recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-T, Tysk TV, Nede på Lolland
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVB-T, Tysk TV, Nede på Lolland

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
MartinMueller Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: DVB-T, Tysk TV, Nede på Lolland
    Sendt: 14-Marts-2008 kl. 14:33

Min fader vil gerne have de tyske kanaler og han bor nede på midt-Lolland. Han har en "TV2 antenne" (eller hvad sådan en nu hedder), som peger mod Nakskov.

Er der nogen der har et lignende setup som kan tage Tyskland med en standard DVB-T dekoder?

Skal der evt. en ny antenne op som peger i retning Hamborg?

Jeg ved godt at en parabol vil være at foretrække - MEN, jeg vil gerne prøve at undgå dette (da dette vil være besværligt).

Med venlig hilsen

Martin Müller

Vesterbro / København

Til top
HenrikJ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 21-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2008 kl. 15:06

Ved ikke om du så tv programmet "Rabatten" på dr1 for et stykke tid siden. Men tror du kan finde det på dr`s hjemmeside om ikke andet.

Men indslaget handlede om digitalt tv. Det var en mand i Sønderjylland der lavede blandt andet den røde knup der sidder øverst oppe i flagstangen. Der indbyggede han en digital tv antenne og gravede kablet ned i haven og førte det ind til huset. Der kunne tages ca 23-24 tv kanaler. de fleste tyske + dab radio. Det var rimelig smart. Men prøv at kigge på dr`s hjemmeside. Måske du endda kan finde udsendelsen i arkivet..

Henrik J
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2008 kl. 15:41

Har selv boet omkring Billund så jeg gik ud fra Lolland altid har kunnet modtage Tysk Tv, så hvorfor det skulle være et problem idag, med almindelige UHF antenner, har jeg ikke fantasi til forestille mig.

Regel nummer ét mht. Tv modtagelse _____ Hvordan og hvorledes gør naboen? og her tænker jeg ikke på den eller de dyreste løsninger. 



Redigeret af moho - 14-Marts-2008 kl. 15:43
Til top
Tarkin Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 08-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 939
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2008 kl. 15:49
Oprindeligt skrevet af MartinMueller MartinMueller skrev:

Min fader vil gerne have de tyske kanaler og han bor nede på midt-Lolland. Han har en "TV2 antenne" (eller hvad sådan en nu hedder), som peger mod Nakskov.

Er der nogen der har et lignende setup som kan tage Tyskland med en standard DVB-T dekoder?

Skal der evt. en ny antenne op som peger i retning Hamborg?

Jeg ved godt at en parabol vil være at foretrække - MEN, jeg vil gerne prøve at undgå dette (da dette vil være besværligt).

Med venlig hilsen

Martin Müller

Vesterbro / København

Jeg har en fætter der bor ved Nakskov. Han kan også tage de tyske DVB-T kanaler med sin forholdvis lille UHF antenne som ellers peger mod nordøst imod Nakskovsenderen. Antennen sidder ikke specielt højt.

Se også http://www.digi-tv.dk/Indhold_og_tilbud/Daekningskort.asp

 

Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2008 kl. 16:22
miri
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2008 kl. 16:28
For resten ved i hvad DK står for på Vores biler?  
Til top
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2008 kl. 17:48
Dansk kongerige
Mvh
Svsommer
Til top
corgi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 143
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2008 kl. 19:35
Jeg har prøvet med  en DVB-T antenne i 3 m  højde og den modtager ikke noget tysk tv  , men en arbejdskolega har monteret den på antennemasten i  8 - 10 m højde og han tar omkring 20 kanaler på den  så det må kunne  virke  det er på Vestlolland
Til top
MartinMueller Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2008 kl. 19:46

Tusinde TAK for jeres hurtige svar!

HenrikJ -> Jeg så faktisk godt udsendelsen og har også luret på den antenne. Men, min fars flagstang er desværre ret langt fra TV'et.
Men, det er da en smart og diskret måde at have antenne på.

Moho -> YES! Du har helt ret i det med at kigge på naboen.

Tarkin -> Yes! Det var lige sådan noget jeg ville høre. Min fader bor i Sakskøbing og det er ... jvf. det link som miri har postet inde for hans dækningsområde.

Miri -> Tak for det link!

Corgi -> Min faders antenne er ca. 6-7m oppe så jeg håber det er nok.

Endnu engang tak for jeres hurtige og kompetente svar!

hilsner
Martin

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2008 kl. 19:48

 

 Der vil ikke på nogen måde være besvær med modtagelse af tyske kanaler i den del af Danmark, når bare en UHF antenne er retttet mod nærmeste tyske sender og sidder i en passende højde. (6-10M). Afhængig af forholdene.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2008 kl. 16:53
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 Der vil ikke på nogen måde være besvær med modtagelse af tyske kanaler i den del af Danmark, når bare en UHF antenne er retttet mod nærmeste tyske sender og sidder i en passende højde. (6-10M). Afhængig af forholdene.

Den sender der ifølge kortene dækker Lolland - bedst - er Bungsberg, som sender ARD, ZDF og NDR's MUXer, hver med 50 kW.  88 km. 

Bungsberg bruger lodret polarisation, så din Tysklands antenne skal monteres med 'pindene' lodret.

Flagstangen ser flot  ud og vil helt sikkert være god til Nakskov senderen; men til Bungsberg bør du ofre en god retningsbestemt antenne. En evt. forstærker er mest til at komme gennem et evt. lang coax-kabel - det er selve antennen, der skal fange signalet, som skal være af kvalitet.

Du bør vælge en K21-K69 bredbåndsantenne og bruge rigtigt kvalitets coax.  Prøv a finde retningerne på earth.google.com 

RTL Pro7 sendes kun fra Kiel og 'kun' med 20 kW, men vandret.  Hvis du har en højt monteret og god antenne,  er det muligt, at du kan fange Kiel og dermed få flere kanaler. ( 110 km)

På de sydøstligste Lolland og sydligt og/eller højt på Falster kan det være at Rostock eller Gartz/Rügen evt. kan bruges, men de sender kun med 20 kW og har  færre programmer.

http://www.dvb-t-nord.de/empfangsgebiete/mecklenburg_vorpomm ern.html

De tyske signaler har bedre kvalitet end de danske, men har også meget mindre kapacitet ( 13.27 Mbps mod vores 19.91 Mbps pre MUX). 

Lars 

 

 



Redigeret af reslfj - 15-Marts-2008 kl. 17:01
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
MartinMueller Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2008 kl. 21:14

Jeg vil lige lukke denne tråd med at sige at det spillede 100%. Købte den billigste DVB-T dekoder hos ElGiganten til 150,- ... og nu har min far ARD, ZDF og N3. Den fandt yderligere ca. 10 kanaler men med dårligere signal (dvs. at han nok får problemer med at se dem når det er dårligt vejr).

Slap for at montere ekstra antenne el. lign. Så hvis man bor fra Sakskøbing og så "mod" tyskland så er det bare at kaste sig ud i det!

-Martin

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu