|
Nyt kompact kamera |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Figaro01
Bruger Oprettet: 06-Maj-2006 Status: Offline Point: 166 |
Emne: Nyt kompact kamera Sendt: 05-Maj-2008 kl. 19:51 |
Overvejer at udskifte mit nuværende Sony kompact kamera med 3x optisk zoom ud med et kamera med lidt mere zoom. Nogen der kan anbefale et kamera med minimum 5x optisk zoom - skal være nemt at betjene, god billed kvalitet og ikke for stort (til at have i en jakkelomme - ikke nødvendigvis i en skjortelomme) |
|
Parabolen
Super bruger Oprettet: 23-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 271 |
Sendt: 05-Maj-2008 kl. 20:06 |
Prøv at kigge på denne Panasonic T5 med 10 x optisk zoom . Panasonic er virkelig et anerkendt kamera. Se denne anmeldelse:
http://www.dpreview.com/reviews/panasonictz5/ Kameraet er med billedstabilisator. |
|
/Erik
|
|
Figaro01
Sendt: 05-Maj-2008 kl. 22:00 |
Ja - lyder som et rigtigt godt bud - highly recommended i ht. Dpreview. Nogen der kan anbefale en god og billig netbutik ? |
|
Figaro01
Sendt: 06-Maj-2008 kl. 19:43 |
Endnu en god anmeldelse af Panasonic TZ5 - der er vist ikke noget at betænke sig på - så skal jeg bare have fundet et godt sted at handle http://www.dcresource.com/reviews/panasonic/dmc_tz5-review/i ndex.shtml |
|
Parabolen
Sendt: 06-Maj-2008 kl. 21:20 |
Det er da dejligt at blive bekræftet i sine antagelser. 2 anmeldelser der
viser gode resultater det er da positivt. Men da læs lige konklusionerne på begge hjemmesider der fortæller en del om kameraets fordele og ulemper. Vedr. priser prøv at søge på Google på: Panasonic Lumix DMC-TZ5 og søg på dansk der kommer flere links frem. |
|
/Erik
|
|
Badsted
Guld medlem Oprettet: 25-November-2004 Sted: Ølstykke DK Status: Offline Point: 1042 |
Sendt: 06-Maj-2008 kl. 22:26 |
Jeg købte nævnte kamera i går hos Mobiludsalg i Albertslund og jeg kan se, at de har ét tilbage: http://www.mobiludsalg.dk/products/productinfo.aspx?ExtProdu ctID=6680 Og som anmeldelserne siger, så er det et særdeles kapabelt kamera. Hvis det kun er zoom du går efter er der dog andre modeller, som har op til 18x optisk, men da jeg også gik efter hd film optagelser med mulighed for at zoome mens man filmer, så var der ikke noget alternativ. Med venlig hilsen Henrik Badsted |
|
Figaro01
Sendt: 11-Maj-2008 kl. 21:18 |
[/QUOTE] Jeg købte nævnte kamera i går hos Mobiludsalg i Albertslund og jeg kan se, at de har ét tilbage: [/QUOTE] Hvad er dine erfaringer - tilfreds med valget? |
|
Badsted
Guld medlem Oprettet: 25-November-2004 Sted: Ølstykke DK Status: Offline Point: 1042 |
Sendt: 11-Maj-2008 kl. 21:43 |
Særdeles tilfreds må jeg sige. Jeg kom selv fra et Sony DSC-V1, som har tjent mig godt i mange år. Jeg har endnu ikke fundet noget at udsætte på kameraet og det er en fornøjelse at arbejde med. Med venlig hilsen Henrik Badsted |
|
Dondee
Bruger Oprettet: 28-December-2007 Status: Offline Point: 136 |
Sendt: 11-Maj-2008 kl. 23:43 |
Må jeg anbefale Canon G9. Fantastisk maskine. Og så køb den hos Platanfoto til lige omkring 3000,-
|
|
Parabolen
Sendt: 12-Maj-2008 kl. 01:06 |
Jo Canon G9 er sikkert et glimrende apparat men ikke med 10x optisk zoom. Ligeledes er Panasonic Lumix DMC-TZ5 med dens optiske opbygning mere
kompakt. |
|
/Erik
|
|
klander
Guld medlem Oprettet: 15-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 813 |
Sendt: 12-Maj-2008 kl. 07:03 |
Kan i få skarpe foto's med 10x zoom det kræver at man har noget at holde på eller stativ??, har selv et G9 og det er nok det bedste man kan få i kompakt kamera, men det fylder også lidt og vejer også en del. Men om G9 er nem at bruge ja jeg synes det, men det har mange instillinger både auto og manuel, så det går nok ikke ind under et nem/let betjent kamera. |
|
Med Venlig Hilsen
Kurt |
|
Figaro01
Sendt: 12-Maj-2008 kl. 08:24 |
Canon G9 er for stor i forhold til det jeg søger - det eneste jeg efterhånden er i tvivl om vedr. Panasonic TZ5 er om det også er for stort og jeg bliver træt af størrelsen (pt. har jeg et Sony i "rigtig" lommestørrelse) |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |