recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - De nye Sony 2005 modeller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDe nye Sony 2005 modeller

 Besvar Besvar Side  <1 891011>
Forfatter
Besked
Bent M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 496
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2005 kl. 14:18

Hej Lars.

Det jeg tænkte på var at jeg jo ikke bare kan nøjes med at lade antenne kablet gå igennem de to Recordere, de skal jo forbindes til TV'et med Scart stik hver især, men på Tv er der kun én RGB indgang, der er så godt nok en SVHS indgang også som man kunne bruge, men der er min VHS sat til, så har jeg ikke flere scart på TV'et, så hvad kunne man så gøre ?

Kan der fås en slag adapter så de blev plads til 2 scart kabler på RGB indgangen på TV'et, eller er det ikke muligt ? Men det er måske ikke at anbefale ?

Mvh
Bent M
Sony RDR HX1010
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2005 kl. 15:46

Hej Bent

Oprindeligt skrevet af Bent M Bent M skrev:

men på Tv er der kun én RGB indgang, der er så godt nok en SVHS indgang også som man kunne bruge, men der er min VHS sat til, så har jeg ikke flere scart på TV'et, så hvad kunne man så gøre ?

Hvis du ikke regner med at bruge videoen så meget, så kan du jo tilslutte den en indgang på Sonyen og se video derigennem (den vil automatisk sende signalet fra SCART-ind til SCART-ud når den er slukket).

Oprindeligt skrevet af Bent M Bent M skrev:

Kan der fås en slag adapter så de blev plads til 2 scart kabler på RGB indgangen på TV'et, eller er det ikke muligt ? Men det er måske ikke at anbefale ?

Der findes nogle passive SCART samlere, dem skal du holde dig langt fra. Men en SCART omskifter vil kunne løse det, her er det dog mest behageligt med en som skifter selv ... og de er noget dyrere.

Så hvis du kun bruger videoen i ny og næ, så tilslut den en af harddisk-optagerne istedet.

Antennen kan du bare loope fra apparat til apparat.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2005 kl. 08:44

Hej Alle

Den officielle pressemeddelelse fra Sony - for modellerne HX710 og HX910 - kan nu læses i emnet:

Sony 2005 modeller: Final specs

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2005 kl. 11:16

Den off. pris er på 7.000 for 910 og 5.500 for 710.

Det passer vel også meget godt men den pris der står som off pris hos www.technikdirekt.de De bliver så tilbudt til €684 og €495 dvs. besparelse på kr. 1.500,-

Der står desværre ikke noget om leveringstidspunktet.

Til top
longjohn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2005 kl. 02:51
På et tidspunkt blev det nævnt her i tråden, at HX 910 skulle have Picture in Picture-funktion, men så vidt jeg kan se af de specs, der blev lagt ud i går, er det kun en mulighed på den rene DVD-optager.

Er det korrekt eller har jeg overset noget?

Lars
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2005 kl. 12:23

Hej longjohn

Oprindeligt skrevet af longjohn longjohn skrev:

På et tidspunkt blev det nævnt her i tråden, at HX 910 skulle have Picture in Picture-funktion, men så vidt jeg kan se af de specs, der blev lagt ud i går, er det kun en mulighed på den rene DVD-optager.

Er det korrekt eller har jeg overset noget?

Jeg tror desværre du har ret.

Ingen PIP på de store modeller, så ville det have været nævnt i pressemeddelelsen som kom i går (se Sony 2005 modeller: Final specs)

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2005 kl. 11:22

Er der nogen oplysninger/tests tilgængelige angående blæserstøj mv. Eller er modellen for ny??

 

mvh Christian

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2005 kl. 11:25

Hej cnn3

Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Er der nogen oplysninger/tests tilgængelige angående blæserstøj mv. Eller er modellen for ny??

Modellen er for ny.

I dag er det ofte sådan, at kun få ser modellen før den rent faktisk kommer på markedet. Så vi ved ikke sådan noget om den, før den er her.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
USA to DK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2005 kl. 15:35

Sorry to do this in English, but trust me, my written Danish is unreadable.

Does anyone know if there will be a multi-region version of the 710 or 910?  I was really leaning towards a region-free rdr-hx900 until I started seeing signs of the 710/910 coming out...

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2005 kl. 15:36
Der er en forhandler, der har sagt at 710'eren larmer mindre end de gamle modeller.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Sony-fan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2005 kl. 09:10

Hvilke medier?

Til min Panasonic dvd-rekorder har jeg altid købt Panasonis Ram og -r skiver. Altså udfra den betragtning at var der noget der måtte passe sammen, så var det når man holdt sig til samme mærke som rekorderen. For mig var det vigtigt med holdbarheden, da det primært var overspilning af familieoptagelser fra video.

Disse er altid lidt dyrere, men samtidigt må jeg konstatere, at jeg ikke har haft nogle problemer med min 10 dvd-ram og min 25 stk. -r skiver.

Men da jeg nu vil købe en af de nye Sony 910-er, er jeg i tvivl, om det fortsat kan betale sig, at betale ekstra for "original" skiver, da det ikke længere er så vigtigt med holdbarheden?

Vil f.eks. Fuji eller Memorex 4 x være et godt køb til denne rekorder. Disse ligger jo godt i testen fra X-bit - bedre en Verbatil og Sony' s egne. Har det nogen betydning af disse kun er 4 x , hvor 910-eren kan skrive 8 x ??

/6100

Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2005 kl. 00:05

"original" skiver er ikke nødvendigvis bedre endsige ligeså gode som andre (kvalitets-)mærker.

Jeg forstår egentlig ikke hvorfor så mange i dette forum er faldet helt i svime over medietesten fra X-bit? Dette er bare en dråbe i havet i forhold til de hundredevis af tests man kan finde på f.eks. club.cdfreaks.com, og dér kan man finde resultater på mere end en enkelt brænder og mere end et enkelt media af hver slags!!!

På nettet kan man fra on-line butikker i Sverige og Tyskland købe kvalitetsmedier (f.eks. Verbatim og Fuji) til ca. 150 kroner for 25 styk INKLUSIVE fragt, så med mindre man skal bruge hundredvis af skiver kan jeg ikke se nogen grund til at spare nogen få kroner på at købe de billige medier, som måske og måske ikke virker ordentligt?!

Memorex skiver er meget uforudsigelige, idet Memorex sælger medier fra en håndfuld forskellige producenter. Fujifilm er lidt mere forudsigelige - for tiden er Fujifilm DVD+R 8x skiver produceret af Taiyo Yuden, der anses for at være nummer 1 indenfor kvalitet. Fujifilm DVD-R 8x skiver er IKKE produceret samme sted og har IKKE samme kvalitet.

Om du vil købe 4x eller 8x skiver afhænger vel af, hvor længe du vil vente på, at Sony'en brænder en DVD?!

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 891011>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu