "Hersteller" feltet.

Redigeret af HenrikH
mvh

Henrik
Til top
LeCramp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2005 kl. 02:31
De kan sagtens være Ricoh også (sikkert Made in Taiwan). Men de kan også være Ritek, hvilket selvf heller ikke er helt dårligt.

Men jeg ved med sikkerhed, at Fujifilm har laver DVD+R 8x 25stk spindles der ligner dem der nøjagtigt, og som er TY :)  Og kendetegnet er, at der står "Made in Japan" på dem. Som sagt er det et gamble, det kan sagtens være for godt til at være sandt
/LC
Til top
LeCramp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2005 kl. 11:39
Og for at teste har jeg netop bestilt nogen. Så bliver det i hvert fald afgjort :)
/LC
Til top
LeCramp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2005 kl. 18:15
Og jeg kan hermed bekræfte at de ER Taiyu Yuden skiver. 94,- for 25. Fås ikke billigere.

Det er de Fujifilm 8x DVD+R jeg snakker om, hos Mediecentralen.com
/LC
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu