recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bio á la MaX - Stilhed før stormen...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBio á la MaX - Stilhed før stormen...

 Besvar Besvar Side  <12345 14>
Forfatter
Besked
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Offline
Point: 1941
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2008 kl. 17:55
heh, når man snakker om solen...! Det var hurtigt!
Er du frisk med et godt svar mht. VP 50 Pro'en?
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2008 kl. 18:00

HD på en VP50Pro:

For det første, så er HD jo andet end 1080P. Med 1080i materiale (med eller uden prep), såsom HD TV-kanaler, vil VP50 (Pro) levere en topklasse de-interlacing, som kan have markant indflydelse på billedkvaliteten - især hvis kilden er native 1080i, og ikke film-materiale der er overført som 1080i, da dette ikke "bare" er et spørgsmål om korrekt 2-2/2-3 pulldown, men der foregår en interpolering, hvor der ikke er et definitivt facit for slutresultatet - så jo bedre de-interlacer, jo bedre billede. VP30 kan ikke udføre en egentlig de-interlacing af 1080i materiale, det er en af de mest væsentlige forskelle fra VP30 til VP50.

Native 1080P kilder skal selvsagt hverken de-interlaces eller som udgangspunkt skaleres, når outputtet er 1080P. Men der er en række ting som en VP50 kan gøre ved signalet, som man måske, måske ikke har brug for. Pro-modellen har støjreduktion, som nævnt, men derudover (taget fra hukommelsen, så tilgiv mig hvis jeg glemmer noget...):

60>24P konvertering hvis kilden ikke har 24P output

24>48P eller 60>48P, hvis kilden kan gengive 48P men ikke 24P (gælder visse projektorer).

Aspect ratio control. Det kan være 16:9>2.35:1 i Cinemascope projektor-opstillinger, men også korrektion af eksempelvis Discovery's fejlagtige 14:9 format på 16:9 optagelser.

Overscan control. Hvis kilden har støj i f.eks. toppen af billedet, fordi det stammer fra en analog kilde, kan scaleren justeres til en lille smule overscan, eller - nok så interessant - man kan tilføje en bjælke på et valgfrit antal pixels, så man blænder støjen ud, men bevarer 1:1 mapping mellem kilden og display'et. Tilsvarende i projektor-opstillinger, hvis billedet ikke er 100% 1.78:1 når det rammer lærredet, kan den del af billedet der rammer maskeringen på lærredet minimeres.

Gamma-justering. Visse tv kan ikke justeres til at gengive en optimal gamma-kurve, VP50 tilbyder en (begrænset) gamma-kontrol, der kan hjælpe i dén forbindelse.

Derudover kan jeg ikke lade være med lige at nævne Lumagen Radiance, der ligger i samme prisklasse som VP 50 Pro, og udover de nævnte punkter har nogle ekstra avancerede justerings-muligheder:

11-punkts gamma/white balance regulering, der tillader meget præcis justering af farver og gamma (væsentligt mere præcist end noget display)

CMS system til justering for overmættede farver i displayet.

Color decoding justering, til kompensation for at mange displays har green push eller red push, dvs. for kraftig lysstyrke på enkelte grundfarver (hvilket er noget andet end overmættede farver!)

Og en masse andre småtricks der ikke har direkte indflydelse på billedkvaliteten... Om man skal vælge DVDO eller Lumagen er et svært spørgsmål at svare på, det afhænger af den enkelte situation. DVDO er mere "plug-n-play", Lumagen har flere muligheder men kræver professionel installation.

 

Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2008 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Maxer, vil du ikke prøve at tage et billede af dit tv mens det kører med og uden skaler? - bare til appetizer når jeg skal ud og se det med mine egne øjne hos AV-P ?


Kan du ikke lige slå et "don't look Otto" filter på næste gang du stiller dét spørgsmål?  Et BILLEDE af hvordan en scaler virker?



Såså Otto, jeg prøver altså ikke at tage livet af dig

Jeg kunne bare godt tænke mig at se om der er bedre detaljer med en ekstern skaler, og i så fald hvor meget. Self. er der en begrænsning i hvor meget billedet kan sige, men jeg glæder mig bare enormt meget til at se hvad forskellen er..

Jeg tror bare at du måske kommer til at "overdramatisere" efekten når jeg kommer forbi, da du jo sælger projektorer, og forskellen med/uden skaler er da nok størst heri?

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2008 kl. 19:51
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Jeg kunne bare godt tænke mig at se om der er bedre detaljer med en ekstern skaler, og i så fald hvor meget. Self. er der en begrænsning i hvor meget billedet kan sige, men jeg glæder mig bare enormt meget til at se hvad forskellen er..


Tror du ikke snarere at du kommer til at se hvordan digitalkameraet virker?
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2008 kl. 21:03
Jo, og det er jeg klar over. Det ville dog være rart med et hint om hvordan ydelsen er.

Jeg er også nød til at samle kræfter til mit besøg hos Otto. Ellers får jeg bare købt VP50, JVC HD100 og en masse andet jeg ikke har råd til - frygter lidt at Otto er en virkelig dygtig sælger.. lidt som min farfar som ikke kan forstå hvad sms-ikonet er for noget på hans mobil. Så tager han op til TDC for at høre dem, og han kommer så istedet hjem med en anden, og smartere telefon
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Offline
Point: 1941
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2008 kl. 22:36
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

HD på en VP50Pro:


Spændende. Den Lumagen, når den først er sat op, er den så til at lege med selv, eller skal man være super-prof-special-uddannet et-eller-andet for bare at røre ved den?

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:


Jeg er også nød til at samle kræfter til mit besøg hos Otto. Ellers får jeg bare købt VP50, JVC HD100 og en masse andet jeg ikke har råd til  

Nå ja, men så har du da kram!
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Offline
Point: 1941
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2008 kl. 23:18
fandt lige par billeder af de nye strømkabler. 
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2008 kl. 13:41
Oprindeligt skrevet af MaXer MaXer skrev:


Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:


HD på en VP50Pro:




Spændende. Den Lumagen, når den først er sat op, er den så til at lege
med selv, eller skal man være super-prof-special-uddannet
et-eller-andet for bare at røre ved den?


Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Jeg er også nød til at samle kræfter til mit besøg hos
Otto. Ellers får jeg bare købt VP50, JVC HD100 og en masse andet jeg
ikke har råd til  

Nå ja, men så har du da kram!


Helt sikkert. Men HD100 i en 1-værelses? - er det ikke lidt overkill?
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Offline
Point: 1941
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2008 kl. 14:25
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:


Helt sikkert. Men HD100 i en 1-værelses? - er det ikke lidt overkill?

Tjo, nogle vil sige det samme om at købe en 50" når man sidder halvanden meter fra det...! Jeg kalder det prioritering!
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2008 kl. 14:28
Puha jeg bliver helt misundelig! 

og jeg som troede jeg havde en fed bio
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Offline
Point: 1941
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2008 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Puha jeg bliver helt misundelig! 

og jeg som troede jeg havde en fed bio

Takker. Ud fra din signatur at dømme har du da ikke meget at være misundelig over. Glæder mig til jeg engang også skal have projektor!
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
Psykopat-asiat Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2008 kl. 15:32
Damn du må tjene mange penge... Det ser virkelig lækkert ud! Glæder
mig sq også til jeg kommer af SU'en
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 14>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu