recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Canal Digital Hd Boks Satellit
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Canal Digital Hd Boks Satellit

 Besvar Besvar Side  <1234 97>
Forfatter
Besked
picorama Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-April-2006
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér picorama Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2008 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af johnjkj johnjkj skrev:

Oprindeligt skrevet af pinkytk pinkytk skrev:



DTT modtagelsen er ikke lige så god som deres standard boks eller mit pana px70. Mit tv2 er faktisk ubrugeligt nu, men jeg har så heller ikke en rigtig antenne til DTT, kun en gammel stueantenne.

Når du skriver at DTT modtagelsen ikke er så god, viser den så et dårligere billede med DTT, eller har den sværere ved at modtage signaler i det hele taget?

Hej Jeg har fået min nu. Kunne heller ikke rigtig DDT til at virke, læste lidt i specs. får reciveren, og det ser ikke ud til at den sender strøm til DDT-Antennen, som nu den pensionerede box gjore. Fandt strømforsyningen frem til min DDT-Stueantenne, og det hjalp rigtig meget.

Reciveren starter med som en Jetjager Larmer, men efter blæser og disk (ca. 5-10 sec.) er kørt i stilling, er den som pænt stille. Ved normal volume på tvét kan jeg ikke hører den længere.

Opsætning og brug er meget ligtil. Manualen kan man godt undvære.

Ungerne syntes det var ret sejt at jeg lige pausede Tegnefilmen, da det var spisetid.

Jeg kan kun anbefale reciveren. 

 



Redigeret af picorama - 09-April-2008 kl. 10:46
Til top
MortenR. Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenR. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2008 kl. 10:42
Lyder super! Skønt at den ikke er noget støj inferno! Er der nogen
forskel på støj niveauet når man ser tv uden at bruge hard disken og når
man optager eller ser noget man har optaget?
Morten
Til top
picorama Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-April-2006
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér picorama Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2008 kl. 10:54

Hej Morten.

Nej der er ingen forskel overhovedet.

Jeg kan se min er harddisk er 42 c. Det er ikke så galt.

mvh Martin

Til top
MortenR. Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenR. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2008 kl. 11:00
Er det mindre end en playstation 3, 40 GB ?? Eller er det ca. som en normal
sony dvd-recorder?
Morten
Til top
picorama Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-April-2006
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér picorama Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2008 kl. 11:02
Det ihvertfal midre end Xbox360.
Til top
MortenR. Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenR. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2008 kl. 11:03
Det ville også være ringe hvis det ikke var tilfældet!!!
Morten
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2008 kl. 11:13

Ja, det må man sige... 360'eren larmer jo som bare f***** :)

Jeg har ikke fået min endnu, så venter stadigvæk.

Til top
O'Brian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér O'Brian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2008 kl. 09:27

Jeg venter også...

Er det rigtigt at den ikke ka modtage fra Astra? = tyske kanaler?

Samsung C46 8705.
Samsung LE46M87B.
Philips BDP7500.
Philips DFR 9000.
Philips SRU 9600.
Canton Surround.
Beosound 3000.
Beolab 8000.
PS3-60 GB.

Til top
pinkytk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Maj-2007
Status: Offline
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pinkytk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2008 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af johnjkj johnjkj skrev:

Når du skriver at DTT modtagelsen ikke er så god, viser den så et dårligere billede med DTT, eller har den sværere ved at modtage signaler i det hele taget?



Jeg syns billedet er pænt nok, men den har sværere ved at modtage signaler end min gamle boks. Den blever faktisk forstyret hver gang jeg bruger en fjernbetjening ( billedet pixelerer ) og når jeg bruger tekst-tv.


Og lige til det med støjen. Jeg syns den larmer mere end min ps3 40gb, men efterhånden lægger jeg ikke mærke til den.

Lige et råd, lad ikke en varm ps3 stå oven på den. Den stakkels lille blæser i boksen kommer på overarbejde og man risikerer høreskader :P
Til top
MortenR. Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenR. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2008 kl. 17:21
Det var dog alligevel pænt støjende. LIdt surt. Det bliver spændende at få
boksen på besøg.
Morten
Til top
neumann Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér neumann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2008 kl. 18:01
Jeg fik min boks i går og den virker fint, jeg bemærkede specielt at kanalsøgning var langt hurtigere end min gamle force 1199.

boksen larmer mindre end min gamle force 1199 og væsentligt mindre end min ps3, jeg har dog skiftet disken i min ps3 til en 250 gb samsung da den originale døde efter 6 timers brug!.

Kanalskifte og kanaldekodning kunne være hurtigere men det er ok.

Fjenbetjeningen kan jeg ikke lide, knapperne "klikker" og er meget hårde at trykke på, en anden sjov ting er at den benytter lithium knap-batterier.

Billedet fra sattelit og dtt kanaler er godt, da jeg pt. kun har et 28" crt kan jeg ikke vurdere hd-kanalerne. Jeg kan med min gamle loftsantenne modtage 2 regionale tv2 og 3 dr signaler.

Optage og spole frem + tilbage virker rigtig godt, der en ingen pause når man starter en optagelse - ikke engang et hak i billedet.
Boksen optager i øvrigt den udsendelse man ser, så det er muligt at spole tilbage hvis man misser starten af et program, naturligvis forudsat at boksen stod på den rigtige kanal.
I listen med de optagelser man har lave starter afspilningen i et lille vindue , smart detalje.

Boksen har 2 satelit tunere og 1 dtt tuner, så man kan optage et program og se et andet - eller optage 2 sat programmer og se dtt. Der fulgte en triax quad lnb med.

Jeg synes ikke at info og epj interfacet er ret pænt, men det er funktionelt. En underlig ting er at billedet forsvinder når man går ind i epg (det er i venstre hjørne), men hvis man vælger kanalen igen så kommer det frem..

Kanallisten er lidt underlig, der er en A-liste som indeholder alle kanaler, så kan man oprette sin egen lister (B til G) som kanalerne kopieres ind i - så vidt jeg kan finde ud af kan man ikke flytter kanaler op og ned i sin egen liste, man skal derfor sørge for at putte dem ind i den rigtige rækkefølge. Man kan dog indsætte kanaler midt i listen men det virker lidt bøvlet.

boksen har ingen optisk digital lyd-udgang, men der er en coaxial spdif.




Redigeret af neumann - 10-April-2008 kl. 18:26
Til top
johnjkj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 575
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnjkj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2008 kl. 20:02

Tak for jeres første erfaringer med boksen.

Jeg har netop bestilt én hos CD idag og damen derinde sagde, at der ville gå mellem 8-12 dage inden jeg får den. Bestilte I også gennem CD - hvis ja, hvor lang tid gik der inden i modtog den?

Jeg glæder mig til at høre, hvor meget den støjer og hvordan den klarer sig på længere sigt. Min nuværende DTT modtager står f.eks. tændt døgnet rundt og hvis boksen her også skal være tændt hele tiden (med en harddisk kørende), kan det jo enten være at den larmer mere med tiden, eller helt står af.

Jeg har læst på et norsk forum, at stereolyden igennem den, er bedre end ved den gamle boks. Er det noget I har bemærket? (det kunne være fedt, da jeg ofte har lyden igennem anlægget).

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 97>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu