recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af projekter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til valg af projekter

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Wazkyr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til valg af projekter
    Sendt: 16-April-2008 kl. 22:23
Goddag
Jeg står og vil til at investere i projektor+lærred. Tilsammen skulle det helst ikke samlet over de 10.000-15.000.

Jeg har set på en projektor i HiFiklubben:
INFOCUS IN76, meget flot billed imo, dog lidt dyr 10k - http://www.hifiklubben.dk/produkter/billede/projektor/inf ocu s_in76_video_projektor_sort.htm

Men tænkte på om der var nogen der kendte noget til deres OPTOMA HD65 til 6500? -  http://www.hifiklubben.dk/produkter/billede/projekt or/optoma _hd65_video_projektor_hvid.htm

Selvfølgelig også interesseret i andre projektor til ca. sammen pris hvis i kan anbefale nogle :)
Den skal hovedsageligt bruges til at se film på, direkte fra computeren, nok over DVI-I kabel, som kan konverteres til HDMI :) dog uden lyd som jeg køre direkte fra mit lydkort til surround anlæg.

Vil helst have at den bliver placeret på loftet(2.70 højt) da den ellers ville tage for meget gulvplads, men det skulle vel ikke være nogen ulempe?
Jeg har 2 store vinduer + en døråbning(uden dør) i rummet, kan købe mørklægningsgardiner dog vil der stadig være lidt lys i rummet.

De sælger også et lærred i HiFiklubben til 4.000 som skulle være ca 100" hvilket ville passe med min væg (3.8m mellem lærred og projekter), dog synes jeg det lyder lidt dyrt, den er desvære ikke på deres hjemmeside.
Lidt på bar bund i forhold til lærred. Det skal helst være på motor, og så skal det kunne side i loftet, da det kommer til at dække for min hovedør når det er nede.

Short Version:

1. Nogen der kan anbefale en god projektor til film til ca de 7.000-10.000 eller kender OPTOMA HD65/INFOCUS IN76?
2. Nogen der ved lidt om hvad man skal kigge efter når man køber lærred, og hvilket prisleje man skal op i for et godt 100"? (har en væg på 380x270 cm)

Mange tak på forhånd, Timo

edit: glemte lige: Hvad er regnbue effekten som folk taler om? :)

Redigeret af Wazkyr - 16-April-2008 kl. 23:26
Til top
Rahbek78 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-Marts-2007
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2008 kl. 18:40

IN76 koster kun 7990,- hvis du melder dig ind i HFK kundeklub.

Til top
keras Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Maj-2006
Point: 128
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2008 kl. 11:47

InFocus Play Big IN78 koster kun 7.882 kr på hifipriser.dk

Rainbow effect findes kun på DLP http://en.wikipedia.org/wiki/DLP

Til top
farmand4real Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-September-2007
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2008 kl. 12:42

Har selv stået, hvor du står nu. Med ca. samme budget valgte IN76 da  IN78 var ca. 4k dyrere på det tidspunkt, og jeg ikke kunne se man fik så meget mere for pengene. ( IN76 7995 - IN78 10995,-)

Hvis IN78 har samme lysmængde som IN76 og så ellers bare lidt mere af det hele ville jeg sku nappe den.

Har iøvrigt ikke selv kunne se den ofte omtalte rainbowing effect, på noget tidspunkt.

Heller ingen af mine kammerater/familie, har kunnet registrere det.

Alle har kun set fuldfede billeder.

Livet bliver aldrig det samme igen

OBS! fravalgte selv OPTOMA HD65 pga. flere test der påpegede meget lav lysstyrke. Det duede ikke til mine forhold.

Til top
e440 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Marts-2008
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2008 kl. 20:12

Jeg har meldt mig til Hifiklubbens kundeklub her for et ar dage siden og kan ikke se at IN78 eller IN 76 er blevet sat ned.

Til top
BigPic Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 09-April-2008
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2008 kl. 20:42

Oprindeligt skrevet af Wazkyr Wazkyr skrev:

edit: glemte lige: Hvad er regnbue effekten som folk taler om? :)

Du kan se her hvordan det ser ud.

http://www.dietforum.net/balagee/projected/rainbow.html

Jeg vil kraftigt råde dig til at se den projektor du har tænkt dig at købe live inden du køber den, hvis det er en DLP projektor. Regnbuer kan være kraftigt irreterende, og du vil næsten 100% fortryde dit køb hvis du er følsom over for regnbuer.

Regnbuer afhænger primært af hvor hurtigt farvehjulet kører, man skal helst op på 5x speed gerne 6x speed, så er det de færreste der bliver generet.

Infocus projektor kører stortset alle med 4x speed , så de er rimlig slemme til at lave regnbuer, så hvis du ikke bliver generet af at se på en infocus in76 fx, så har du ingen problemer med regnbueeffekten.

Mvh.

www.bigpic.dk Hjemmebio galleri, forum, quizzer og meget mere.
Til top
Hooks Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Marts-2006
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2008 kl. 22:55

Farmand4real og BigPic:

Optomaen er altså ikke lyssvag på nogen måde? Har det været en HD70 du tænker på?

Og Rainbow er klart mere udtalt på Optomaen end på IN76 IMHO. Har man tendens til at se rainbow mener jeg at HD65 er slem.

Jeg har selv en IN76, og har kun set rainbow meget få gange på den, og lader mig ikke genere. Det er ikke kun farvehjul-speed der betyder noget - men det gælder bare om at komme ud og se prj. live inden køb, så man ved om man er mærket.

Største forskel på de to er nok størrelsen. IN76 er rimeligt stor (men "pæn" sort og "rund" i det). Optomaen er decideret kompakt og helt hvid. Så hvis transport betyder meget er det klart Optomaen der er et hit.

Omvendt mener jeg at man får bedre billeder (film) på IN76, grundet dyrere og bedre komponenter i det hele taget. F.eks. bedre optik.

/Hooks

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu