recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVD/Bluray proces
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVD/Bluray proces

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ARTISTEN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 469
Direkte link til dette indlæg Emne: DVD/Bluray proces
    Sendt: 14-April-2008 kl. 22:26

Hej

Jeg har sendt en Email til Redaktionen af Recordere.dk om de da ikke godt, på dansk, kunne fortælle hele procesen fra film til færdig DVD. Og med masser af billeder. Men jeg har ikke hørt noget endnu.

Findes der bøger om det, i kender?

Jeg har forstået så meget at film kan optages på Celoidfilm eller på digitalebånd og hvad så? Bliver lyd og billede digitalt optaget hver for sig eller hvad? Hvad er postproduktion? Hvordan overføre filmselskabet filmen til postproduktionen ved nettet på bånd eller flytbarHarddisk? Dansk tale hvordan kommer det på? De danske skuespiller der lægger stemme på filmen, jeg har set dem arbejde i studioet i Troldspejlet, men hvordan gør man det teknisk, hvilket pc program bruger de?

Alle sådan nogle spørgsmål går jeg med!

Redigeret af ARTISTEN - 14-April-2008 kl. 22:36
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 17:18

Til ARTISTEN

Taget punkt for punkt er jeg helt overbevist om det blive svært lige finde de helt rigtige svar (links). Men igen kan jeg kun mene det er bestemt et Relevant Forum spørge i.

Som sagt pænt formulerede spørgsmål.

Redigeret af moho - 15-April-2008 kl. 17:19
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu