recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Canal Digital Hd Boks Satellit
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Canal Digital Hd Boks Satellit

 Besvar Besvar Side  <1 23456 97>
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 07:20

Jeg har også fået min boks og fik sat den til igår aftes.

Umiddelbart er billedet på de alm. kanaler ikke meget pænere at se på i forhold til standard boksen men der sker godt nok noget på f.eks. Discovery HD. Her står billedet simpelthen bare rigtig godt.

Desværre er de kanaler der ikke sender i 16:9 blevet "underlige" at se på.
Nogle af dem vises i 4:3 med sorte bjælker på begge sider af billedet, hvilket vel er okay, så er intet forvredet, men andre har sorte bjælker hele vejen rundt, og det er da ikke til at holde ud at se på

Andre der har oplevet det.

Mht. larmen, så syntes jeg ikke det er så voldsomt, jeg havde frygtet værre. Den er lidt langsom om at starte op, men ellers er jeg rimelig tilfreds med betjeningen.

Fjernbetjeningen er også okay, men hvad sker der lige for de batterier de har valgt at bruge. Hvorfor ikke benytte 2 stk. AAA som alle andre i stedet for de flade "mønter"?

Til top
O'Brian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér O'Brian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 07:44

Har talt med C- D, og de sender snarest min box. Har hørt der skal monteres et nyt hoved og et xtra kabel ??

Kan nogen af jer der nyder boksen svare på det?

Samsung C46 8705.
Samsung LE46M87B.
Philips BDP7500.
Philips DFR 9000.
Philips SRU 9600.
Canton Surround.
Beosound 3000.
Beolab 8000.
PS3-60 GB.

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 09:07
Du skal kun have et ekstra hoved samt kabel hvis du vil optage et program mens du ser et andet.
Til top
O'Brian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér O'Brian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 09:23

Hvis jeg bare vil se TV som jeg plejer, kan jeg så bare bytte boks ?

Samsung C46 8705.
Samsung LE46M87B.
Philips BDP7500.
Philips DFR 9000.
Philips SRU 9600.
Canton Surround.
Beosound 3000.
Beolab 8000.
PS3-60 GB.

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 09:37
Ja, det kan du. Du kan selvfølgelig også optage og pause, du kan bare kun gøre det med det program du ser.
Til top
O'Brian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér O'Brian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 10:22

 

Tak for info. Håber boksen dukker op inden bededag...

Samsung C46 8705.
Samsung LE46M87B.
Philips BDP7500.
Philips DFR 9000.
Philips SRU 9600.
Canton Surround.
Beosound 3000.
Beolab 8000.
PS3-60 GB.

Til top
johnjkj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 575
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnjkj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 10:58

Jeg har netop sat boksen til idag. Jeg bestilte i torsdag og fik den allerede igår, så det var da lynhurtigt.

Jeg har også kun sat et kabel til den (forøvrigt med mit gamle hoved) og det virker uden problemer. Det er kun hvis den skal opdateres med nyt software at den skal have 2 signaler ind - og selvfølgelig hvis du vil se et program og optage et andet (som før skrevet).

Lige nu venter jeg på at det nye kort bliver opdateret, så jeg kan ikke se sattelit endnu. DTT-kanalerne virker fint og kvaliteten er mindst lige så god som min gamle DVB modtager.

Blæseren siger ikke meget, men har dog en lidt mere højfrekvent lyd, end man kender fra de gode blæsere man kender fra computere. Derfor er den lidt mere hørbar end dem. Dette skyldes sikkert også en forholdsvis høj hastighed på blæseren. Er man "computerlydfreak" (ligesom jeg selv), vil man jo typisk sætte dem ned i hastighed.

Til top
olhq Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 20-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér olhq Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 11:02

Jeg modtog min nye boks igår, og hold da op hvor den larmer i blæseren en kraftig sneren, dvbt-modtageren er dårligere end i min Digitaly 422

så den ryger retur

 

Oluf

Til top
O'Brian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér O'Brian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 11:38
Oprindeligt skrevet af johnjkj johnjkj skrev:

Jeg har netop sat boksen til idag. Jeg bestilte i torsdag og fik den allerede igår, så det var da lynhurtigt.

Jeg har også kun sat et kabel til den (forøvrigt med mit gamle hoved) og det virker uden problemer. Det er kun hvis den skal opdateres med nyt software at den skal have 2 signaler ind - og selvfølgelig hvis du vil se et program og optage et andet (som før skrevet).

Lige nu venter jeg på at det nye kort bliver opdateret, så jeg kan ikke se sattelit endnu. DTT-kanalerne virker fint og kvaliteten er mindst lige så god som min gamle DVB modtager.

Blæseren siger ikke meget, men har dog en lidt mere højfrekvent lyd, end man kender fra de gode blæsere man kender fra computere. Derfor er den lidt mere hørbar end dem. Dette skyldes sikkert også en forholdsvis høj hastighed på blæseren. Er man "computerlydfreak" (ligesom jeg selv), vil man jo typisk sætte dem ned i hastighed.

 

 

 

Det du nævner med kortet: Det er altså det gamle kort der skal bruges, og kan opdateres med det eksisterende hoved/kabel?

Samsung C46 8705.
Samsung LE46M87B.
Philips BDP7500.
Philips DFR 9000.
Philips SRU 9600.
Canton Surround.
Beosound 3000.
Beolab 8000.
PS3-60 GB.

Til top
frankmj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frankmj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af johnjkj johnjkj skrev:

Jeg har også kun sat et kabel til den (forøvrigt med mit gamle hoved) og det virker uden problemer. Det er kun hvis den skal opdateres med nyt software at den skal have 2 signaler ind - og selvfølgelig hvis du vil se et program og optage et andet (som før skrevet).

Hvorfor skal der 2 kabler til opdatering?!?

/Frank



Redigeret af frankmj - 15-April-2008 kl. 11:54
Til top
johnjkj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 575
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnjkj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 12:14

[/QUOTE]

Det du nævner med kortet: Det er altså det gamle kort der skal bruges, og kan opdateres med det eksisterende hoved/kabel?

[/QUOTE]

Nej, det er det nye kort (der følger med), der kan opdateres med eksisterende hoved/kabel.

Hvorfor der skal 2 kabel til, ved jeg ikke. Jeg ved bare det er nødvendigt. Det kan dog omgås, ved at følge instrukserne på følgende link:

http://avforum.no/forum/satellitt/69244-slik-laster-man-inn- ny-software-cd-hd-pvr-et-signal.html



Redigeret af johnjkj - 15-April-2008 kl. 12:16
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 12:24

Nogen der har mange kanaler med sorte bjælker hele vejen rundt som mig, det syntes jeg ikke jeg havde med den gamle boks?

Jeg har tilsluttet boksen med det medfølgende HDMI kabel.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 97>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu