recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - KK's Dali/Denon/LG B1 bio (pics s. 1, 2, 4)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

KK's Dali/Denon/LG B1 bio (pics s. 1, 2, 4)

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Status: Offline
Point: 1836
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nikodk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2008 kl. 23:44

hej Kongkent

det ser ud til at du har noget fedt udstyr - jeg bliver sgu noget misundelig på jer plasmadrenge - har stadig mit gamle samsung lcd fra den tid, hvor de var spidse forneden...

har lige kigget din tråd igennem, men kan ikke helt finde ud af hvad du bruger din DVD-afspiller til? - alt andet lige, så må din nye bluray da afspille dvd rigtig mange gange bedre, end en dvd, der er sat til via scart (ikke noget ondt om din fine pioneer dvd, men tiden er bare løbet lidt fra scart i mine øjne)

Iøvrigt, har du meget at glæde dig til med din knægt, fedtfingre+trykken på knapper+hive i kabler mv - tror det starter for alvor lige om lidt (min mindste er 19 måneder og det er sgu alvor)

 

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcardman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2008 kl. 08:55
En dvdafspiller er ikke bare bedre fordi den har HDMI.
så skulle en afspiller fra føtex til 249 kr med hdmi, automatisk spille bedre end alle uden HDMI. Sådan hænger det ikke helt sammen.
Jeg bruger da heller ikke min blueray afspiller til dvd, da min denon 1930 afspiller er bedre til dvd.  
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Status: Offline
Point: 1836
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nikodk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2008 kl. 10:39

det har jeg fuld forståelse for at den ikke er, måske er det blot fordi jeg er vant til min ps3 og mine HD-DVD afspillere, som jo opscalerer billedet - men gør alle bluray ikke det, når de afspiller dvd?

hvis det er tilfældet kan det jo kun være bedre, end selv den bedste dvd, der sender signalet via scart

Ret mig, hvis jeg tager fejl

 

Til top
KongKent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2008
Sted: Dronninglund
Status: Offline
Point: 361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KongKent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2008 kl. 12:51

@ Nikodk >

Jeg har faktisk også lige sat en dvd i min Blu-Ray afspiller her i weekenden, idet jeg ville se om ikke den kunne gøre det bedre end dvd-afspilleren. Og det ser ud til, at den er bedre, så den er nok så småt på vej på pension. Jeg vil lige låne en kammerats film, så jeg kan sætte en rigtig god actionfilm i begge afspillere, således jeg kan vurdere lyd og billede på de to afspillere simultant.

Så der går nok lige en periode med tests inden jeg tager den endelige beslutning.

TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcardman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2008 kl. 15:55
Som jeg har skrevet tidligere, er tilslutning via componet bedre.
fordi den så sender et progressivt ud.
en PS3 er en fin dvdafspiller, det der er vigtig for en dvdafspiller er at den
kan de-interlace PAL dvd-film korrekt.
Til top
KongKent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2008
Sted: Dronninglund
Status: Offline
Point: 361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KongKent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2010 kl. 14:18
Så er hjemmebiografen opdateret. For to år siden købte jeg BluRay-afspiller. Billederne derfra kan ses på side 4.

Ellers har jeg opdateret side 1 og det første indlæg med den nyligt indkøbte forstærker fra Pioneer. En 920'er, der blev købt af en bruger herfra. Tråden kan ses her:

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=89325&title=solgt-pioneer-vsx920-surround-receiver

Tjek første side og første indlæg og kommentér gerne. Smile
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15
Til top
KongKent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2008
Sted: Dronninglund
Status: Offline
Point: 361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KongKent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2010 kl. 14:43
Fik "Inception" af konen i julegave, så nu ser samlingen således ud:



(IronMan mangler, da en kammerat har lånt den).
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1019
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -C5- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2011 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af KongKent KongKent skrev:


Kabelhelvedet bag alteret. Bemærk de 8 x phono fra øverste blu-ray der samler sig i et regulært magasin af kabler i forstærkeren.


Her kan man også se, at jeg ikke bruger Surround Back endnu. Opgraderingen fra 5.1 til 7.1 kommer i 2009. Jeg køber to Dali center-højtalere og lidt kabel. Skal bare lige have fundet ud af hvordan jeg hænger dem op i loftet, samt hvordan de bliver vinklet rigtigt ned mod lyttepositionen.

Altid rart med et projekt til hjemmebiografen, nu hvor Blu-Ray er færdiggjort.

Close-up af HDMI, SCART og phono-kabler fra Blu-Ray (øverst) og DVD afspillerne.


Hvorfor forbinder du ikke Blu-Rayen til reveiveren med HDMI og forbinder Tv'et med reciveren med HDMI?
Hvis jeg ikke tager meget fejl, så får du ikke HD lyd når du forbinder med component.
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
wezi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-December-2010
Sted: Næstved, DK
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wezi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2011 kl. 14:52
ikke fordi jeg er helt sikker på hvad HD lyd er, men kan man ikke bare bruge optisk fra afspilleren til reciveren til lyden og hdmi op til tvet? og så få hd lyd i reciveren den vej?
MvH Daniel
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2011 kl. 15:03
Nix! Du skal ha' lyden via HDMI. Eller via 5.1 analoge kabler Tongue
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1019
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -C5- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2011 kl. 15:05
Som der findes HD billede, findes der ligeledes HD lyd. Da du har en blu-ray bør du også udnytte de fordele det giver på lydsiden.
For at kunne udnytte de nyeste HD lyd standarter skal lyden overføres via HDMI. Hverken Scart, phono, component, tos-llink (lysleder) understøtter HD lyd.
Det gøres ved at, alle dine signaler køre gennem reciveren.
Fra Blu-Ray'en forbinder du til reciveren med HDMI, fra reciveren forbinder du TV'et med HDMI.
Din DVD og andet udstyr forbinder du også til reciveren. Fx med component.
På den måde skal du kun bruge den samme 'kanal'' på TV'et til at se Blu-Ray, spille wii, spille X-box, se DVD.
Edit:
Desuden får du via din reciver mulighed for, at synkronisere lyd og billede. Når tv'er får billedet direkte fra afspilleren og lyden kør via reciveren, kan du risikere at lyd og billede ikke passer sammen.


Redigeret af -C5- - 05-Januar-2011 kl. 15:09
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1019
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -C5- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2011 kl. 15:07
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Nix! Du skal ha' lyden via HDMI. Eller via 5.1 analoge kabler Tongue
5.1 analog understøtter ikke true HD lyd.
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu