recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IPTV på computeren
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

IPTV på computeren

 Besvar Besvar Side  <1 1213141516>
Forfatter
Besked
poppe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 08-November-2009
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér poppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 14:22
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Wireshark bruges vel netop til at få indkredset hvilket ip range, samt port man skal lede inden for ? ;-)
hehe fair nok, jeg troede bare ikke længere der var en udbyder hvor range og port ikke allerede var oplyst herinde :)
Mvh
Christian Holst
Til top
ozong Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ozong Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 16:51
Oprindeligt skrevet af poppe poppe skrev:

Hvis i skal bruge wireshark for at finde kanaler vil jeg anbefale produktet transedit istedet.


Mener du Transedit IPTV (Beta) eller kan du få Transedit (DVBViewer) til at foretage blind search på IPTV. Det er nemlig ikke lykkedes mig, kun transedit IPTV, men nu kan jeg ikke sende filen til DVBViewer som jeg kunne i tidligere udgaver =(
Til top
MortenRJ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 25-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenRJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 17:50

Er der nogen som har givet sig i kast med Perspektiv bredbånds digital TV?

Til top
poppe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 08-November-2009
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér poppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 21:27
Oprindeligt skrevet af ozong ozong skrev:


Mener du Transedit IPTV (Beta) eller kan du få Transedit (DVBViewer) til at foretage blind search på IPTV.
ja det er iptv beta udgaven jeg mener, jeg har ikke installeret andet, så jeg prøver at eksportere klager den over et manglende program, men med de par kanaler jeg vil bruge har jeg bare taget dem i hånden.
Mvh
Christian Holst
Til top
cgroen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cgroen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2009 kl. 08:10
Oprindeligt skrevet af poppe poppe skrev:

Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Wireshark bruges vel netop til at få indkredset hvilket ip range, samt port man skal lede inden for ? ;-)
hehe fair nok, jeg troede bare ikke længere der var en udbyder hvor range og port ikke allerede var oplyst herinde :)
 
Jo, Profiber Smile
Jeg leder efter range og port for netop Profiber, har forsøgt at finde det i de mange tråde herinde, men ingen held indtil videre Confused
Til top
poppe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 08-November-2009
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér poppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2009 kl. 09:59
Oprindeligt skrevet af cgroen cgroen skrev:

[Jeg leder efter range og port for netop Profiber, har forsøgt at finde det i de mange tråde herinde, men ingen held indtil videre Confused
 
Det er ikke så svært.
sæt en gammeldags hub(eller switch med spanport) ind mellem stik til tv og selv settopboksen.
Derefter tænder du wireshark og filtrerer på udp pakker. Skift nu kanal så du får et par ip adresser.
Hvis du så får f.eks. 239.1.1.8 port 5555 ville jeg scanne 239.1.1.1 - > 239.1.1.255 på port 5555 igennem "transedit iptv beta"
Mvh
Christian Holst
Til top
cgroen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cgroen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2009 kl. 10:15
Hej Christian,
jo, den er jeg med på. Jeg tænkte blot inden jeg begynder at rode rundt (og får anskaffet en dum hub), så var det nemmere at høre om der ikke er een eller anden der ligger inden med adresserne ;)
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2009 kl. 11:07
Du behøver ikke en hub - en "dum" switch (uden spanport)  kan bruges. Hvis du sætter både PC'en og Tilgin boksen på den samme switch vil du kunne se multicast pakkerne i wireshark på PC'en, eftersom pakkerne bliver replikeret ud på alle portene i switchen.
Principielt mener jeg ikke at man bør offentliggøre disse IP ranges i et åbent forum. Så varer det ikke længe før leverandørerne finder ud af at kryptere datastrømmen til skade for os alle.
Til top
cgroen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cgroen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2009 kl. 11:13
OK,
jeg prøver at "snuse" mig til dem, skal have strikket hele fuglereden om her i weekenden alligevel (har købt en Dlink 855 istedet for den latterlige router Profiber sender med...)
Mht at offentliggøre, der er vel ikke noget "ulovligt" i at få de kanaler man betaler for i forvejen ind på mediecentre etc, når nu de ikke kan levere noget ordentligt udstyr som magter opgaven ?!
Jeg ville såmænd betale mange penge for udstyr der kunne proppe det ind i en PC hvis det var det der skulle til, en skam med 50/50 MBit, HD kanaler og hvad ved jeg, og så er man bombet tilbage til stenalderen med analog signal for at få det ind i et mediecenter (via tunere), tsk tsk
Til top
poppe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 08-November-2009
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér poppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2009 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af pfugl pfugl skrev:

Principielt mener jeg ikke at man bør offentliggøre disse IP ranges i et åbent forum. Så varer det ikke længe før leverandørerne finder ud af at kryptere datastrømmen til skade for os alle.
Om man opgiver adressen eller hvordan man finder adressen kan komme ud på et.
Det svarer til at du ikke vil give en terrorist opskriften på en bombe men gerne et link til den :)
Leverandørerne krypterer nok signalet uanset hvad vi skriver.
 
Man kan håbe at en leverandør som smile content, der endnu ikke krypterer, får øjenen op for det kæmpe marked, der er i alle os der gerne vil bruge mediecenter - og derfor enten vælger ikke at kryptere eller laver en anden løsning.
Mvh
Christian Holst
Til top
MartinHansen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MartinHansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2010 kl. 13:07
Hejsa
 
Er det korrekt at Smile stadig ikke krypterer ? for så vil jeg da se at få skiftet til dem :)
Til top
poppe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 08-November-2009
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér poppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2010 kl. 00:11
Kan vi få et svar omkring smile content ?
Mvh
Christian Holst
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1213141516>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu