recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IPTV på computeren
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

IPTV på computeren

 Besvar Besvar Side  123 16>
Forfatter
Besked
Hapsbanan Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Maj-2008
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hapsbanan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: IPTV på computeren
    Sendt: 28-Maj-2008 kl. 01:01
Hej folkens.

Jeg er den lykkelige ejer af fibernet fra sydenergi gennem dbnet. Mangler dog en væsentlig ting - at kunne se IPTV direkte på computeren via f.eks. DVBViewer el.lign. programmer.

Hvordan skal man bære sig ad?
Er det muligt at finde ud af hvilke IP's der skal bruges og dernæst bare indtaste dem på computeren og så er der hul igennem?
- og hvis man finder IP'en, så er det vel også nødvendigt at finde ud af hvilken port der skal bruges. Nogle tips?

Har i øjeblikket en tv-boks koblet på. Er det så muligt at ud fra den vha. at scanne den på en eller anden måde, at finde frem til de oplysninger jeg mangler?

Håber I forstår min situation og er friske på at hjælpe mig lidt videre.

Mvh Mike
//Hapsbanan
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2008 kl. 08:03

Kræver det ikke noget intern viden, om ikke umiddelbart er tilgængeligt?

DVBviewer har fået support af en eller anden form for IPTV, dvb sendt over netværk.

Er det ikke sandsynligt at det er et multicast netværk, hvor hver kanal bruger en port....

Hvis signalet er krybteret ved jeg heller ikke hvor langt du kan komme...

Der findes et par udbydere af IPTV, som kan anvendes direkte på HTPC-en uden krav om at anvende bestemte net og setopbox.

www.streamtv.dk
yousee har noget de kalder webtv.

Streamtv er det muligt at schedule og optage, f.eks. ved anvendelse af VLC.


 

 

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Hapsbanan Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Maj-2008
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hapsbanan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2008 kl. 20:07
Yep, kender godt til DVBViewer's support for DVB-IPTV, men kan ikke umiddelbart få det til at virke. Har ellers forsøgt mig lidt frem og tilbage med nogle ip'er og forskellige porte. Men har ikke ramt det rigtige endnu.

Der må da være nogle personer der har haft det samme i tankerne engang - så håbede på at nogle andre personer kunne hjælpe lidt til.
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2008 kl. 20:18
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Hapsbanan Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Maj-2008
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hapsbanan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2008 kl. 20:50
Det ligner det faktisk ekstremt meget. Er kommet så vidt at have smidt de info ind i det første program - men der sker intet når man trykker connect.. Men de skriver vidst også noget med at der kan gå op til 20 mins før man kan gøre det..
Til top
Hapsbanan Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Maj-2008
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hapsbanan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2008 kl. 22:46
Ser ikke ud til at jeg kan få det til at virke - den bliver bare ved med at stå ved "Connecting to IPTV" i programmet iptv2htpc. Har selvfølgelig koblet computeren på via en switch jeg har til mine tv-bokse, og valgt denne netværksforbindelse i programmet.

Nogle forslag?
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2008 kl. 23:13

Jeg vil mene det kræver noget intern viden...

Det omtalte program er tilpasset Telia's setopbox i Sverige..

Det må betyde at "dialogen" med dit IPTV system ikke gøres korrekt...
Derfor kommer du ikke længere...

Måske skal der et eller andet net-sniffer værktøj til, for at kunne se dialogen mellem settopboksen og IPTV multicastpunktet...

Men der var en ting i denne artikel, der virkelig kan være en showstopper, nemlig hvis signalet er krybteret...

Er det ikke muligt at få nogle faktuelle oplysninger fra IPTV-udbyderen?
(f.eks. om det er krybteret)

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Hapsbanan Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Maj-2008
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hapsbanan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2008 kl. 00:14
Det ved jeg ikke helt - har ikke lige spurgt.
Hvilke net-sniffer værktøjer kan du anbefale? Skal jo kunne sniffe informationer på den bestemte ip som min settopboks har.

Skriver en mail til dbnet og spørger hvorvidt deres signaler er krypteret - det vender jeg lige tilbage med så snart jeg har fået svar.
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2008 kl. 08:48

Fundet denne mere indgående beskrivelse:

http://medlem.spray.se/iptv2htpc/

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=d9873d6b61ad448be 00b8cf10ed2f48f&showtopic=91011&st=120&p=1316211 &#entry1316211

http://www.htpc.se/iptv.html

http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb897437.asp x

Her er beskrevet, hvordan hele setup omkring IPTV virker...

Hele formålet er at undgå settopboksen og køre de rene digitale signaler ind i HTPC-en... (ikke noget med pirateri) 



Redigeret af avh - 29-Maj-2008 kl. 11:42
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Hapsbanan Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Maj-2008
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hapsbanan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2008 kl. 17:22
Er kommet så vidt at jeg har installeret ProgDVB som faktisk godt kan finde kanalerne efter lidt kanal-søgning..
Er der andre alternativer til ProgDVB? Det lader til at f.eks. VLC ikke har lyst til at vise billede på de kanaler der er åbne.

Men ser ud til at der kun er 19 kaneler åbne. Hvorimod der er yderligere 56 kanaler der er krypteret.

Ved lidt snak med dbnet's tekniske support - så kom jeg frem til at deres kanaler de får gennem Canal Digital og Viasat er krypteret. Men sagen er den, at der kun skal bruges smartcard til Viasat kanalerne, hvilket gør at jeg 'sigter' efter at komme igennem til Canal Digital frem for Viasat kanalerne.

Man må på en eller anden måde kunne dekryptere Canal Digital kanalerne.

Nogen forslag?

-------------------

UPDATE:
Nu virker stort set alle Canal Digital kanalerne - men mangler et alternativ til ProgDVB, da jeg ikke syntes godt om det.

Nogen forslag til alternativer?


Redigeret af Hapsbanan - 29-Maj-2008 kl. 17:46
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2008 kl. 18:05

Har du rent faktisk billeder med nogle af kanalerne med progDVB?

Dvs. kender du IP-adresserne?

Spørgsmålet, hvis disse er kendt om ikke DVBviewer kan anvendes...

Eller en anden mulighed kunne være mediaPortal, som kan anvende et "virtuelt TV-kort".

Herved opnås at kanaler som hentes via IPTV sidestilles med andre kanaler hentet på den sædvanlige måde... 


Når noget er krybteret er det i forhold til en nøgle og hvad er nøglen i denne sammenhæng?
Et CAM-modul (med smart-card) leverer en nøgle til dekrybteringen...

Man kan vel ikke forstille sig at man  anskaffer et conax CAM 4.00, som canal digital bruger til satellit, og et abonnement fra dem og anvender et "virtuelt tv-kort" i mediaportal?????

 

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Hapsbanan Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Maj-2008
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hapsbanan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2008 kl. 19:45
Ja, jeg har faktisk billede på i ProgDVB, men ikke VLC eller DVBViewer - kan ikke få dem til at virke :(
Er ellers meget glad for DVBViewer når jeg bruger mit DVB-T, så ville være super fedt hvis jeg også kunne bruge det her.

Har 19 kanaler der ikke er krypteret, og ud over det er der en masse kanaler hvor jeg kan se 'properties' for, hvor der er markeret et punkt der hedder 'scrambled', men jeg kan sagtens se kanalerne.

Eneste der ikke virker er viasat kanalerne. Nok pga. at man skal bruge smartcard'et til det.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 16>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu