recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV

 Besvar Besvar Side  <1 330331332333334 909>
Forfatter
Besked
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2019 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Bang & Olufsen - Fortid & Nutid

Kan i huske den gang, man med forventningens glæde hentede det nyeste B&O katalog hos en af de mange lokale forhandlere? Forhandlerne er forlængst lukket, men produkterne og katalogerne eksisterer endnu. 

Lidt ærgerligt at du bor så langt fra Struer.....eller kunne et partout-kort til museet dér da være oplagt for dig.
Nu må du nøjes med at besøge Peter Pan.....så i kan bytte gamle kataloger LOL

MM


Redigeret af millemis - 17-Marts-2019 kl. 13:54
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2019 kl. 13:57
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:


Bang & Olufsen - Fortid & Nutid




Det gør de ikke mere. Er B&O gået under jorden. ?
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2019 kl. 14:38
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Har du så stadigvæk gamle ‘pærer’ liggende......eller hvad er det, der lyser i lamperne via din/e LC2’er/e.

Som altid et spørgsmål fra Millernissen, der kræver et indsigtsfuldt svar. Som skrevet oven over er LC2 designet genialt, selv de tåbelige neon elsparepærer kan den tænde og slukke, da trinene i dæmperen blot programmeres til 0 henholdsvis 100% så man undgår dødbåndet, der forhindrer en almindelig lysdæmper i at håndtere dem. Men udover det, skulle jeg være dækket ind med halogen og glødetråd til ihvertfald 2050. Mest af alt fordi jeg holder af at have rigtigt multispektret lys, fremfor det fattige monokromatiske LED lys. Jeg kan da forøvrigt oplyse dig om, at LED pærer i dag nemt kan fås som dæmpbare. Stift halogenerne kan man hente fra AliExpresso til 75 øre stykket, leveret gratis til døren helt uden glødetrådsafgift og de normale 220V halogen pærer kan du hente hos de store "dansker" forretninger i din baghave.


Rigtigt lys kræver rigtige pærer.

Men hvad bruger du til din LC1 Millermis, den har du vel endnu ? Eller er du gået all på nutidens 5% Bang og Olufsen third party all software løsning? Det viker en del dyrere og urimeligt kompliceret....
LOL 






Redigeret af beovox141 - 17-Marts-2019 kl. 15:01
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2019 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Er B&O gået under jorden. ?

Hvem ved ? En del af produkterne er vist direkte designet(?) til at blive gemt langt væk. Der var ihvertfald langt mere stil over dem før, og med stil følger som regel de smukke kvinder.
Smile


Iconic Beolab Penta & Kylie Minogue, Lycky 1988
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2019 kl. 15:13

Bang & Olufsen - Fortid


Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2019 kl. 15:28
Suk... Man kan næsten få tårer i øjnene Clap
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2019 kl. 16:03
Findes snart Bang & Olufsen butikkerne. Wink WiSA er den standard Bang & Olufsen benytter.
Så med denne stick bliver det muligt at tilslutte trådløse B&O-højttalere til et LG OLED TV.
 


Redigeret af Peter Pan - 31-Marts-2019 kl. 15:01
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2019 kl. 16:57
I 1992 lavede Brian May (Queen) en reklame for Ford, Driven by You!
http://www.youtube.com/watch?v=pT6jkcnaQ7c
Her er Bang og Olufsens take: Created for you!


Jeg er sikker på at der er masser af passionerede medarbejdere, der bare venter på at fabrikken igen vender tilbage til det vi alle hellere end gerne vil købe og værdsætte. Go Guys! Ud af Tues skygge!

Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2019 kl. 23:16
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:



Men hvad bruger du til din LC1 Millermis, den har du vel endnu ? Eller er du gået all på nutidens 5% Bang og Olufsen third party all software løsning? Det viker en del dyrere og urimeligt kompliceret....
LOL 




Jeg har - et slag på tasken - 8-10 styks LC1/2 kørende fordelt på 3 rum - de fleste i årevis/årtier.
Halogen-pærer tror jeg faktisk ikke, at jeg har i huset (kun i bilen), så det er glødelamper (har et lille forråd i kælderen), der bruges.....og det varmer alt sammen LOL

Nu er det vel også lidt overkill at skulle have en Gateway bare til lysstyring.
Selvom jeg da vil sige, at det sagtens kunne komme på tale her engang - men så bliver det nok via en Beoliving Intelligence Wink

De fleste nu om dage vælger vel bare en Google/Hue-snakkeløsning - jeg foretrækker dog at kunne bruge min/e beoremote/s til det.

MM


Redigeret af millemis - 17-Marts-2019 kl. 23:35
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2019 kl. 21:00
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Jeg har - et slag på tasken - 8-10 styks LC1/2 kørende fordelt på 3 rum - de fleste i årevis/årtier.
Halogen-pærer tror jeg faktisk ikke, at jeg har i huset (kun i bilen), så det er glødelamper (har et lille forråd i kælderen), der bruges.....og det varmer alt sammen LOL

Hvordan er integrationen med den nye fjenbetjening, der må alt andet lige være flere tryk?
Eller er det bare old faithfull Beo4?


Redigeret af beovox141 - 18-Marts-2019 kl. 21:00
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2019 kl. 22:19
Nu ved jeg jo ikke, hvor ‘old faithfull’ en Beo4 skal være for at falde i din smag LOL
Det er alle sammen Beo4/navi (med sidste sw på) - en enkelt BeoRemote One/bt er der også i blandt (i det rum er der ingen LC1/2, så det er ikke nødvendigt at dedikere en af MyButton-knapperne til light på den).....
.....og minsandten ikke om der også er en BeoLink 5000 - den har hængt i køkkenet i årtier, men står nok snart for skud.

MM
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2019 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Selvom jeg da vil sige, at det sagtens kunne komme på tale her engang - men så bliver det nok via en Beoliving Intelligence 

Det bliver i så fald spændende at høre om hvordan du får programmeret den. Det er et kompetance område helt for sig selv. 
LOL
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 330331332333334 909>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu