recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Canal Digital Hd Boks Satellit
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Canal Digital Hd Boks Satellit

 Besvar Besvar Side  <12345 97>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
imargo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2012
Sted: Vemmetofte
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér imargo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2012 kl. 21:21

Ahh, det er det der er galt!
Jeg venter da bare lidt så..  haha!

Tak for svaret, SVP03


Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2012 kl. 19:45
Jeg har ikke lige problemer med nettet.
Men i starten kunne jeg ikke få det optag til at virke, jeg fik port numre og alt muligt hjælp fra cd og intet virkede, så jeg droppe det.
Ville så en måned efter tjekke det, og så pludsligt virkede det.
SVP03
Til top
imargo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2012
Sted: Vemmetofte
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér imargo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2012 kl. 18:18
Pænt goddag!

Er der nogen af jer, der har/har oplevet problemer med netkortet i den nye HD Entertainment boks?

Jeg har problemer med at få den til at koble på og blive på nettet, både med automatisk og manuelt tildelt IP-adresse. Har nu prøvet med forskellige kabler, via switch og direkte tilsluttet router (TDC Homebox).
Alle andre enheder (PC'er, Mac's, NAS, TV o.s.v.) kan sagtens komme på nettet.
Jeg kan se i menuen (Brugerindstillinger - Optagelsesindstillinger - Fjernoptagelse - Forbindelsesstatus), at netkortet skifter mellem Forbinder/Forbundet/Frakoblet konstant...
Det lidt underlige er, at jeg godt kan komme ind på "On demand" og se oversigten over tilgængelige film, men jeg kan ikke lave optagelser via "optag.canaldigital.dk".

Nå, det er jo småting sammenlignet med det man har været udsat for med boksen fra hel.. øhh Sagem Ermm

@isteen: Den ser fiks ud den lile ny, men man får jo også lov at betale for den!!


Til top
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2012 kl. 18:07
Så skulle der være en Mini på vej. En lillebror til HD Entertain Center, uden harddisk - men med mulighed for at sætte sin egen USB harddisk til. Den virker som et godt bud for alle os der er trætte af Sagemboksen fra helvede
Steen
Til top
tx607 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 136
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tx607 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2012 kl. 06:29
Oprindeligt skrevet af Darkwing Darkwing skrev:

Jeg har aldrig haft problemer med min Onkyo 609'er - Kan man firmware opgradere en 607'er ?
Nej det tror jeg ikke man kan, men jeg har en universal Logitech fjernbetjening der tænder og styrer mit udstyr, nu har jeg fundet ud af at hvis jeg tænder Tv, CD boks og til sidst forstærkeren så virker det.
Er ved at være træt af moderne udstyrOuch
Til top
Darkwing Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Darkwing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2012 kl. 20:25
Jeg har aldrig haft problemer med min Onkyo 609'er - Kan man firmware opgradere en 607'er ?
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2012 kl. 20:23
Oprindeligt skrevet af tx607 tx607 skrev:

Vi lever i 2012 så hvad er det lige der sker?

Spørgsmål til Onkyo:

I have a TX-SR607 receiver, and have recently bought an ADB TRN 5720SX through Canal Digital Denmark.
Now I have the problem that I get an error message "HDCP?" when I send the HDMI signal through the receiver.
Then I can then turn the ADB TRN 5720SX off and then on again and then it works.
If I send the HDMI signal directly to the TV then there is no problem.
Is it the receiver that fails, or is it the satellite receiver that fails?
Best Regards
Michael.

Svar fra Onkyo:

Dear Mr. Pedersen - 
i think non of the devices fail - this is a typcal HDMI matter.
HDMI wants a "handshake" and this will be transmitted from the source to the display.
The receiver only transports the informations either from the source and the display.
So - dependig of the brand and the product - it might be necessary to restart one unit, to send the handshake again.
This handshake is part of the HDCP copy protection.

MfG / Sincere Regards
Customer care / PL / DR / MC / SK / UZ
ONKYO Europe Electronics GmbH

Man gør så meget for at hindre digital kopiering, så det faktisk kun er dem der snyder der ikke oplever problemer.


Har ikke problemer med dette på Yamaha AV receiver så man skulle da tro at Onkyo også kunne.
Til top
tx607 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 136
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tx607 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2012 kl. 19:15
Vi lever i 2012 så hvad er det lige der sker?

Spørgsmål til Onkyo:

I have a TX-SR607 receiver, and have recently bought an ADB TRN 5720SX through Canal Digital Denmark.
Now I have the problem that I get an error message "HDCP?" when I send the HDMI signal through the receiver.
Then I can then turn the ADB TRN 5720SX off and then on again and then it works.
If I send the HDMI signal directly to the TV then there is no problem.
Is it the receiver that fails, or is it the satellite receiver that fails?
Best Regards
Michael.

Svar fra Onkyo:

Dear Mr. Pedersen - 
i think non of the devices fail - this is a typcal HDMI matter.
HDMI wants a "handshake" and this will be transmitted from the source to the display.
The receiver only transports the informations either from the source and the display.
So - dependig of the brand and the product - it might be necessary to restart one unit, to send the handshake again.
This handshake is part of the HDCP copy protection.

MfG / Sincere Regards
Customer care / PL / DR / MC / SK / UZ
ONKYO Europe Electronics GmbH

Man gør så meget for at hindre digital kopiering, så det faktisk kun er dem der snyder der ikke oplever problemer.


Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2012 kl. 18:51
Min næsten nye modtager mistede al form for lyd lige for lidt siden. Jeg havde skiftet over på en anden HDMI-indgang og slukkede æsken for at der ikke skulle stå "HDCP ?" (ja, den har et mellemrum med...). Kort tid efter lavede den et eller andet, som den skrev om i sit display. Det sidste der stod var "Initializing", og da jeg så fik den tændt igen (det krævede et par klik på knappen), var der overhovedet ingen lyd. Hverken på den optiske udgang, som jeg bruger, eller via HDMI, hvis jeg skruede op for fjernsynets højttalere.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
tx607 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 136
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tx607 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2012 kl. 17:11
Tjahhh ellers skal man bare hente noget pirat TV, for de oplever overhovedet ingen af de problemer vi andre betalende kunder slås med...det er sgu et sørgeligt system.
Til top
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2012 kl. 16:57
Måske skulle man bare stille sig tilfreds med den gamle Sagem, selvom den ikke er særligt god til HD-optagelser! I går ville jeg se Rush Hour 3 (optaget fra TV2 Film HD). 4 gange indenfor de 90 minutter filmen varede forsvandt lyden, og jeg var nødt til at pause afspilingen, for at få lyden tilbage.
Steen
Til top
tx607 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 136
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tx607 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2012 kl. 15:06
Jeg var ellers så glad.
Men oplever stadig problemet med at boksen starter op med HDCP fejl.
Og nu påstår de inde ved CD at de aldrig har oplevet det før selvom at jeg i telefonen fra sidste samtale fik jeg at vide at deres egen test boks gjorde det samme. Men jeg blev lovet at dette absolut ville blive rettet hurtigst mulig.
Jeg havde ellers skaffet en aftale hvor boksen skule virke inden jeg betalte noget....den brød jeg desværre, men til alt held fik jeg den billig så måske man kan afsætte til en eller anden.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 97>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu