recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IPTV på computeren
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

IPTV på computeren

 Besvar Besvar Side  <1 34567 16>
Forfatter
Besked
snuggidk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér snuggidk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2008 kl. 15:20
Jeg er helt lost nu og hvis en venlig sjæl vil hjælpe mig vil jeg blive lykkelig :)

Har to netkort i min computer nu ..

Jeg har lavet en broforbindelse hvor jeg har sat et netværkskabel fra min settop-box til computeren og fra computeren ned i "modemet" (den hvor kablet til settop-boxen normalt sidder)...

Broforbindelsen melder op at den får en ip der hedder noget med 10.* osv .. altså den ip min settop-box normalt har .. men settop-boxen får ikke nogen forbindelse og kan derfor ikke starte.. gør jeg det helt forkert eller er der noget mere jeg kan gøre? :
Til top
fpe123 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fpe123 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2008 kl. 18:24

Er kabellet imellem Settop-box og PC krydse???

Husk at PC skal være sat til DCHP.

 

/Flemming

Til top
snuggidk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér snuggidk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2008 kl. 18:36
fpe123 .. er det ikke nej .. er det nødvendigt for at den kan skabe forbindelse eller?
Til top
snuggidk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér snuggidk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2008 kl. 00:52
så fik jeg det endelig til at fungere.. fandt en gammel switch og sniffede pakkerne ved at sætte min computers mac-adresse + ip til det samme som settop-boxen hvilket fungere :)
Til top
J1s1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér J1s1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2008 kl. 21:08

Oprindeligt skrevet af snuggidk snuggidk skrev:

Jeg er helt lost nu og hvis en venlig sjæl vil hjælpe mig vil jeg blive lykkelig :)

Har to netkort i min computer nu ..

Jeg har lavet en broforbindelse hvor jeg har sat et netværkskabel fra min settop-box til computeren og fra computeren ned i "modemet" (den hvor kablet til settop-boxen normalt sidder)...

Broforbindelsen melder op at den får en ip der hedder noget med 10.* osv .. altså den ip min settop-box normalt har .. men settop-boxen får ikke nogen forbindelse og kan derfor ikke starte.. gør jeg det helt forkert eller er der noget mere jeg kan gøre? :

Jeg kunne heller ikke få forbindelse ved at lade min STB logge på gennem min netkorts-bro. Lod STB starte op med direkte forbindelse til switch. Efter opstart koblede jeg så PC ind mellem Switch og STB. Så kunne forbindelsen godt løbe gennem PC og IP-adresserne ses med Wireshark.

Med IP-adresserne kan jeg se en stor del af kanalerne en for en gennem VLC. Andre her anbefaler DVBviewer og transedit. De programmer har jeg anskaffet, men jeg kan ikke få det til at virke. Kan nogen give en hjælpende hånd

Netkort til IPTV har jeg givet samme MAC-adresse som min STB. Det virker kun uden Firewall og jeg kan ikke samtidig få internetforbindelse gennem det andet netkort. Vil det være muligt med begge dele samtidigt?

 

vh
Jensen
Til top
snuggidk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér snuggidk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2008 kl. 23:46
Umiddelbart vil det kunne lade sig gøre .. Har du husket at fjerne den broforbindelse igen?
Til top
J1s1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér J1s1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2008 kl. 16:48

Oprindeligt skrevet af snuggidk snuggidk skrev:

Umiddelbart vil det kunne lade sig gøre .. Har du husket at fjerne den broforbindelse igen?

Ja broforbindelsen er fjernet igen, men aktivering af IPTV-kortet betyder at der ikke kan vises sider i explore.

Ang. mit spørgsmål om kanalsøgning med DVBviewer og Transedit, så er jeg usikker på, hvilke adresser og porte der skal skrives hvor. I Transedit er knapperne Analyze, Blind Scan, Scan Selected og Scan All hele tiden deaktiverede. I feltet IP_Address kan kun tastes ét punktum, så der har jeg brugt copy/paste for at indsætte adresser

vh
Jensen
Til top
BRAS Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-April-2006
Status: Offline
Point: 165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BRAS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2008 kl. 16:59
Oprindeligt skrevet af J1s1 J1s1 skrev:

Oprindeligt skrevet af snuggidk snuggidk skrev:

Umiddelbart vil det kunne lade sig gøre .. Har du husket at fjerne den broforbindelse igen?

Ja broforbindelsen er fjernet igen, men aktivering af IPTV-kortet betyder at der ikke kan vises sider i explore.

Ang. mit spørgsmål om kanalsøgning med DVBviewer og Transedit, så er jeg usikker på, hvilke adresser og porte der skal skrives hvor. I Transedit er knapperne Analyze, Blind Scan, Scan Selected og Scan All hele tiden deaktiverede. I feltet IP_Address kan kun tastes ét punktum, så der har jeg brugt copy/paste for at indsætte adresser

Husk at det er beta versionen af iptv Transedit du skal bruge

 

Til top
J1s1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér J1s1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2008 kl. 18:31

Tak for oplysningen. Den har jeg fundet nu og installeret. Umiddelbart har det ikke hjulpet, men jeg kigger lige på det skriveri, der har været om denne version på DVBviewer-forum.

vh
Jensen
Til top
snuggidk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér snuggidk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2008 kl. 20:05
Du skal for det første vælge scandevice inde i transedit og sætte det til det rigtige netkort .. så vælger du "blind scan" og fyrer den iprange ind du har fundet ved at sniffe pakkerne .. så scanner den det hele igennem og du kan exportere til dvbviewer .. angående netkort kan du prøve at se hvilke ipadresser de forskellige kort får?.. og se om det passer til det de skal..
Til top
J1s1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér J1s1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2008 kl. 21:32

Takker for hjælpen. Er nu nået lidt videre. Har fået Transedit til at virke og lavet en blind scan på et afgrænset ip-interval. Men når jeg forsøget at eksportere/sende, så siger den at DVB-viewer ikke er indlæst eller rigtig version mindst 2.1. Jeg kører dog Pro 3.9.4.0. Så det synes jeg er mærkeligt. Resultatet af scanning er gemt i en ini-fil i mappen transponders, men den kan jeg heller ikke åbne i transedit igen ???

vh
Jensen
Til top
snuggidk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér snuggidk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2008 kl. 14:14
hm det lyder meget underligt.. det jeg skulle gøre var at ligge transedit ind i samme mappe hvor dvbviewer lå.. fik også samme problem før det.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 16>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu