recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IPTV på computeren
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

IPTV på computeren

 Besvar Besvar Side  <1234 16>
Forfatter
Besked
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2008 kl. 19:56

Har du fået det til at køre i ProgDVB på den måde at IPTV-kanalerne fungerer på samme måde, som dem, der modtages via satellit.
Dvs. optagelser kan schedules og optages digitalt?

Eller er det en stream du får vist?

VLC er ellers noget af det enkleste til at få til at virke til visning af streams, og burde kunne bruges...

Har du overblik over, hvordan kanalerne reelt sendes, hvad bruges der af protocol?
Det kunne danne grundlag for at få dem til at virke i f.eks. dvbviewer...

Reelt er du vel ved at være der, viasat kanaler kan vel undværes....

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Hapsbanan Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Maj-2008
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hapsbanan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2008 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

VLC er ellers noget af det enkleste til at få til at virke til visning af streams, og burde kunne bruges...


Har du overblik over, hvordan kanalerne reelt sendes, hvad bruges der af protocol?
Det kunne danne grundlag for at få dem til at virke i f.eks. dvbviewer...

Reelt er du vel ved at være der, viasat kanaler kan vel undværes....

Jeg har heller ikke haft problemer med stream med VLC før, men her virker det bare ikke af en eller anden mystisk grund.

Det bliver bare sendt via en UDP stream - og ja, viasat kanalerne kan sagtens undværes såfremt det andet kommer til at fungere lidt bedre - da jeg syntes kvaliteten ikke er helt optimal, men det kan jo selvfølgelig godt være selve softwaren jeg bruger som ikke er optimal.



Redigeret af Hapsbanan - 17-Juli-2008 kl. 13:25
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2008 kl. 20:27

Med hensyn til dvbviewer kender du sikkere transedit, som er er hjælpeprogram til kanal-scanning udbygget med IPTV.
Når du nu kender IP-adresserne, kunne du prøve at opbygge en kanal-liste og prøve at se på, hvordan transedit reagerer, når der afprøves scan eller analyze...

Pt. synes jeg ikke det er nemt at få et samlet bruger-interface til en HTPC løsning, hvor det er transparent, hvad kilden er...
Det er jo muligt at modtage mange streams, men betjeningsmæssigt er det ikke særligt elegant at skulle skifte program.

Jeg har prøvet med VLC at optage streams og en scheduling med EPG har jeg løst med  www.webshifter.nl, som kan interface til VLC.

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Hapsbanan Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Maj-2008
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hapsbanan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2008 kl. 18:23
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Med hensyn til dvbviewer kender du sikkere transedit, som er er hjælpeprogram til kanal-scanning udbygget med IPTV.

Dette gik hen at blive 'guldkornet' for mit vedkommende. Kendte ikke til transedit, og det alm. transedit fungerer af en eller anden grund heller ikke. Men DVBViewer har følgende tilgængelig på deres members sektion: "IPTV Transedit Test". Denne fungerede PERFEKT.

Så scanner den lige ip'erne og sender tingene til ens kanal-liste. Og nu fungerer det super godt! :D

Tak for hjælpen indtil nu :)

Nu mangler jeg at finde et CI-modul og et CAM-modul, så jeg også kan komme til at se mine viasat-kanaler.
Hvis der er nogle der kan hjælpe mig med at vælge CI-modul og CAM-modul så ville jeg være ekstra glad :)


Redigeret af Hapsbanan - 31-Maj-2008 kl. 19:00
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2008 kl. 19:38

Jeg skal lige have forstået det helt...

Du har fået IPTV kanalerne til at virke i DVBviewer, ligesom andre kanaler modtaget via TV-kort!!!inkl. canal digital.
Dvs. optage, pause osv....
Altså en en fuldstændig integration af IPTV i HTPC miljøet!!!!!

Normalt er et cam-modul en del af et TV-kort...
Der er jo ikke noget TV-kort...

Gad vide om de teknikker, der kan fra det såkalde poor man CAM kan anvendes, altså et CAM-modul der simuleres på PC-en.
Mener ProgDVB har denne support.

Men hensyn til Viasat CAM, se lige dette link:
http://www.hifi-musik.dk/?page=viewtopic&t=3091

 

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Hapsbanan Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Maj-2008
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hapsbanan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2008 kl. 20:45
Ja - det fungerer fuldt ud i DVBViewer hvis man ser bort fra EPG'en. Den virker ikke.
Men til hvad jeg skal bruge det til - så kan jeg godt undværre det. :)

De kanaler der ikke virker er:
TV3 Danmark, TV3+, Explorer/Spice, Viasat History, Nature/Crime/Playboy, TV 2 SPORT, Viasat Sport 2, Viasat Sport 3, Cartoon/TCM, ztv.se, E!, TV1000, TV1000 Nordic, TV1000 Plus One, TV1000 Classic, TV1000 Family, TV1000 Action.

Sådan som det ser ud nu så er jeg på jagt efter et CI-modul og et CA-modul.

CI-modulet jeg har fundet:
http://www.gss.dk/index2a.cfm?Template=Produkter/Produkter_D etail.cfm&ID=2842022&Gruppe%3DPVR%20TV%20tunere& RecPos=5

Det burde da kunne bruges. Dog syntes jeg det er mange penge det koster.


Redigeret af Hapsbanan - 31-Maj-2008 kl. 20:49
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2008 kl. 21:23

Det er muligt at importere EPG-data  til DVBviewer fra nettet...
Delphi som skriver  i dette forum har lavet et import-program.
http://www.a123.dk/

Jeg kan ikke læse linket...

Men er det denne type?
http://www.dvbshop.net/product_info.php/info/p176_HAUPPAUGE- WinTV-CI-PayTV-USB-Modul-incl--WinTV-v6.html/XTCsid/6e677870 781a0fb1654160bfddcc8a9f

Kunne det ikke betyder at det må være muligt at sætte diverse streams  op samme måde i DVBviewer??
Som f.eks.
http://www.bahntv-online.de/btvo/site/index.php?s=1000

 

 



Redigeret af avh - 31-Maj-2008 kl. 21:46
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Hapsbanan Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Maj-2008
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hapsbanan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2008 kl. 14:35
Kunne godt ligne det, men er det ikke bare en converter, så man kan bruge pcmcia på computeren? I så fald er der mange andre alternativer. Selve CA-Modulet er jo egentlig bare et kort med pcmcia interface.
Er der nogen måde jeg kan finde ud af hvilket CA-modul jeg skal bruge?

Spørgsmålet er så om der er forskel på CI-modulerne, eller om man kan bruge hvilken som helst converter.



Redigeret af Hapsbanan - 01-Juni-2008 kl. 16:14
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2008 kl. 19:46

Det ser ud til at DVBviewer har fået en ny option under hardware, nemlig External CI.

Det må være det, du skal anvende...

Ser man på f.eks. poor man's CAM interfacer, er  det et simpelt serielt interface til et smart-card. (phoenix-interface).

Der skal være en kommunikation til og fra ci-interface/CAM, og hvad er det, som skal håndtere det?
Kan DVBviewer via sin normale håndtering af DVB-data også data ankommet via IPTV?

Hvordan sælger Dansk Bredbånd adgang til viasat, hvilket CAM anvendes?

Er det noget lukket NDS, ligesom til satellit?

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Hapsbanan Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Maj-2008
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hapsbanan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2008 kl. 20:02
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Det ser ud til at DVBviewer har fået en ny option under hardware, nemlig External CI.

Det må være det, du skal anvende...

Garanteret.

Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Hvordan sælger Dansk Bredbånd adgang til viasat, hvilket CAM anvendes?

Du køber en tv-boks hos dem som benyttes, og så får du sendt smartcard'et fra viasat som du bare stikker direkte i tv-boksen.

Motorola VIP1510 hedder settopboksen.

Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Er det noget lukket NDS, ligesom til satellit?

Har ingen idé om hvad du snakker om - er ikke så kendt indenfor satellit.

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2008 kl. 20:20

CAM-moduler findes til forskellige krybterings-systemer.
F.eks. anvender Canal digital Conax-systemet, yousee viacess.

Men Viasat anvender NDS Videogard, et propriotært system, som man ikke kan købe et CAM-modul til, som man kan til de andre.

CAM-modulet kan i stedet være "embedded" i f.eks. Satboksen, som Viasat gør, der skal kun indsættes et smart-card.  Sådan gør Viasat i forhold til satellit... 

Men denne setopbox kunne meget vel tænkes at anvende et andet system.
Dette måske andet system skal i givet tilfælde,  skal programmeres ind i et programmerbart CAM (f.eks. T-rex).
Er denne CAM-software i det hele taget tilgængelig??

Der ser ud til at være noget stof i disse forum:
http://www.comhit.net/showthread.php?s=e353335912e58078d7562 c79bd743a0e&t=22462&page=2

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=148161&am p;st=30



Redigeret af avh - 01-Juni-2008 kl. 21:39
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Hapsbanan Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Maj-2008
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hapsbanan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2008 kl. 17:54
Har haft lidt travlt med andre ting, hvilket er grunden til inaktiviteten.

Men jeg kan se på mit smartcard at der står "This viewing card remains the property of Viasat and must be returned upon request. Incorporates NDS VideoGuard(tm) security system."

Er der OVERHOVEDET ingen metode der kan anvendes til at komme forbi dette?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 16>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu