recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV

 Besvar Besvar Side  <1 366367368369370 909>
Forfatter
Besked
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2019 kl. 11:52
@ Torben

Man skal da vist være rimelit meget in denial (ingen nævnt) hvis man insiterer på at kalde eksempelvis Harmony for et Beovison. Det er faktisk lidt at devaluere et stolt produktnavn? 

Det er sikker en udemærket Audio/Streaming løsning, men når skærmen ankommer i en LG papkasse, er vi vel enige om at det vel snarere er en Beosound med en TV stand?
I ville vel ikke engang køre en "TV" test af Harmony da det jo allerede ville være gjort med en LG test.

At Peter måske har misforstået præcis hvor WISA modulet befinder sig, og at den der dingle dongle sandsynligvis er fake news er jo en ganske anden sag. LOL

Jeg tænker stadigvæk på hvilket fantastisk Beovison Lewis kunne have designet med et ultrtyndt OLED panel. Det er og forbliver desværre wishfull thinking.



Redigeret af beovox141 - 15-Maj-2019 kl. 11:59
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2019 kl. 12:47
Snakker vi forbi hinanden? Harmony får vel sandsynligvis samme WISA-modul, som tidligere modeller har. Nævnte dongle er en LG-feature, som vi nu altså har prøvet selv flere gange før og dermed ikke er fri fantasi, men at B&O skulle vælge, at lade WISA styres via en sådan dongle lyder ikke korrekt i mine ører. De har allerede løst implementering i Eclipse, hvor man får adgang til B&Os interface i menuerne, og hvis vi lige leger, at man nok også får adgang til samme menu i Harmony, så ser jeg det ikke som sandsynligt, at man så overlader samspil med B&O-højttalere til andet end B&O-delen af TV'et.

Da Harmony kun kommer i 77" og prisen er anseelig, så har vi både logistiske udfordringer, men sandsynligvis også forsikringsmæssige udfordringer, da produktet bliver vil kræve særskilt forsikring hvis vi skal huse det til en test. Vi er blevet tilbud andre måder at teste det på, men vi har ikke de nærmere detaljer på plads. Rent billedmæssigt er det ikke specielt interessant at se på Harmony. Vi har et C9 stående til test lige nu (dog i 65") og kvaliteten vil være den samme.

Jeg skal ikke gøre mig til dommer over hvor grænsen går for hvad der må få "Beovision"-navnet.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2019 kl. 12:53

@ Torben
Du / i kommer vel snart med den rigtige LG Innotek WiSA USB transmitter funktions forklaring, som du / jeg
så selvfølgelig nødt til at acceptere. Jeg fik en besked om at LG Innotek WiSA USB transmitter vil kunne
købes på WiSA's hjemme side, i næste uge. God arbejds lyst. 

"Vi er glade for, at WiSA-medlemmer deltager i HIGH END i München i denne uge for at vise, hvordan vores
teknologi driver den næste generation af premium-lyd til smarte enheder og hjemme underholdnings systemer,"
siger Tony Ostrom, formand for WiSA. - Tryk her.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2019 kl. 13:16
millemis har ofte skrevet. 'Hvorfor skulle B&O dog indbygger noget kun få har brug for. Det gør det kun
dyrere for kunderne' Med hensyn til Harmony soundcenter, og indbygning at det WiSA modul B&O har
benyttet tidligere, vil jeg give dig ret i dette tilfælde. Jeg har stadig den holdning at BeoSystem 4 skulle
have haft en HDMI udgang.  Smile

Redigeret af Peter Pan - 15-Maj-2019 kl. 13:31
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2019 kl. 14:27

@PP

BeoSystem 4 HAR en HDMI udgang,- men BeoSystem 3 og de senere BV7 har to Thumbs Up


Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2019 kl. 14:38
@ Torben.

Helt enig i dine betragtninger. Hele dingle dongle diskussionen er kun interessant fordi man i princippet kan skippe hele B&O delen, og opnå præcis den samme kvalitet, blot til en helt anden pris.

Det kræver selvfølgelig at den virker, og der hjælper hundredevis af repetitive indlæg på alverdens B&O forums altså ikke en meter! Hele WISA hypen er IMHO komplet daft! Men vi får se Wink
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2019 kl. 14:51
At WISA virker via LG's modeller har vi tjekket, men hvordan det så virker i dagligdagen er nok noget ganske andet. Jeg synes ikke, at man har hørt 100% positive ting om stabiliteten af WISA og selv hos B&O var rådet, at man godt lige måtte sikre sig, at senderen havde helt frit udsyn til højttalerne...

Manglen på up/downmixing af kanalerne er dog en ret dum mangel og der er langt ind i menuen for at skifte mellem 2.1 og 5.1 hvis man gerne vil høre musik i stedet. Når først højttalerne er parret med en WISA-afsender, så kan man jo ikke få lyd ud af dem på andre måder end ved at bruge TV'et og det er altså bare ikke lige dét LG har haft for øje da de lavede deres modeller. De er TV - ikke musiksystemer. At afspille musik via et LG-TV kan pt. klares ved at have noget grimt DLNA kørende eller ved at smide en USB-stick med musikfiler på (!!) i TV'et og bruge den indbyggede medieafspiller. Så kommer der godt nok AirPlay 2 senere.

På Eclipse kunne man streame direkte til SoundCenter, hvilket principelt ikke krævede at TV'et var tændt. Det kan du på ingen måde hvis WISA kører via TV'ets USB-dongle, da det kræver, at der er blus på USB-porten. Jeg tror ganske enkelt ikke en dyt på, at det skulle være vejen man vælger at gå.

Og så vil det jo også betyde, at du ikke kan kombinere WISA med kablede højttalere. LG's implementering er alt eller intet. Du kan ikke køre enkeltkanaler via andet end WISA, hvis WISA er aktiveret. Igen ikke noget der peger i retning af en dongle sat direkte i TV.

Men jeg orker altså næsten ikke, at diskutere det i denne tråd, hvor Peter virker næsten blindt forelsket i 2019-modellerne, eARC, HDMI 2.1 og en sagnomspunden WISA-dongle til USB-porten. Ingen af indlæggene omhandlende disse "herligheder" er baseret på førstehåndsindtryk, men blot spamming af producenternes spec-sheets og gisninger om hvad de betyder. Jeg finder det blot problematisk, at mange af disse gisninger fremlægges som fakta.

Redigeret af Torben Rasmussen - 15-Maj-2019 kl. 14:56
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2019 kl. 15:11
@ Torben

Super indlæg,- Når du beskriver test af WiSA/LG så er det B&O implementeringen vi snakker om right?  


Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2019 kl. 15:28

Rigtigt beovox141. BeoSystem 4 skulle have haft to HDMI udgang som BeoSystem 3.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2019 kl. 15:54

Oprindeligt skrevet af Torben Torben skrev:

Peter virker næsten blindt forelsket i 2019-modellerne, eARC, HDMI 2.1
og en sagnomspunden WISA-dongle til USB-porten.

@ Torben
Jeg har skrevet dette før. Jeg følger dette med stor interesse, grundet jeg ikke ved hvor længe
mit BeoVision tv holder. Den dag, er det rigtigt rart at have taget en beslutning. Gider du ikke
at diskutere dette, lader du da bare være med det. Thumbs Up

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2019 kl. 16:20

Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Hele dingle dongle diskussionen er kun interessant fordi man i princippet kan
skippe hele B&O delen, og opnå præcis den samme kvalitet, blot til en helt anden pris.

Det er da fedt. Vel af samme årsag, holder dig til kun at købe brugt B&O. Big smile

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2019 kl. 17:24
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Hele dingle dongle diskussionen er kun interessant fordi man i princippet kan
skippe hele B&O delen, og opnå præcis den samme kvalitet, blot til en helt anden pris.

Det er da fedt. Vel af samme årsag, holder dig til kun at købe brugt B&O. Big smile



Ja , fint med mig, at folk er villige til at tage et 100kkr tab for noget de tror der er bedre, er da vidunderligt,- og forunderligt Wink 

Hver eneste gang jeg har hentet en BV/Beolab 7, fordi der er indkøbt et ny Sma(r)t TV fra Billigka Lørdag formiddag sammen med kattemad og rødvin, tænker jeg altid : Held og lykke med lyden, og lad nu  være med at skrue det for godt fast, det holder kun nogle år indtil den indbyggede smart tv platform er outdated. Stream on guys... Og gud det ligner næsten ikke plastic.. og det der burn in kan man næsten ikke se.

That being said, så tror jeg der er lagt flere penge på spritnyt B&O grej her end du lige går og tror. Det er fint for det allermeste kører den dag i dag 20-25 år senere. Så er investeringen slet ikke så tosset endda, ikke mindst da produkterne spreder glæde, lys, billede og lyd hver eneste dag.
Men de produkter er der jo ikke rigtigt mere, og dem der findes har en meget begrænset tids horisont, hvilket præcis er sådan går når men skrider fra sine core værdier og vil være popsmart på et marked man ikke mestrer! 

Hov! hvor kom han dog fra ?

Image result for tue mantoni

Jeg ville glædeligt lægge 100k for et rigtigt Beovison, men ikke når det eneste der er tilbage kan emuleres med et besøg hos El gigante efter et Znine, Harald Skrald efter en sort plastikkasse, Billigtema efter krympeflex og en haps dog og en Rasberry fra Amazoom. At andre end Millernissen kan falde i svime over tilbuddet i Audio/Video afdelingen,- det er imponerende, men det virker jo netop som han bliver den sidste og måske mest nøjsomme B&O kunde.

Så indtil da forbliver mine kontanter (rigtige penge!) i den forretning hvor der er produkter der kan bruges til noget,- også i morgen!



Redigeret af beovox141 - 15-Maj-2019 kl. 18:31
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 366367368369370 909>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu