recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IPTV på computeren
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

IPTV på computeren

 Besvar Besvar Side  <1 23456 16>
Forfatter
Besked
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2008 kl. 16:17

Den udgave af transedit, der skal bruges ligger i member area, dvs. det er nødvednigt at have købet en DVBviewer licens (€15,-).

Som jeg forstår det, skal man koble PC-en ind mellem nettilslutningen til TV-boksen (der hvor den  normalt tilsluttet til de ene netkort) og selve TV-boksen (til det andet netkort).
PC-en danner en bridge mellem de to del net...

Herefter kan anvende diverse netværktøjer til at vise kommunikantionen til og fra boksen, fordi det passerer PC-en.
Jeg ved ikke om netstat kommandoen kunne anvendes ellers et sniffer værktøj... (se link tidligere i tråd).

Det letteste var hvis Dansk bredbånd ville oplyse disse adresser, men det kan godt være de kan komme i klemme i forhold til deres indholdsleverandører, hvis de gør det...

Kravet om en boks er ren chikane, set fra et forbrugersynpunkt, men det kan være nødvendigt onde, hvis man vil have noget  "indhold" leveret.

Tilsvarende gør sig gældende med IP-telefoni mange steder, man kan ikke bruge en regulær IP-telefon, men skal bruge adapter og tilslutte en fastnettelefon!



Redigeret af avh - 17-August-2008 kl. 16:25
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
KissmeTiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 518
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KissmeTiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2008 kl. 16:23
hej avh

wow du er hurtig ...

Jeg køber en licens til DVB.

Hmm..men så kommer jeg vel til at mangle et netkort, hvis min computer stadig skal være på nettet.
Panta rei
Til top
Hapsbanan Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Maj-2008
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hapsbanan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2008 kl. 18:00
Hvorfor det nu?
Du har kun brug for 2.
1 til internet og 1 til tv.
Men du må lige koble dig selv af internettet mens du brokobler tv-boksen mens du finder frem til ip'erne du skal bruge osv.


Redigeret af Hapsbanan - 17-August-2008 kl. 18:01
Til top
KissmeTiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 518
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KissmeTiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2008 kl. 19:10
Oprindeligt skrevet af Hapsbanan Hapsbanan skrev:

Hvorfor det nu?
Du har kun brug for 2.
1 til internet og 1 til tv.
Men du må lige koble dig selv af internettet mens du brokobler tv-boksen mens du finder frem til ip'erne du skal bruge osv.


Okay ..tanken havde strejfet mig. Tak for præciseringen ! Venter på min licens fra DVB Viewer
Panta rei
Til top
KissmeTiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 518
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KissmeTiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2008 kl. 21:32
Oprindeligt skrevet af Hapsbanan Hapsbanan skrev:

Hvorfor det nu?
Du har kun brug for 2.
1 til internet og 1 til tv.
Men du må lige koble dig selv af internettet mens du brokobler tv-boksen mens du finder frem til ip'erne du skal bruge osv.


Hvilket program brugte du for at opsnappe de Ip'er mellem tv switch og tv boks ?
Panta rei
Til top
fpe123 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fpe123 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2008 kl. 13:27

Et godt program til at opsnappe ip'er, ville være Wireshark.

 

Til top
MortenRJ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 25-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenRJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2008 kl. 00:37

Jeg er lidt ny i det med IPTV og Media center.

Når jeg får fat i IP adresse osv. fra min set-top-box (motorola 1510), er det så muligt at få kanalerne ind i microsoft media center (Vista), på samme måde som med DVB

Til top
snuggidk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér snuggidk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2008 kl. 23:15
Ved godt at det er lidt fjollet at bumpe en tråd der ikke er så aktiv mere - især fordi jeg er ny .. :)

Men har selv en 1510-box hos DBnet og vil lige være helt sikker på at det er som jeg har forstået det ;) ..

Sådan som jeg har forstået det ved at læse her (og på et svensk forum) så skal man altså:

1) tilkoble boxen via et netværkskort til sin computer (som har to netværkskort)
2) tilkoble sin computer til "modemmet" fra dbnet (den port hvor iptv sendes ud til boxen normalt)
3) Derefter spoofe hvilke iper der kommunikeres med fra boxen til dbnet for at opfange ip-adresserne og porte på de forskellige kanaler


Nu er jeg så gået lidt i stå fordi det der jo lyder til at være let nok .. Men er der ikke noget med at for at man kan koble sin computer til iptv-netværket uden brug af boxen at man skal sætte MAC-adressen på sin computer til at være den som boxen normalt har (og hvad med seriel-nummer??) ..

Ville være så supernice hvis jeg kunne få det her til at virke med mit mediecenter da det er noget fis at skulle skifte scart-indgang og whatever hver gang for at se tv - samtidig får man vel også et bedre signal nu hvor der ikke er hdmi-udgang på boxen...
Til top
dgsdgs Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-September-2008
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dgsdgs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2008 kl. 21:15
snuggidk

hvis du har en gammeldags hub (det må ikke være en switch) så kan du sniffe iperne uden at skulle ændre noget ved din mac.

måden du skal sætte det op på er således
modem->hub> stb (1510)
                      > din pc
og så ellers bare sniffe pakkerne. det var måden jeg selv gjorde det på
Til top
snuggidk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér snuggidk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2008 kl. 22:28
Ok. har jeg desværre ikke .. men skal nok finde ud af noget med brigde-connection engang .. men når man så har fundet de kære ip-adresser skal man så ikke sætte den pc man vil bruge til at se de kanaler på til at have samme mac som en af de boxe?.. læste et sted at de netværk identificerer boxen via bl.a. mac-adresse..

og er det ikke samme ip-adresser lige meget hvilken udbyder man har så længe det er dbnet .. (tænker angående forskellige energi-selskaber).. det er det bl.a. ved Telia i Sverige .. så ville jo være noget lettere hvis en eller anden kunne samle en liste over iper og sende i en pm eller noget (self ikke poste hvis det er ulovligt, men kan det vel næppe være?).
Til top
J1s1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér J1s1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2008 kl. 18:06

Oprindeligt skrevet af Hapsbanan Hapsbanan skrev:

Tjoh - Jeg har 2 netværkskort i min computer, den ene koblet på tv-switchen og den anden på tv-boksen.. og så bare lave en netværksbro..
På den måde kan du overvåge de data tv-boksen modtager og se hvilke ip'er den snakker med.

Hej

Jeg er helt ny bruger her og ny abonnent hos FASTTV. Jeg har forsøgt at lave broforbindelsen, men må gøre noget forkert. For det virker ikke. Jeg fundet ud af, at jeg skal bruge et krydset netkabel mellem Motorola boksen og det ene netkort.  Jeg kan i Wireshark se, at der er en begrænset trafik fra netkort2 til FASTTV. Det ene netkort står med en ip-adresse 0.0.0.0 255.255.255.255 og laver et DHCP-kald. Det er nok et forsøg på at få tildelt en IP-adresse. Det ser ikke ud som om Motorola-boksen kan komme gennem broforbindelsen og få kontakt til FASTTV. Jeg har en mistanke om at der må være noget galt med definitionen af min broforbindelse. Er der nogen af jer, der har haft held med løsningen, der kan give en idiotsikker beskrivelse af, hvad der skal gøres.

vh
Jensen
Til top
janringsted Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janringsted Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2008 kl. 08:14
Oprindeligt skrevet af fpe123 fpe123 skrev:

Efter at hav læst denne tråd igennem, jeg jeg prøv at se om man kunne gøre det samme med Fasttv. Det lykkes, og jeg har nu 18 kanaler som kan vise i vlc og progdvb. Der andre er "Kode", men med TV-boks er der igen dekodekort i. Er der nogle som ved, hvilken koding der bruges??

Har læst at Jay.net start deres IPTV op igen "welcome2the.net", er der nogle som ved noget mere om dette.

Til efterår kommer Bolignet også med en IPTV løsning uden boks.

/Flemming

 

Hej Flemming

 

Hvor kan man læse mere om Bolignets løsning

 

mvh

 

Jan

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 16>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu