recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV

 Besvar Besvar Side  <1 874875876877878 909>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Kenneth. M Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 92
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2007 kl. 22:41

Tak for svaret.. Har fået læst lidt på lektien og tror jeg er kommet frem til en løsning.. Jamen ønsker B&O pga 2 ting.. 1 - Syntes det er pænt design 2- Fremtiden med hensyn til min ihc styring(Et computer styret lysinstalation som kan behandle B&O).

Havde tænkt på en opsætning som lyder...

1 stk Beosound 3000

4 stk beolab 8000

1 stk valgfri center 

1 stk valgfri sub

1 stk valgfrit LCD Tv

1 stk Forstærker med preout.

Vil det kunne fungere sammen? Vil jeg så opnå den ønskede dolby hvis mit forstæker valgt selvfølelig inderholder en dolby dekoder? Så vidt jeg har læst vil det kunne lade sig gøre.  Jeg ønsker at kunne afspille cd'ere på beosound 3000. Hvis jeg nu også køber en en boks fra lintronic vil jeg så kunne behandle alle mine ting med en beosound 4?. Har heller ikke helt forstået det med icepower? Kan man tilslutte ekstra forstærker til beolab 8000 eller hvordan fungere det? Håber du gider skære det ud i pap...På forhånd mange tak



Redigeret af Kenneth. M - 09-September-2007 kl. 22:44
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2007 kl. 22:07
Hej Kenneth. M, og velkommen til recordere.dk
 
Kenneth, du har ikke læst nok, for så ville du have fundet svaret. Gå til bage til side 24 og se svar til Jan med billeder.
 
Du er nødt til at have en forstærker / lydkort med indbygget surround dekoder. Vil du også kunne tilslutte aktive højttaler eks. BeoLab 8000, må denne forstærker (pre-amp), også have volume styret linjesignal udgange ( pre-out). Du skal se det sådan, man kan jo heller ikke sætte to forstærkere sammen via højttaler udgangene, her bruges også linje signaler. Så en adapter er ikke nok. Når nogle BeoVision TV ser dyrt ud, er det fordi de både har en surround dekoder og en forforstærker + meget andet indbygget for at kunne fordele surround sound til BeoLab højttalerne, og du, samtidigt kan styre det hele med Beo4 fjernbetjeningen.
 
Jeg kan ikke lade være at spørge hvorfor du vil have B&O højttaler, når du ikke vil have B&O ??.
 
Med almindelige passive højttaler er det bare at slutte dem til højttaler udgangene. Der findes fladskærme på markedet der har volume styret udgange til et set front højttaler (Stereo) men når du vil have surround, findes der kun Bang & Olufsen der har den mulighed via TV'et.
 
Til December kommer de med et BeoVision 7-40" HD LCD TV med 4 HDMI indgange og Dolby surround  7.1. Det vil jeg mene det er hver at vente på. B&O har også System 3, en enhed (kasse) hvor man bare kan tilslutte en fladskærm uanset fabrikat. System 3 klare alt det med at afkode alverdens surround kodninger, og alverdens TV systemer men den koster 53.000 kr.
 
Nu har du fået lidt at tænke over, og når du endnu ikke har købt noget har du da mulighed for at vælge om, og gå efter noget hvor der bruges passive højttaler. Eller bruge nogle flere penge og få det hele integrer.
 
                                                                                          


Redigeret af Peter Pan - 09-September-2007 kl. 22:35
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
greendragon Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2007 kl. 19:57

Hej Peter,

Tak for hjælpen. I første omgang vil jeg forfølge "kabel løsningen" og jeg har netop sendt en mail til firmaet for, at få bekræftet, at det også vil kunne bruges på den specifikke satbox, som jeg har fået. Alternativ vil jeg se nærmere på Lintronic produkter...... vender tilbage, når jeg har fået svar.

Menge venlige hilsner

Grendragon

 

Til top
Kenneth. M Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 92
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2007 kl. 19:42
Hej... Har læst side op og side ned, men syntes ikke jeg er blevet klogere.. Jeg overvejer at invistere i 2 stkBeolab8000 + en beosound 3000. Jeg har på længere sigt tænkt mig at få 2stk  beolab 8000, 1 stk beolab 2 også 2 stk beolab 4000.. Men jeg ønsker ikke at købe et b&o tv, men ønsker stadigvæk at kunne hører Sorround sound over et andet tv.. Men i følge det jeg har fundet ud af, skal man have et b&o fjernsyn for at kunne få det sorround effekt, er der noget man kan gøre men nogle adapter kabler og lign.. På forhånd tak.. håber i kan se mit problem..
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2007 kl. 14:25

Hej greendragon

Det må være noget i denne retning du kan starte med at se på.

Du kan også se på produktet her som ikke er uanvendeligt hvis du fornyer dit hi-fi udstyr:

http://www.lintronic.dk/LinTronicTableTopSeries-Danish.pdf 

http://www.lintronic.dk/

På dette link findes OneRemote produkter der gør det muligt at betjene en lang række produkter via B&O fjernbetjening. B&O kompatible løsninger findes til en meget lang række apparater, kontakt dem hvis dit apparat ikke er vist.

http://www.tektronik.dk/catalog/index.php?cPath=211_214

Mvh Peter Pan



Redigeret af Peter Pan - 09-September-2007 kl. 14:30
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
greendragon Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2007 kl. 12:07

Hej Peter,

Har netop fået parabol og en digital satbox. Vil det være muligt at styre bare de mest basale funktioner via Beo4 fjernbetjeningen? Tekst-tv funktionen virker fint, men det ville jo være skønt, hvis man også kunne skifte kanal.

Fjernsynet er et MX7000

Mange venlige hilsner  

Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2007 kl. 12:52
Selv tak Michael.
 
Det er fint at der også findes en linje indgang, jeg mener dog ikke at det fandtes på de første modeller af BL 6000. Der er et problem med line indgangen, som jeg oplevede det på mine BeoLab 4000, som er tilsluttet til min PC. Det er hvis evt. musikken i perioder på et DVD lydspor er lav, slår højttalerne fra. Når så musikken kommer tilbage i normal højde, går der et øjeblik før HT'erne igen aktiveres, og det er generende. Med PowerLink tilslutning oplever jeg ikke dette problem. Så kan du jo vurdere hvad for en af tilslutningerne der virker bedst hos dig.
 
Mvh Peter Pan
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
MichaelS2 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-September-2007
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2007 kl. 09:55

Hej Peter,

Tak for den udførlige beskrivelse. Men jeg må lige tilføje at mine højtalere altså har både Powerlink og phono bøsning. Omskifteren i bunden kan stilles til:  L - R - LINE.

I manualen står der:

Tilslutning til ikke Bang & Olufsen produkter

Når De tilslutter BeoLab 6000 til ikke Bang

& Olufsen produkter, skal De istedet bruge

phono-stikdåsen LINE (ved f.eks. at bruge

et kabel med varenr. 6270595).

Når De har tilsluttet BeoLab 6000 til et

ikke Bang & Olufsen produkt, skal

omskifteren L R LINE stilles på LINE.

 

Det var jo derfor jeg blev forundret over den susen der kom fra højtalerne og mistænkte at det bundede i kvaliteten af det kabel jeg har brugt.

Tak igen for svaret.

Michael

 

 

Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2007 kl. 23:43
Hej Michael
 
BeoLab 6000 kan tilsluttes med  8 polet DIN stik, og Phono stik. Når hver højttaler er tilsluttet, bestemmes på den lille omskifter knap på den enkelte højttaler, om den skal spille højre eller venstre kanal. Dette var den generelle oplysning. Når du har opnået at få lyd igennem, må det være en fejl på de to adaptere kabler du bruger, der giver den sus du oplever.
 
For at være helt sikker på ikke at få sus, kan du følge disse retnings linjer.
Gå til en B&O forhandler og køb et PowerLink MKIII kabel. Vær opmærksom på at der på stikket er en lille pil som indikere at der er tale om det nyeste MKIII kabel.
 
Køb et (1) kabel der har den længde som du skal bruge til både højre og venstre højttaler. Nu klipper du det over på mitten, og står så med 2 kabler, der i længden passer til hver højttaler, og hvert kabel har et 8 polet DIN stik i den ene ende.
 
Dermed slipper du for det bøvl det er at lodde i et 8 polet DIN stik.
 
________________________________________________________
 
Her ser du så en tegning hvor de farver der er på tegningen, er det samme som de ledninger der løber i MKIII kablet. Du køber så stik som passer til dit TV, og lodder på som du ser på tegningen. 
 
I de nye MKIII kabler er der en blå ledning som ikke findes i de gamle PL. MKIII kabler. Den loddes på pin 7 i DIN stikket. Den er indført for at give et bedre stel. Rundt om grøn ledning = højre lydkanal plus og brun ledning = venstre Lyd kanal plus, er viklet en stel ledning som føres til pin 2. Denne opbygning forhindre effektivt elektrisk støj i at trænge ind i plus kablerne.
 
Køber du en dag en af de nye BeoLab højttaler der er bestykket både med digitale ICEpower og analog forstærker, virker dette kabel også. Grøn og brun ledning er stadig plus ledere, og stel omkring de to er analog stel, og blå er nu digital  stel = minus til ICEpower forstærkerne. Den gule ledning er en plus ledning du bruger hvis du kan trække 5 volt strøm fra en trigger udgang på dit TV, til højttaler on/off relæerne.
 
Kan man ikke hente de 5 volt fra en PowerLink bøsning eller en USB udgang, må man benytte en AC-DC Charger eller et batteri.
 
Rigtig god  fornøjelse Michael.  Opdateret  


Redigeret af Peter Pan - 29-Februar-2008 kl. 10:14
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
MichaelS2 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-September-2007
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2007 kl. 21:40

Hej Peter Pan,

Jeg har et Sony KDL-40D3000 LCD skærm, som har L/R lineout. Jeg har forsøgt at tilslutte mine Beolab 6000 direkte til skærmen. LCD skærmen kan stilles til at outputtet er variabelt - dvs. jeg kan styre volumen med Sony's fjernbetjening. Jeg får lyd ud, men der er en konstant susen, som specielt høres ved lav volumen. Er denne form for tilslutning helt håbløs, eller bruger jeg noget forkert kabel (hvilket vil være optimalt).

Håber du kan svare,

Michael

Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2007 kl. 18:21

Så er Beo 5 ved at være der.

Masser af nye billeder og information om Beo5 er lagt frem på B&O´s Hjemmside.  Jeg har ringet til min lokale B&O forretning, og de oplyser at prisen bliver  kr 4195,- inklusiv den nødvendig bordlader,  og  kr 3595,-  uden bordlader (hvis du har flere beo5  )
 
En demo model levereres til forretningen d. 17 September, hvor den herefter kan bestilles..
 
B&O Hjemmeside på danske  http://www.bang-olufsen.com/page.asp?id=365 
 
Brugervejledning på dansk  her.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2007 kl. 12:12

 

     

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 874875876877878 909>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu