recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV

 Besvar Besvar Side  123 909>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Direkte link til dette indlæg Emne: Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV
    Sendt: 28-April-2023 kl. 15:17
Flot og varm nekrolog, men hvad andet kunne man forvente fra en person, der helt sikkert har givet Peter Pan mange hyggelige timer når snakken/debatten handlede om B&O

Hvil i fred Peter.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2023 kl. 09:19
Mange tak Millemissen for din både personlige, dejlige og spændende nekrolog om Peter Pan.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
AllanMinds Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-Marts-2015
Sted: Hinnerup, Dk
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2023 kl. 07:28
RIP

Tak Peter Pan, for alt den viden jeg har fået gennem tiden.

Tak Millemissen, for den super fine nekrolog.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4178
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2023 kl. 23:43
Tak for en fin nekrolog.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Millemissen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-April-2023
Sted: Flensborg
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2023 kl. 22:50


Som jeg kan se, er der nogle her på tråden, som har undret sig over, hvorfor det er så længe siden Peter Pan har postet noget.


Der er jo mange, der kender Peter Pan - især fra hans tegninger om (B&O) kabelløsninger og (B&O )opsætninger generelt.


Så jeg tænkte, at jeg ville fortælle jer, at Peter er gået bort den 1. april i år.

Han havde døjet med flere forskellige sygdomme og sov hhv måtte hvile sig det meste af tiden i de sidste uger.

Endelig har han nu fundet fred - han døde fredeligt sovende i sin seng natten til 1. april.


Jeg har kendt Peter personligt i mange år efterhånden.

Vi har skrevet på de samme (danske) tråde - faktisk var det sådan, vi ‘mødtes’ for omkring 15 år siden.

Siden da har jeg besøgt ham regelmæssigt en eller to gange om året.

Og vi har haft mange samtaler og diskussioner (mail eller telefon) gennem årene - ikke kun om B&O-ting.

Han boede i Hillerød nord for København, som ligger forholdsvis langt fra, hvor jeg bor.


Peter var meget produktiv, faktisk utrolig produktiv.

Siden omkring 2005 har han haft adskillige tråde på mange - for det meste danske - fora, nogle af de største er:

https://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=46053&PN=1&TPN=1

som havde over 1100 sider og tonsvis af hits.

og:

https://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20679&KW=Peter+Pan

og denne tråd:

https://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=33&t=41839


Det ville blive meget svært at få et overblik over de mange tråde, han startede - det vidste vel kun Peter selv.

Selvfølgelig blev indholdet og tegningerne tit gentaget på de forskellige tråde - men oftest ud fra en forskellig tematik.

Det kan være sjovt at finde og følge nogle af alle disse tråde - Peter havde mange gange meget sjove tegninger/billeder med, når han postede.

Det giver mulighed for at opleve Peter og hans forhold til B&O/produkterne og også B&O's historie gennem de sidste 25 år generelt.


Apropos tegninger … Peter var ikke en lærd person med en lang uddannelse.

Faktisk forlod han skolen efter folkeskoletiden og blev derefter bager.

Han arbejdede som bager i mange år, indtil det blev for svært for familien i den lille lejlighed at kombinere hans behov for søvn om dagen med et almindeligt familieliv…….bagere arbejder jo for det meste om natten og tidligt om morgenen.

Så han fik arbejde ved kommunen i hans fødeby Hillerød…..hvor han er født og boet hele sit liv.

Det var et job han kunne lide, så det beholdt han indtil han blev pensioneret.

Jeg har flere gange været med ham på udflugter i omegnen, hvor han beklagede sig over at skiltene i var i uorden og striberne på vejen var for slidte osv.

Nu er han blevet begravet på Hillerød kirkegård, ikke langt fra hvor han plejede at lege som barn.


I hans yngre dage brugte han meget af sin fritid på ‘hifi’, som dengang ofte indebar at ‘rode med produkterne’/modificere, elektronik, lodning - det var jo den analoge verden dengang.

Derved udviklede han sine evner til at skabe forskellige hifi-løsninger.

Således opstod hans kærlighed til at lave kabeltegninger og interessen for grundlæggende elektronik generelt. 

Peter var et selvlært menneske, en autodidakt.

Han talte eller skrev f.eks ikke engelsk og gjorde fuld brug af Google Translate, når det var nødvendigt.

Dette er også grunden til, at han fortrinsvis postede på de danske B&O-relaterede tråde - de allerfleste startede han selv og han vedligeholdt dem med stor iver.


De, der kendte Peter, vil vide, at han var ret 'konservativ'.

Tilbage i 2005/6 lavede han det B&O-setup, som han havde næsten uændret indtil nu.

Det kan du læse om her:

https://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=42140&KW=Peter+Pan

og her:

https://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20898&PN=1&TPN=1


Han beholdt sin BV7-40 MK2….fordi 'den har alt hvad jeg behøver', som han ofte sagde.

Han havde ikke behov for at skifte til noget mere ‘moderne’!


Beowox Penta’erne var hans absolute favorit-højtalere - drevet af en ekstern ICEPower-forstærker.

BL4000, der oprindeligt var hans skrivebordshøjttaler, blev senere surround-højttalerne.

Han kunne ikke lide Beolab 2, så han købte en Audio Pro ACE-Bass B1.20, som derefter var en fast bestandel af hans opsætning.


For Peter forblev BV7'eren med BSys3 og en BL7-4 som centerhøjtaler toppen af ​​B&O tv-produkter - det der kom efter det var 'noget, der blev skabt udelukkende for at spare produktionsomkostninger', sådan sagde han.

Han var rædselsslagen ved tanken om, at B&O-produkterne i de følgende år ikke længere skulle produceres i Struer/Danmark.

Han blev da også meget fornærmet, da jeg fortalte ham, at jeg havde købt en Beoplay V1-32….det var i hans øjne ren blasfemi.


Peter kunne ikke affinde sig med det nye NL-baserede link - han købte et (dansk!!! produceret) sæt Dynaudio Xeo 3 med den tilhørende multiroom-hub. Det brugte han som skrivebordshøjttalere og flyttede det af og til ud i køkkenet i den lille lejlighed. 

Det blev også forbundet med BV7'en og pc'en - som han har beskrevet i flere indlæg.


Ikke at Peter fremover ikke ville kende til alt det nye, der kom fra Struer.

Som de fleste læsere vil vide, postede han om det i sine tråde og inkluderede det endda ofte i sine anbefalinger til opsætninger - og besvarede spørgsmål, så godt han kunne.

Men de nye tider, de nye produkter var bestemt ikke noget for ham - en slags kærligheds- og hadforhold!


Mange af hans indlæg handlede om, hvordan man forbinder 'alt-ikke-B&O' til et allerede eksisterende B&O-setup.

Han var også overbevist om, at de ældre (second hand) B&O-systemer/-højttalere kunne være til mere nytte end alle de moderne B&O 'mono-højttalere', der blev produceret siden Tue Mantoni tog over som administrerende direktør i B&O.


Jeg kan huske, hvor svært det var at overbevise ham om at købe en iPad mini dengang – senere var der ofte billeder på trådene af den.

Det var den eneste iPad, han nogensinde havde...den gjorde, hvad han havde brug for!

Han så heller ikke nogen grund til at skifte sit (3. generations) AppleTV ud med et nyere.



Tilbage i de gode gamle dage var Peter og hans kone inviteret på besøg i B&O Struer - det kan du læse (og se billeder) om her:

https://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=46053&PN=1&TPN=8

Det var noget, han var meget stolt af og ofte fortalte folk om.



Der kunne være meget mere at fortælle!

Vidste du f.eks at navnet 'Peter Pan' stammer fra børnene i nabolaget.

Når Peter var ude med sin schæferhund ved navn Pan, hilste de på dem med et ’her kommer Peter Pan’.

Peter var tidligere hundetræner og havde haft flere schæferhunde.


Peter havde været tillidsmand på arbejdet og i en del år formand for beboerforeningen, dér hvor han og hans kone Line boede i mange år.

Der var altid plads til venner, naboer og ikke mindst familien i den lille lejlighed.

Der var altid et åbent øre for og en stol til den, der havde brug for at blive lyttet til.



Jeg er sikker på, at jeg kommer til at savne ham - han var en kær ven…….selvom vi var ret så uenige om mange ting.

Vi har haft mange heftige diskussioner, men altid på en venlig måde - sådan var Peter... ...han kunne godt lide intense, ophedede diskussioner!

Mange kender nok til vores ping-pong på trådene - der er røget mange finker af fadet, blevet gået til stålet ind i mellem.

Fordi vi kendte hinanden så godt, kunne vi tillade os det…..no hard feelings there.



Peter postede lige til sine sidste dage – han måtte have hjælp til at komme fra sofaen/sengen hen til sit elskede pc-hjørne.



Måske kan disse få ord give dig et lille indblik i personen bag Peter Pan.

Man kan finde meget information i de talrige tråde - og også en masse morskab, fjolleri og til tider også noget, der måske ‘gik lige over stregen’.



Så hvil nu i fred Peter - vi er mange, der værdsætter, hvad du har skabt gennem de sidste 20 år….og som vi heldigvis kan finde frem stadigvæk.



MM

Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2023 kl. 14:24
trist nyhed og et stort tab for forum. Hvil i fred. 
Cry   carsten
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2023 kl. 11:27
Nej for pokker, han virkede jo frisk og initiativrig.

Jeg håber at der er masser af B&O der hvor han er kommet hen.

RIP Peter - og mange tak for dine spændende indlæg.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
agenten0078 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Oktober-2017
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2023 kl. 10:00
Det var vel nok en trist nyhed.
Cry
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4178
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2023 kl. 09:57
R.I.P. Peter Pan, du vil blive savnet herinde Embarrassed
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1024
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2023 kl. 05:31
Oprindeligt skrevet af CARS10 CARS10 skrev:

Hej Peter Pan. Det er nu en måned siden du har skrevet herinde. Er du droppet ud af forum.???
     carsten
Jeg har fået fortalt at Peter desværre er gået bort 😪
Frank 
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2023 kl. 14:29
Hej Peter Pan. Det er nu en måned siden du har skrevet herinde. Er du droppet ud af forum.???
     carsten
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2023 kl. 10:19

Se link. - B&O DIN Kabler Connection Div. & Diy. - Click her.

Se link. - Råd for tilslutning af aktive højttaler. Click her.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 909>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu