recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV

 Besvar Besvar Side  <1 827828829830831 909>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Ashanti Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2009 kl. 10:49
Jeg har set at HDR1 virker med BV8-40
Til top
gysse2004 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2009 kl. 10:45
Er der nogen der har kendskab til DVD2 eller Hdr2, min B&O forhandler håner DVD2 langt væk. Ser også at den er pillet ud af Struer programmet !
Ide'en med den nye DVB-HD tuner er jo blandt andet at mens man ser TV/DTV, kan man bare trykke på Record, og så burde DVD2 eller Hdr2 optage fra den kilde man ser. Lige nu har jeg en Sony 1010 Harddiskoptager med Oneremote scart, og det virker da nogenlunde, men det andet her er jo en rigtig B&O løsning..

Peter

Til top
Ashanti Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2009 kl. 10:45

Modulet virker hos min kammerat med HDR1. Han har en BV 8-40 så mon den ikke virker med HDR2 :)

Jeg har bestilt et Beovision 7-40 med blu-ray og DVB-HD indbygget. Den skulle gerne komme i maj hvis der ikke sker noget uforudset og jeg glæder mig som et lille barn juleaften.

Hvis man deaktiverer den analoge tuner, vil det få indflydelse på link systemet?



Redigeret af Ashanti - 26-April-2009 kl. 10:46
Til top
MichaelA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-August-2006
Status: Offline
Point: 901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2009 kl. 14:49

Jeg har netop hos den lokale B&O i Næstved været med til at pille med et ny indsat DVB-HD modul i et BV7-40 MKIII. Ved siden af dette står et BV8-40 også med dette modul indbygget.

Software til Telia/TDC er lige kommet og ikke helt kendt af alle forhandlere endnu.

Efter montering som tager ca. 1 time skal tv'et opdateres til nyeste software, som også godt kan tage noget tid ½-1 time, som bl.a giver en ny flot sort menu istedet for den nuværende grå.

Billede og funktionsmæssigt er det i top som vi kender det fra B&O, og som en anden nævnte her i tråden, burde det spille det fint sammen med en HDR2 til optagelse (har jeg dog ikke prøvet).

Man kan vælge at få den analoge tuner deaktiveret og dermed bruge den digitale via den alm. TV knap og få DTV frigjort til anden funktion.

Spørgsmål til hvordan det nye modul virker, skriv blot jeg har leget med det en times tid og har rimeligt fat i omfang og muligheder.

 



Redigeret af MichaelA - 25-April-2009 kl. 14:52
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v
Til top
tejsdindler Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 110
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2009 kl. 13:00
Ja, jeg kender godt IHC net og det nok også det jeg kommer til at gå på.
Jeg har nemlig patch panel og derfra løber der kabler ud til alle rum og steder hvor der er TV. Der er dog kun trukket Cat5 kabel, så jeg tror ikke det vil virke for mig med mindre at jeg trækker Cat7 som er langt mere skærmet end standard Ethernet kabel.

Det vil dog være en rimelig nem opgave, så det skal jeg nok klare.

Jeg tænkte dog at det kunne være at Bang & Olufsen arbejdede på en ny standard, som måske kunne udnytte et standard netværk og så digitalt overføre lyd og muligvis billede.

Er der nogen der har hørt om sådan noget, eller skal vi fortsat køre Masterlink..?
Til top
Kenneth. M Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 92
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2009 kl. 10:04

Det kræver du laver et patch panel hvor du patcher alt op i. :)

  http://www.ibn-01.com/resources/intelligenthome/docs/lexcom- home-bang-olufsen-master-link-module-LXHSBO100ML-dk.pdf

http://www.av-connection.dk/?PGr=1803&ML=327



Redigeret af Kenneth. M - 25-April-2009 kl. 10:05
Til top
tejsdindler Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 110
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2009 kl. 08:39
Er der nogen der ved om der er noget netværksbaseret masterlink på vej og om hvilke krav de stilles til kabel-type.. jeg synes jeg hørte noget på et tidspunkt..
Til top
gysse2004 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2009 kl. 22:02

Hej Peter

Snakkede med Struer idag, og de sagde at modulet var klar, men at softwaren manglede finpudsning. De mente ligesom dig, at det burde være klar i løbet af sommeren. fik det også lige vendt med B&O i Gentofte, og prisen er 3900kr. Med den indbygget giver det pludselig mening med Hdr2

Peter

Ps: de sagde bland andet også at med Beovision 8, kunne man trykke på TV istedet for Sat, med dette modul indbygget..NICE !!

Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2009 kl. 12:12

I løbet af 2009 vil DVB-HD modulet kunne opdateres til digitalt kabel-TV (DVB-C) modtagelse via en software opdatering, dette vil virke til udvalgte kabel-TV leverandører i de enkelte lande.

Software opdateringen er planlagt til at være klar i løbet af marts 2009. 

Hej gysse2004, og velkommen til recordere.dk

Hvis jeg læser teksten  positivt skulle det være klart i løbet af marts 2009.
og det er nu. Men kontakt en B&O forhandler, og spørg.
Normalt er der forsinkelser, så det er der nok også denne gang.


Redigeret af Peter Pan - 24-April-2009 kl. 23:41
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
gysse2004 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2009 kl. 10:15
Hej Peter
Det ser spændende ud, har selv Beosystem 3, og det kunne da være lækkert
hvis man kunne få indbygget DVB C ind. Så kunne jeg vel undvære min Yousee box ?
Er der noget nyt i sagen, hvornår kan det fås ?

Peter


Bang & Olufsen introducere DVB-HD modulet til indbygning.

For at im�dekomme de nye standarder indenfor digital TV transmission, vil Bang & Olufsen nu introducere en alt i �n l�sning. Et DVB modul som underst�tter de systemer som er p� markedet og som kommer p� markedet. Det betyder at DVB-HD modulet er klar til at supportere MPEG4/H.264 formatet, som danner basis for al digital TV-transmission fra efter�ret 2009. Det giver mulighed for digital modtagelse p� b�de terristisk (DVB-T) og kabel-baserede (DVB-C) systemer, som idag b�de sender i MPEG2 og MPEG4 og endda i High Definition. Vi begynder at implementere dette modul til BeoVision 9, BeoVision 7-40 og BeoSystem 3 baserede TV.

Til at starte med vil DVB-HD modulet supportere de s�kaldte "free-to-air" kanaler som sendes p� det terristiske system (DVB-T) b�de MPEG 2 og i MPEG4 standard (SD) og high definition (HD) formater.

For at hj�lpe jer har vi lavet en oversigt over de produkter, hvor DVB-HD modulet er klar til indbygning nu og i for�ret:

Venligst l�g m�rke til:

1. Specifikke lanceringstider for enkelte markeder

Herunder kan i se hvilke markeder der bliver en smule forsinket, men som snarest vil f� mulighed for den samme DVB-HD l�sning.

2. DVB-S modulet vil udg� n�r BeoVision 7-32 MK V og BeoVision 6-26 MK IV bliver lanceret.

Det nye DVB-HD modul erstatter det eksisterende DVB-T/S modul til f�lgende modeller, BeoVision 9, BeoVision 7-40 Mk III og BeoSystem 3 - og dermed den indbyggede satellit modtager. Til DVB-S kunder kommer der en l�sning senere.

3. DVB-HD digital kabel-TV

I l�bet af 2009 vil DVB-HD modulet kunne opdateres til digitalt kabel-TV (DVB-C) modtagelse via en software opdatering, dette vil virke til udvalgte kabel-TV leverand�rer i de enkelte lande. Alle solgte DVB-HD moduler frem til denne software opdatering, vil kunne opdateres til de udvalgte kabel-TV leverand�rer. Info omkring dette sendes ud senere.

4. Ny ops�tnings menu

DVB-HD modulet har f�et et helt nyt lay-out, og samme BeoFont som der bruges i Beo5 menuerne. Nu er det hvid tekst p� sort baggrund. For at matche menuerne, er TV ops�tnings menuen ogs� �ndret til hvid tekst p� sort baggrund, dog uden at �ndre BeoFont.

Bagudkompatibilitet

Som en service for alle eksisterende kunder som har k�bt et af nedenst�ende Bang & Olufsen TV indenfor de sidste 2 �r, vil vi tilbyde et DVB-HD modul kit til indbygning i deres TV.

Herunder kan i se hvilke TV der vil blive underst�ttet:

Produkt DVB-HD modul kit Kommentarer

BeoVision 9 Lanceres i uge 51 '08 Alle BeoVision 9

BeoSystem 3 Lanceres i uge 51 '08 Alle Beosystem 3

BeoVision 7-40 Lanceres i uge 51 '08 MK III version (Full HD)

BeoVision 7-40 Lanceres sommeren '09 MK I hvis opdateret med HD-Ready kit

MK II version (HD-Ready)

BeoVision 7-32 Lanceres sommeren '09 MK I + II hvis opdateret med HD-Ready kit

MK III (HD-Ready) og fremadrettet

BeoCenter 6-26 Lanceres sommeren '09 Alle BeoCenter 6-26

Det betyder, at tv som ikke er HD-Ready skal opdateres med et HD-Ready kit, f�r DVB-HD modulet kan anvendes.

V�r venligst opm�rksom p� at BeoVision 7-32 MK I + II (se ovenfor) + III/MK IV, BeoVision 7-40 MK I (se ovenfor) + II og BeoCenter 6-26 vil med DVB-HD modul kunne modtage MPEG4-HD. Men signalet vil dog blive konverteret til standard signal (SD) p� sk�rmen.

Software opdatering af DVB-HD modulet

Vi �nsker at v�re meget PRO-aktive omkring software opdatering p� DVB-HD modulet. Da den software som frigives vil indeholde mindre fejl som vi �nsker at forbedre. Det betyder at alle kunder som har k�bt produkter med DVB-HD modul indtil vi frigiver en anden software opdatering, vil blive tilbudt en gratis opdatering af software af Bang & Olufsen. Software opdateringen er planlagt til at v�re klar i l�bet af marts 2009. Vi �nker derfor at i forhandlere g�r f�lgende:

a) Sikre sig at produktet er opdateret med den nyeste software version, n�r produktet installeres hos kunden. Dette er en del af den professionelle installation.

b) N�r en forhandler s�lger et produkt med DVB-HD eller et DVB-HD kit, skal kunden informeres om muligheden for den gratis opdatering senere hen, s�snart den er frigivet af Bang & Olufsen i l�bet af marts 2009.

c) N�r Bang & Olufsen frigiver den nye software, skal forhandleren kontakte sine kunder som har k�bt et DVB-HD produkt, og tilbyde dem den gratis software opdatering. Omkostningerne i forbindelse med software opdateringer, vil blive d�kket af Bang & Olufsen i henhold til de fastsatte gebyrer p� de respektive markeder.

Godkendelse til Gatekeeper

Fra marked til marked er der udvalgt en s�kaldt Gatekeeper til at opbygge og drive det digitale sendenet (DTT). I Danmark er det Boxer som er l�bet med opgaven de n�ste 12 �r. I Sverige er det ligeledes Boxer og i Norge er det f.eks NTV. Disse Gatekeepere har selvf�lgelig nogle standarder som skal opfyldes, og det er en meget god ide som producent af TV, at underst�tte de forskellige standarder fra marked til marked. Bang & Olufsen opfylder kravene fra Gatekeeperne, og der er sendt ans�gning ind til godkendelse, da vi �nsker at v�re 100% sikret p� dette omr�de, vi venter blot p� den endelige underskrift p� godkendelserne.


Specifikationer for DVB-HD

 

Product name:

DVB-HD Module

Terrestrial

 

Plug

IEC 169-2 coax connector 75 ohm

USB 2.0 only for software update

Frequency range

110 MHz to 862 MHz (Band 3, 4, 5)

Auto tuning 174-230 MHz and 470-858 MHz

IF Bandwidth

6, 7 & 8 MHz

Raster

Special requirements for France, Italy, Taiwan and Australia

Control for active antenna

5 V / 50 mA Power supply can be activated via setup menu

COFDM (Orthogonal frequency division modulation) Spectrum

2K & 8K, hierarchical and non-hierarchical

Modulation

QPSK, 16QAM, 64QAM

Code rate

1/2, 2/3, 3/4, 5/6, 7/8

Guard interval

1/32, 1/16, 1/8, 1/4

Symbol rate

2 - 45 Msymb/sec

Decoder

 

Video

MPEG2: MP@ML, MP@HL

H264: MPEG4 AVC, main and high profile level 4

Audio

MPEG1, 2-channel audio decoder, layer 1& 2
MPEG2, 2-channel audio decoder, layer 2
AAC, AAC+ AC3 decoding and down mix

Conditional access

 

Implemented as

Common Interface  according to EN50221

Number of slots

1x PCMCIA (Common Interface only)

Embedded CA

Conax (without Cip and Card paring)

SmartCard interface

Connector for 1 SmartCard slot

CI support for

All CA Systems available as common interface

CA power supply

5 Volt 500 mA max.

Video format

 

Format

PAL/50 Hz 625 lines 4:3 & 16:9, letterbox down sampling at CVBS

Video output

 

Analogue Video output

CVBS (link distribution and background recording mode)

Digital Video output

1080i/720p

Analogue copy protection

MacroVision, if demanded

WSS (Wide Screen Signalling)

Data to report the aspect ratio

Teletext

Teletext data inserted in CVBS VBI lines

Subtitles

DVB and Teletext subtitles supported

Analogue resolution

720 pixels x 576 lines

Digital resolution

Reception: 480i, 576i, 576p, 720p,1080i

Output: 720p

 

Download B&O DVD- HD manual. DK p� pdf.  Tryk her.   

[/QUOTE]
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2009 kl. 09:37
Der gættes på at Samsung LE55A956D1M med LED technology og 100Hz, her i princippet vil være grundlaget for en helt ny BeoVision 7 -55" LCD tv-model, som Bang & Olufsen er langt i udviklingen af.
 
Dette TV vil være en 55 tommers Full HD model, som blandt andet bygger på 100/120 Hz teknologi.
 
 
 
 
De øvrige funktioner skulle være integreret LED-lys, som forbedrer kontrast, samt giver en god strøm besparelse. Også sublim lydkvalitet fra et indbygget digital surround sound modul, og integreret Adaptive Sound Technology. Dette TV vil have et integreret DVB-HD (Full HD) modul, og Blu-ray-afspiller som en mulighed.
 
 

BeoVision 7-55" vil blive lanceret i sidste kvartal af 2009. 



Redigeret af Peter Pan - 10-Maj-2010 kl. 08:14
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2009 kl. 09:42

Bang & Olufsen. PP. Design 

Download "Bang & Olufsens Master Link Håndbogen" i PDF file. her.  

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 827828829830831 909>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu