recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MKV på PS3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMKV på PS3

 Besvar Besvar Side  123 9>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
dannemand Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2008
Sted: 8000
Status: Offline
Point: 212
Direkte link til dette indlæg Emne: MKV på PS3
    Sendt: 13-Marts-2009 kl. 23:52
Hejsa.

Hvis mit spørgsmål ikke høre til her, så er det nok en siger til, så skal jeg nok starte et nyt.

Men har lige et par spørgsmål om forbindelse og film.

Nogle film kan jeg bare få kopieret over. PS3'en siger "Der er ikke nok ledig plads på harddisken, men der er 40 gb ledig. Dette sker både ved nogle avi og divx.

Jeg har så fået løst problemet med at jeg converter avs videoconverter til H264/avc 768 kbps. Men et klip på cirka 30 min måske tager 20 min at lave om. Så må der da være smartere måder at omgåes det på. Spørgsmålet er bare lige hvordan?

I den anden kategori har jeg lidt problemer med forbindelsen. Når Java PS3 og min PS3 søger, så fatter de ikke at finde hinanden. Har også prøvet med tversity. Intet hjælper andet end at reboote. Får ikke rigtig nogen fejlkode. Så den er nok lidt svær at løse. Men det skader jo ikke at høre.
Til top
Sickboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-April-2008
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2009 kl. 12:20
Egentlig vil jeg gerne benytte mig af AVCHD mulighederne i de nye versioner af MKV2VOB, men jeg kan simpelthen ikke vænne mig til at have en stor sort bjælke under filmen, istedet for 2 mindre under og over. En af de største grunde til jeg gerne vil bruge AVCHD er at man bibeholder 24p, hvilket man ikke kan når man konverterer til en fil. Med AVCHD kan man også få soft subtitles lagt på uden at skulle transcode.

Iøvrigt vil jeg give Rytlig ret i at "PS3 Media Server" er et genialt program, hvad enten man bruger det som almindelig server eller til at konvertere on the fly. Man skal dog være opmærksom på at det kræver rimelig meget cpu kraft for at kunne konvertere on the fly, især hvis man vil beholde DTS'en og det er en 1080P MKV fil. Min gamle Core2 DUO E6600 kan ikke helt følge med, selvom den er clocket til 3.2GHz.
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2009 kl. 16:18

Du mangler en anden grund, nemlig at man ikke har mulighed for at køre programmet.

I Linux versionen ser det ud til at det kræver GUI access for at lave de "indledende" opsætninger for bagefter at kunne køre CLI.

Men der er vist fokus på det fra programmørens side for det er da en bøf af dimensioner...

Til top
Rytlig Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Juli-2007
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2009 kl. 15:58
Det smarteste er da programmet "PS3 Media Server" som kan hentes her: http://ps3mediaserver.blogspot.com/

Det remuxer .mkv filerne, ligesom mkv2vob, men gør det on-the-fly. Dvs. man bare henter filerne og så afspiller dem direkte fra PS3'en. I den seneste version kan den også smide DTS med, ligesom mkv2vob også kan nu. Med dette program er der kun grund til at remuxe / encode manuelt, såfrem .mkv filen ikke overholder 4.1 profilen eller der skal subtitles på.


Redigeret af Rytlig - 08-Marts-2009 kl. 15:58
Til top
thunder2008 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2008
Status: Offline
Point: 91
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2009 kl. 12:59
Har i overvejet:

PS3 Megabox Homebrew Project ?

Det skulle være et slags media center der kører på ps3'en og skal derfor ikke streame fra en computer... Det kan afspille MKV filer... Har ikke selv testet endnu....
Til top
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 1066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2009 kl. 12:41

Prøv  m2ts fra usb.

Prøv BD-5.

Kuro
Til top
ztruw Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Februar-2009
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2009 kl. 11:41

Jeg har nu prøvet med tsmuxer, hvilket resulterede i at den kunne spille nu 4-5 sekunder uden at gå på pause/frezze.

Det virker utroligt underligt.. Jeg streamer med mediaplayer, men kan ikke se hvad det skulle kunne sige.

nogen andre forslag? :)

Til top
Per Korshøj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 603
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2009 kl. 10:52
Brug seneste version af MKV2VOB det fungerer fint med firmware version 2,60 til PS3, har selv lidt Star Wars i HQ, 17gb pr film
Per Korshøj




Til top
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 1066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2009 kl. 10:07
Oprindeligt skrevet af ztruw ztruw skrev:

Det er .mkv filer på godt 1,1gb stykket. Jeg har prøvet at Konvertere dem med Mkv2vob, GOM encoder og PS3 Video 9. Dog er intet lykkedes endnu,

Prøv med tsmuxer som beskrevet i den initielle post fra 01.04.2008.

Kuro
Til top
hyldig87 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 473
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2009 kl. 00:50
Oprindeligt skrevet af ztruw ztruw skrev:

Har lige en lille forespørgsel..

Nu har jeg et par aftener rodet med at få min nyhentede sæson 3 af heroes 720p hdtv, til at kunne afspilles på min ps3.
Det er .mkv filer på godt 1,1gb stykket. Jeg har prøvet at Konvertere dem med Mkv2vob, GOM encoder og PS3 Video 9. Dog er intet lykkedes endnu, det konverterede format kan afspilles på computeren, men min ps3 afspiller cirka 2-4 sec og går så på pause. Hvis jeg går ind og ser info på de enkelte filer, fra ps3'en, mener den de kun fylder 1700kb cirka. Men på min comp fylder de alt mellem 1bg-1,7gb.
Håber der er nogen der kan knække den her.

P.S. min ps3 er lige opdateret, da jeg overvejde om det var der fejlen lå.

 



Der er ingen problem i at køre en 720p .mkv film igennem mkv2vob og afspille dem på PS3.
Der er ikke noget kvalitets tab på billede siden, har ik 100% styr på det på lyd siden men det forbliver i hvert fald 5.1/6.1 osv... I hvert fald i det her tilfælde.
Hva bruger du til at streame dem til PS3? eller flytter du dem derover?

Oprindeligt skrevet af henrik-t henrik-t skrev:

Jeg kan afspille MKV filer conveteret igennem CovertXtodvd, ingen problemer der... nok er det ikke 720p mere, men kvaliteten er fremragende stadig...
mange af detajlerne er der stadig.

Henrik

Hvofor ik MKV2VOB? så beholder du billede kvaliteten? PS3 understytter alt det program spytter ud...



Redigeret af hyldig87 - 04-Februar-2009 kl. 00:51
Til top
henrik-t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1553
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2009 kl. 00:44
Jeg kan afspille MKV filer conveteret igennem CovertXtodvd, ingen problemer der... nok er det ikke 720p mere, men kvaliteten er fremragende stadig...
mange af detajlerne er der stadig.

Henrik
+100HD Film
Til top
ztruw Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Februar-2009
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2009 kl. 23:43

Har lige en lille forespørgsel..

Nu har jeg et par aftener rodet med at få min nyhentede sæson 3 af heroes 720p hdtv, til at kunne afspilles på min ps3.
Det er .mkv filer på godt 1,1gb stykket. Jeg har prøvet at Konvertere dem med Mkv2vob, GOM encoder og PS3 Video 9. Dog er intet lykkedes endnu, det konverterede format kan afspilles på computeren, men min ps3 afspiller cirka 2-4 sec og går så på pause. Hvis jeg går ind og ser info på de enkelte filer, fra ps3'en, mener den de kun fylder 1700kb cirka. Men på min comp fylder de alt mellem 1bg-1,7gb.
Håber der er nogen der kan knække den her.

P.S. min ps3 er lige opdateret, da jeg overvejde om det var der fejlen lå.

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu