recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IPTV på computeren
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

IPTV på computeren

 Besvar Besvar Side  <1 1112131415 16>
Forfatter
Besked
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 22:49
Oprindeligt skrevet af Hapsbanan Hapsbanan skrev:

Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Fik du nogensinde NDSCam til at virke ?


Nej, den brokkede sig konstant over at jeg ikke havde rettigheder til at se kanalerne, selvom hvis jeg tog mit smartcard og satte i den rigtige tv-boks, fint kunne få signal.

Jeg fik det til at virke med newcs 1.65 + acamd i stedet. Men newcs brager ned og tager hele min windows med sig ned, hele tiden .-(

Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
ozong Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ozong Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 23:39
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Jeg fik det til at virke med newcs 1.65 + acamd i stedet. Men newcs brager ned og tager hele min windows med sig ned, hele tiden .-(

Har du læst denne tråd?? (jeg har ikke selv rodet med det siden signalerne er blevet krypteret, men det lader til at give nogle gode råd om setup og krav til HW osv...)

http://www.geekzone.co.nz/forums.asp?forumid=84&topicid= 39124

Men en helt anden ting er at jeg syntes det er forkasteligt, at de forskellige udbydere krypterer signalet og tvinger brugerne til at købe/leje en STB boks.... Jeg betaler hver måned med glæde min Viasat pakke hos DBnet. Men jeg er stadig tvunget til at tage min STB boks med mig hvis jeg vil se tv i et andet rum (har kun 1 STB boks). Jeg kan selvfølgelig købe eller leje flere bokse men…

YouSee og andre er begyndt at tilbyde "Digitale spejl" som jeg forstår det ukrypterede signaler af ikke HD materiale så man undgår at skulle have STB i de rum hvor der er et TV. Hvorfor kan IPTV udbydere ikke gøre det samme, der må da findes en mere holdbar løsning end STB?? Jeg syntes på et tidspunkt jeg læste om en dongle man kunne putte i sin PC og vupti så kunne man se NDS krypteret TV på sin PC, tror nok det var på NDS hejmmeside.,.

Hvorom alting er, så ville jeg gerne kunne se bare de kanaler jeg betaler for via min PC så jeg er uafhængig, det gik fint via DBViewer indtil kanalerne blev krypteret og det lader ikke til at nogen helt har knækket nøden med et setup der kan dekryptere signalet…

Håber der er nogen der vil dele deres erfaringer med hensyn til dekryptering, så kan det være jeg hopper på vognen og investere i udstyr til dekrypterign…

 

Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2009 kl. 14:08
Oprindeligt skrevet af ozong ozong skrev:

Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Jeg fik det til at virke med newcs 1.65 + acamd i stedet. Men newcs brager ned og tager hele min windows med sig ned, hele tiden .-(

Har du læst denne tråd?? (jeg har ikke selv rodet med det siden signalerne er blevet krypteret, men det lader til at give nogle gode råd om setup og krav til HW osv...)

http://www.geekzone.co.nz/forums.asp?forumid=84&topicid= 39124

Men en helt anden ting er at jeg syntes det er forkasteligt, at de forskellige udbydere krypterer signalet og tvinger brugerne til at købe/leje en STB boks.... Jeg betaler hver måned med glæde min Viasat pakke hos DBnet. Men jeg er stadig tvunget til at tage min STB boks med mig hvis jeg vil se tv i et andet rum (har kun 1 STB boks). Jeg kan selvfølgelig købe eller leje flere bokse men…

YouSee og andre er begyndt at tilbyde "Digitale spejl" som jeg forstår det ukrypterede signaler af ikke HD materiale så man undgår at skulle have STB i de rum hvor der er et TV. Hvorfor kan IPTV udbydere ikke gøre det samme, der må da findes en mere holdbar løsning end STB?? Jeg syntes på et tidspunkt jeg læste om en dongle man kunne putte i sin PC og vupti så kunne man se NDS krypteret TV på sin PC, tror nok det var på NDS hejmmeside.,.

Hvorom alting er, så ville jeg gerne kunne se bare de kanaler jeg betaler for via min PC så jeg er uafhængig, det gik fint via DBViewer indtil kanalerne blev krypteret og det lader ikke til at nogen helt har knækket nøden med et setup der kan dekryptere signalet…

Håber der er nogen der vil dele deres erfaringer med hensyn til dekryptering, så kan det være jeg hopper på vognen og investere i udstyr til dekrypterign…

 

Undskyld mit sene svar - har vist ikke fået opsat mailunderretning omkring denne tråd ;-)

Tak for linket :-)

Setup'et på tegningen ligner meget mit setup med newcs som server, og acamd som klient. Dog bruger jeg mediaportal eller dvbdream i stedet, men det er en mindre detalje ;-)

Faktisk kan du sagtens bruge acamd BÅDE som klient og server.

Det store problem er at få noget som helst af det til at køre på en windows pc. Den pc jeg tester på, kører faktisk core 2 duo, som de anbefaler, men uanset om jeg bruger newcs eller acamd, crasher min maskine fuldstændigt efter et tilfældigt antal minutter.

Lige nu roder jeg med at få en cccam til at køre under andLinux - desværre kan jeg ikke få adgang til com porten med min kortlæser, så måske jeg skal gå vmware vejen med en ren linux i stedet.

Den artikel du refererer til, har jo faktisk et link til en guide jeg måske skal kigge nærmere på :-)

 

 

 



Redigeret af confused - 23-Oktober-2009 kl. 14:17
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
poppe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 08-November-2009
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér poppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2009 kl. 17:25
Er der nogen opdatering på denne tråd ?
Jeg har ikke rodet med det i lang tid, men har før haft alle Dansk bredbånd kanalerne(pånær viasat) oppe og køre. I dag prøvede jeg igen, men jeg kan ikke engang fange alle de kanaler jeg betaler for. i hvert fald kanal 4, 5, 6 og MTV er ny krypteret. Er der nogen der har en løsning på dette.
Jeg er bedøvende ligeglad med tv1000 kanalerne og viasat - jeg vil bare gerne have min pluspakke til at køre.
 
Alternativt er der nogen der bruger smile content som kan be- eller afkræfte om der er også er kryptering på her ?
 
EDIT: Fået svar i anden tråd om at Smile content pt IKKE krypterer.
Afventer svar om de har planlagt at gøre det.


Redigeret af poppe - 10-November-2009 kl. 16:53
Mvh
Christian Holst
Til top
poppe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 08-November-2009
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér poppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2009 kl. 16:54
Oprindeligt skrevet af Mb120 Mb120 skrev:

Det vil sige at det ikke længere er muligt at få IPTV kanaler i Windows MCE (eller mediaportal), heller ikke hvis man betaler for IPTV ?

(Så er min bestilling hos Smile Content nemlig annuleret :-) )

// Thomas

Du kan roligt køre  - smile virker i hvert fald pt. Det er kun dansk bredbånd o.a. der krypterer signalerne
Mvh
Christian Holst
Til top
ChevyDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 10-November-2009
Sted: DK
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChevyDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2009 kl. 20:40
Hejsa.
 
Er der nogen der har lavet en port scan på Profibers IPTV?
I så fald er jeg meget interesseret i en kopi.
 
Jeg har også et par spørgsmål:
 
1. Min netværksopsætning ser sådan ud: Fiberboks - WRP400 - WRT350N - PC'ere & gigabit switch + flere pcere.
Hvis jeg vil bibeholde mit gigabit netværk og samtidigt ville kunne se IPTV via MediaPortal eller DVBViewer er jeg så nød til at vente til den nye profiber router kommer? Her tænker jeg på det forhold at alle mine hjemme pc'ere sidder efter WRT350N for at køre gigabit, og denne understøtter som std. ikke Multicast. PS. Min Tilgin IPTV boks sidder direkte i WRP400.
2. Hvis jeg ville prøve at få IPTV op at køre via MediaPortal eller DVBViewer, er min eneste mulighed så at forbinde PC direkte til WRP400 og clone Tilgin'ens MAC til PC'eren?


Redigeret af ChevyDK - 10-November-2009 kl. 20:41
Mvh

ChevyDK
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 08:00
Jeg forstår ikke lige hvorfor du har brug for din WRT350N. Du kan sagtens koble en Gigabit switch direkte i WRP400 routeren.
Mht til sp 2, så kan du koble en PC med f. eks DVBviewer direkte til WRP400, eller igennem en switch. Det er ikke nødvendigt at clone macadressen.
/Peter
Til top
ChevyDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 10-November-2009
Sted: DK
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChevyDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 17:35

Hmmm så er der noget jeg ikke har styr på.

Dvs. Hvis jeg sætter min Dlink switch til en lan port i WRP400, så får alle pc'ere stadigvæk en ip tildelt af dhcp'en i WRP400'eren, samtiddigt med at det udstyr der sidder på switch'en kører gigabit mellem hinnanden?
 
Eller overser jeg noget her?
 
PS. nogen der har et link til en ip-sniffer der virker med Win7 64bit?


Redigeret af ChevyDK - 11-November-2009 kl. 17:44
Mvh

ChevyDK
Til top
ozong Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ozong Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 20:42
Oprindeligt skrevet af ChevyDK ChevyDK skrev:

 
PS. nogen der har et link til en ip-sniffer der virker med Win7 64bit?


Har ikke selv prøve wireshark med Windows 7, kun med XP og det virker fint..
Men nogen har fået det til at virke se her:

http://kudithipudi.org/2009/07/17/how-to-install-wireshark-on-window-7/



Redigeret af ozong - 11-November-2009 kl. 20:56
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 07:52
Oprindeligt skrevet af ChevyDK ChevyDK skrev:

Hmmm så er der noget jeg ikke har styr på.

Dvs. Hvis jeg sætter min Dlink switch til en lan port i WRP400, så får alle pc'ere stadigvæk en ip tildelt af dhcp'en i WRP400'eren, samtiddigt med at det udstyr der sidder på switch'en kører gigabit mellem hinnanden?
 
Eller overser jeg noget her?
 
PS. nogen der har et link til en ip-sniffer der virker med Win7 64bit?
Det er korrekt.
Og den nyeste udgave af Wireshark virker fint i Win7 64 bits. (Bruger den selv).
/Peter
Til top
poppe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 08-November-2009
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér poppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 11:13
Hvis i skal bruge wireshark for at finde kanaler vil jeg anbefale produktet transedit istedet.
Ved at have angive ip(range) og port(range) kan man afsøge hvor der er aktive kanaler, den kan tilmed fjerne dups. og encr., så man har en fin liste over alle kanaler man kan se via IPTV


Redigeret af poppe - 12-November-2009 kl. 11:13
Mvh
Christian Holst
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af poppe poppe skrev:

Hvis i skal bruge wireshark for at finde kanaler vil jeg anbefale produktet transedit istedet.
Ved at have angive ip(range) og port(range) kan man afsøge hvor der er aktive kanaler, den kan tilmed fjerne dups. og encr., så man har en fin liste over alle kanaler man kan se via IPTV
 
Wireshark bruges vel netop til at få indkredset hvilket ip range, samt port man skal lede inden for ? ;-)
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1112131415 16>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu