|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Messi ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 75 |
![]() Sendt: 04-April-2008 kl. 23:51 |
Har nogen gjort sig erfaringer med denne projektor?
Plus / Minus ?? Påtænker at købe den i hifiklubben til 18tusser... ![]() |
|
Panasonic 42" plasma
Apple TV Toshiba XE1 Denon AVR 3806 http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25131&PN=1 |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
![]() |
BenQ W5000 er bedre, og koster mindre
![]() |
|
![]() |
|
Messi ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 75 |
![]() |
Har du erfaringer med Optoma HD80?
|
|
Panasonic 42" plasma
Apple TV Toshiba XE1 Denon AVR 3806 http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25131&PN=1 |
|
![]() |
|
Mr. Anderson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Esbjerg,Denmark Status: Offline Point: 772 |
![]() |
"Iron Man" herinde fra har en Optoma HD80 kalibreret ved jeg. Hør evt. ham ad. Jeg er også selv på udkigt efter en DLP uden regnbuer som jeg har set på alle end til videre inkl. de nye fra Infocus desværre. Har ikke set HD80 eller W5000 som reklamere med hurtigere farvehjul henholdvis 6 og 5 speed med 7 segmenter på farvehjulene. |
|
![]() |
|
ikeaboy ![]() -- ![]() Oprettet: 12-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 321 |
![]() |
Jeg har set både BenQ W5000 og Optoma HD80 og vil helt klart satse på BenQ W5000. Den har et bedre billede overall, og den larmer ikke nær så meget som Optomaen, men jeg synes dog jeg så færre regnbuer på Optomaen. BenQ W5000 er også et kæmpe skrummel i modsætning til OptomaHD80 der er noget mere elegant at se på. Smut en tur i HFK og kig på Optomaen og ring til Otto fra AV-precision om i ikke kan finde ud af noget med en fremvisning af BenQ W5000, så kan du jo selv vudere hvad du bedst kan li. |
|
![]() |
|
musicus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Juli-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 2149 |
![]() |
Der er jo også kommet en ny Full-HD projektor fra Optoma, og den koster ikke helt så meget som HD80. HD800X Full HD (prismæssigt: 13.500-16.000 kr.) http://www.justbuyit.dk/shop/optoma-optoma-hd800x-4052p.html Redigeret af musicus - 14-Juni-2008 kl. 18:21 |
|
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930 2x Toshiba HD-XE1, Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500 Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800 2x DVDO Edge |
|
![]() |
|
Mr. Anderson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Esbjerg,Denmark Status: Offline Point: 772 |
![]() |
Nu du siger færre regnbuer så har jeg sket ikke lydt til at se nogen af dem Tro nu jeg vil se dem alligeveller for at have et udgangspunkt og ikke udelukke noget uden at have en bevist grund 13500,- for en W5000 på justbuyit.dk som demo, hmm.. købe og teste? Undskyld jeg låner lidt af din tråd Messi, håber det går an. Redigeret af Mr. Anderson - 15-Juni-2008 kl. 12:53 |
|
![]() |
|
musicus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Juli-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 2149 |
![]() |
Hvis du under ingen omstændigheder kan tåle at se regnbuer, skal du enten helt droppe DLP-teknologien - eller satse på en SIM2-projektor. Selv om regnbue-effekten ikke direkte generer mig når jeg ser film, så kan jeg alligevel godt se, hvis det er der (har selv en DLP-projektor). Da Otto AV Precision for noget tid siden afholdt demonstration af HD-projektorer i Århus, var jeg rundt og kigge på de forskellige projektorer. Og det eneste DLP-fabrikat, som jeg ikke kunne se antydningen af regnbuer på, var netop en SIM2-projektor. Redigeret af musicus - 15-Juni-2008 kl. 14:36 |
|
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930 2x Toshiba HD-XE1, Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500 Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800 2x DVDO Edge |
|
![]() |
|
![]() |
Ja jeg er lidt øm overfor de regnbuer. Så må nok heller droppe DLP som er det nu. Sim2 er alt for dyre selvom de måske er gode. Så har vi LCOS og LCD teknologi tilbage, hmm.. dem LCD jeg har set har været lidt kedelige og falmet sort. (Mitsu HC5000 som den bedste jeg har set) Nogen med erfaring med bestilling fra disse sider? http://www.pricejapan.com/front/e_main_page.php og http://www.hivizone.com/ Der er meget at spare og så er det mulig for os dødelige at købe LCOS. Redigeret af Mr. Anderson - 16-Juni-2008 kl. 23:11 |
|
![]() |
|
![]() |
Så fik jeg taget et kig på Optoma HD80 i Hifiklubben Kolding på et billigere hvid Lissau rulle lærred med lidt lydindfald. Mit første indtryk var, hold da op ingen regnbuer! andet var øv lidt falmet sort niveau. (lidt lysindfald) Efter at have set lidt BD på den fandt jeg den rimelig generalt god, klare alle punkter som sort niveau, skraphed, farve balance, grå detalje, blæser støj (lidt højt ved stille scener) og lysstyrke rigtigt godt uden at falde til den ene eller anden side. Dog kunne jeg godt se regnbuer hvis jeg ville men ikke særligt meget og ville sige det er fint for personer som irritere sig over dette. Et rigtig godt grå lærred eller god hvid lærred i helt mørklagt rum give denne projektor mere liv og billede kvalitet evt. bedre sort niveau som jeg er fan af Jeg har set lidt bedre allround DLP projectorer som Infocus IN82 men den koster både mere og har væsenlig flere regnbuer. LCOS er vist vejen frem, rodet lidt med at få sådan en Sony VW60 hjem fra Hong Kong til små 20k plus evt. told og moms |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |