recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - RAM kontra Motherboard
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRAM kontra Motherboard

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
zirio Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 878
Direkte link til dette indlæg Emne: RAM kontra Motherboard
    Sendt: 06-Juli-2008 kl. 21:33
Jeg står i den sitaution at jeg er igang med at samle en ny PC.

I den forbindelse er et Motherboard selvfølgelig nødvendigt. Mit valg står mellem disse 2:
http://www.gigabyte.com.tw/Products/Motherboard/Products_Ove rview.aspx?ProductID=2531

http://www.gigabyte.com.tw/Products/Motherboard/Products_Spe c.aspx?ProductID=2679

Det ene understøtter en RAM mhz på 1066, mens det andet kun understøtter med 800mhz. Kan man bruge nogle ram der kører med 1066mhz på et MB der understøtter 800?

Rammene jeg har købt er Kingston HyperX

Hvis i har andre foreslag til at MB, så er jeg da åben for nye ideer!

mvh
Zirio

Redigeret af zirio - 06-Juli-2008 kl. 22:23
Til top
Corax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Februar-2007
Point: 351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 21:47
Der er mellemrum i dine links.

Hvis du sætter PC2-8500 (1066MHz) RAM i et bundkort der kun understøtter 800MHz så vil RAM'ene bare kører med 800MHz. Hvis bundkortet kan overclockes så kan du så tilgengæld øge frekvensen på RAM'ene til over 800MHz.

Af de to bundkort vil jeg nok fortrække det med Intels chipset. Men hvad skal du bruge PC'en til?
Til top
zirio Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 878
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 22:26
Tak for infoen Corax

Jeg skal mest bruge den til at game og hører musik. Så derfor er processer og RAM jo rimelig vigtig.

Jeg har tænkt mig at smide en Intel Core 2 Duo E8400 (3.0Ghz 1333Mhz).

Til top
Corax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Februar-2007
Point: 351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2008 kl. 00:20
Gamer PC. Så vil jeg lige tilføje at Intel chipsets understøtter crossfire og nVidia chipsets understøtter SLI hvis du har overvejet at bruge flere grafikkort.

Personligt vil jeg nok købe et Asus bundkort istedet. Synes de har bedre features, bedre performance også har de droppet parallel og seriel portene for flere USB porte
Jeg vil ikke lige anbefale et specifik da jeg ikke har sat mig særlig meget ind i de nye bundkort.

Redigeret af Corax - 07-Juli-2008 kl. 00:21
Til top
hyldig87 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2007
Point: 473
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2008 kl. 03:05
Jeg ville helt klart vælge GA-P35-DS4, med mindre du skal bruge SLI...

Hvad angår ram, så er de faktisk ikke særlig vigtige... Eller jo selvfølgelig er de det, men det betyder ikke særlig meget hvilke du vælger, medmindre du skal overclocke.

Der er absolut igen grund til at bruge hurtigere ram end PC2-5300 (667mhz), de kan klare en FSB optil 333, og E8400 CPU'en kører ved 333, og det er CPU som endeligt afgør hvilken FSB ram bliver kørt ved...
Køber du PC2-8500 (1066mhz), så vil de stadig køre 333 FSB, ved E8400 CPU.

Hvis du skal overclocke dit system, jamen så kan du ha brug for hurtigere ram, da man så vil øge FSB på CPU'en.

Det er dog muligt at gå ind og ramene til at køre en hurtigere FSB, end CPU på de fleste bundkort. Men der er simpelthen ingen gevinst ved det i dag performance messigt.

Håber ikke det blev for teknisk... Men konklusionen er, det er fuldstændig ligemeget for dig om bundkortet understøtter PC2-8500 (1066mhz), eller PC2-6400 (800mhz). Da CPU'en kun har brug for PC2-5300 (667mhz)

Redigeret af hyldig87 - 07-Juli-2008 kl. 03:21
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu