recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - guide til XMLTV og SAGETV på dansk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketguide til XMLTV og SAGETV på dansk

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
dreamer81 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 14-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Emne: guide til XMLTV og SAGETV på dansk
    Sendt: 17-Januar-2005 kl. 11:18
Heysa, nogen som har en guide til hvordan man får sat XMLTV op til at virke sammen med Sagetv???
Til top
pnr.dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juli-2004
Status: Offline
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2005 kl. 11:28
Til top
Ray33 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2005 kl. 12:50

Oprindeligt skrevet af pnr.dk pnr.dk skrev:

Kig her: http://forums.freytechnologies.com/forums/showthread.php?t=3 606&highlight=danish

Den vejledning er sådan set fin nok. Min opdateringen fungerer i hvert fald upåklageligt.

Men en ting der altid har undret mig lidt er hvordan man egentlig får SageTV til at "refreshe" en XMLTV fil?!? Hver gang jeg har hentet en ny opdatering ned af min XMLTV fil, så roder jeg med at opsætte XMLTV plugin til inde i SageTV menuerne for at få den til at indlæse. Men er det virkelig den eneste måde at få den til det?

Ray!

Til top
dkoclni Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2005 kl. 10:18

Ja, nu blev jeg jo overtalt til at prøve SageTV en gang til, men jeg kan simpelthen ikke få det til at spille jævnfør overskriften på denne tråd!

Jeg har fulgt guiderne på:

SageTV og registreringsdatabasen: http://forums.freytechnologies.com/forums/showthread.php?t=3 606&highlight=danish

Plugin: http://mta.techno.org/epg/

men enten har jeg overset noget eller også virker det bare ikke.

Når jeg har opsat tingene som de skriver, har en fungerende epgdata.xml fil, og dernæst kører channel setupen igennem, så får jeg ca. 500 amerikanske kanaler ind i SageTV samt deres programguide. I kanaloversigten findes ingen af de danske kanaler, som jeg lidt havde forventet ud fra guiderne. Jeg kan sagtens se billedet fra de danske kanaler hvis jeg prøver mig lidt frem med at trykke "view" på en tilfældig i kanaloversigten.

Den eneste forskel fra guiderne og den måde jeg gjorde det på, er at jeg ikke benytter xmltv-automate - da jeg blot henter epg via en .bat fil. Men xml filen hedder det den skal og ligger i roden af SageTV mappen.

Nogen ideer????



Redigeret af dkoclni
Til top
dkoclni Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2005 kl. 10:29

Never mind - har fundet fejlen... Det var xerces.jar som Windows af en eller anden fucked up årsag kalder xerces.zip når man downloader den (selvom linket peger på xerces.jar).... Omdøbte den og vupti - i stedet for at skulle vælge mellem amerikanske udbydere så kom XMLTVGUIDE som mulighed...

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu