recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV

 Besvar Besvar Side  <1 367368369370371 909>
Forfatter
Besked
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2019 kl. 18:27
Bang og Olufsen Fortid & Nutid.

CAUTION: LG/WISA FREE POSTING May contain B&O content!

Og de der kontanter kunne meget vel gå til hvad jeg anser som det absolut smukkeste TV B&O nogensinde lavede, med et last Generation Plasma panel fra Panasonic. Et helt fantastisk billede.
Og det allerbedste er at alt hvad der behøves er at skifte et enkelt HDMI stik fra Beosystem 3 så er den tekniske installation overstået! Sådan skal den skæres! Ufatteligt at ken være så svært at følge denne simple, fremtids sikrede arkitektur! Hvem ved måske følger der et BS4 med i købet LOL






Redigeret af beovox141 - 15-Maj-2019 kl. 18:30
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2019 kl. 18:55
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

@ Torben

Super indlæg,- Når du beskriver test af WiSA/LG så er det B&O implementeringen vi snakker om right?  



Jeg har prøvet både WISA på Beovision og WISA på et almindeligt LG C9 med den famøse dongle i røven. Begge dele virkede, men B&Os løsning har jo langt flere muligheder for konfiguration af højttalere end LG har via deres WISA menu.

Redigeret af Torben Rasmussen - 15-Maj-2019 kl. 18:56
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2019 kl. 23:25
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

@ Torben

Super indlæg,- Når du beskriver test af WiSA/LG så er det B&O implementeringen vi snakker om right?  



Jeg har prøvet både WISA på Beovision og WISA på et almindeligt LG C9 med den famøse dongle i røven. Begge dele virkede, men B&Os løsning har jo langt flere muligheder for konfiguration af højttalere end LG har via deres WISA menu.

Problematiken er blot, at Peter Pan ikke er interesseret i ‘B&Os løsning.....med langt flere muligheder...’. Han håber blot på, at hans BV7 holder lidt endnu - hvorefter alt nyt er tilladt, bare der ikke står B&O på.
Og at beovox141 hverken er interesseret i den eller i LG’s WiSA Ready-tilbud - han klarer sig fint med at indkøbe og huse folks aflagte B&O-grej (hans hus må være en slags tilflugtssted for hjemløst Beo-grej)

Fred være med det!

Jeg er sikker på, at Torben vælger det af det nyere B&O, han har brug for.....uden at tænke på, om han dermed måtte skuffe desillutionerede B&O-veteraner - jeg selv gør noget tilsvarende.
Og så er den vel ikke længere.

....og dog - ind i mellem må/bør Peter Pan modsiges, når han går i LG-selvsving LOL

MM


Redigeret af millemis - 15-Maj-2019 kl. 23:31
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2019 kl. 23:29
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:


Jeg skal ikke gøre mig til dommer over hvor grænsen går for hvad der må få "Beovision"-navnet.
Bare dog Peter Pan og beovox141 kunne komme til den samme indsigt.
Reelt er det vel en sag, som firmaet Bang & Olufsen afgør.....om man kan lide det eller ej.

MM
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2019 kl. 06:15
@ millemis   
Jeg kender ingen der har købt tv fra B&O inden for de sidste år. Torben benytter Sony AF9 TV.
Du, BeoVision TV fra 2014, beovox141 og jeg benytter endnu ældre BeoVision TV. BeoWorld
repræsenterer folk fra hele verden, der blev købt lidt i 2017, men nu leverede LG hele TV delen.
Alt i alt give det ikke ret mange penge i Bang & Olufsen's kasse. Så kan du millemis slå i dynen
lige så meget du vil. Det er den indsigt jeg er nået til. Wink

Redigeret af Peter Pan - 16-Maj-2019 kl. 12:24
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2019 kl. 09:16
 
Og når millemis en dag lytter til dette, kan han heldigvis forsikre os om, at det spiller som det
skal, men han køber det ikke. Confused


Redigeret af Peter Pan - 16-Maj-2019 kl. 12:24
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2019 kl. 09:30
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

... ikke er interesseret i ‘B&Os løsning.....med langt flere muligheder...’. 

Der er netop ikke flere muligheder, jeg kunne skrive en roman om alle de ting der mangler eller er forsvundet i udbuddet. At du har evnen til at tilpasse dine behov efter det magre udbud, og endda argumentere for at "less is more" uden at blinke, er på samme tid både sjovt og imponerende, men også en smule "investor" agtigt en gang i mellem.

Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Og at beovox141 hverken er interesseret i den eller i LG’s WiSA Ready-tilbud - han klarer sig fint med at indkøbe og huse folks aflagte B&O-grej (hans hus må være en slags tilflugtssted for hjemløst Beo-grej)

Korrekt, bang for the buck! Sjovt at du lige kalder det "aflagt" en smule nedsættende måske?
Især når man lige tænker på at dit Avant, dine BL6000 (002) og BL4000 vist alle er preloved?
Havde jeg vist billederne af resten af dine dele, havde jeg da fået hele "genbrugspladsen/museum remsen. Personligt syntes jeg du har nogle fine ting du på imponerende vis har fået til at spille sammen. Ganske som jeg og andre har gør. Forskellen er måske at vi ikke rigtigt har behov for at "pushe" B&Os nuværende "one page" produktsortiment. 

Med hensyn til WISA,- Daft!
BL50 som eksempel, Bruger oplevelse: Wisa virker, men de skal have kabel til nettet og mellem Slaven og Master! (der naturligvis løber iige forbi TVet) Gider du godt forklare mig hvorfor det er fremtiden? Omtrent lige så tåbeligt som hele mono tilbuddet. 

Thumbs Down



Redigeret af beovox141 - 16-Maj-2019 kl. 09:41
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2019 kl. 09:40
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:


Jeg skal ikke gøre mig til dommer over hvor grænsen går for hvad der må få "Beovision"-navnet.
Bare dog Peter Pan og beovox141 kunne komme til den samme indsigt.
Reelt er det vel en sag, som firmaet Bang & Olufsen afgør.....om man kan lide det eller ej.

Det ville være at leve en løgn, men du har ret! B&O kan kalde det hvad de vil,- så hvorfor ikke "RadioGrammofon" LOL

B&O Master de Luxe



Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2019 kl. 10:25
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

@ millemis   
Jeg kender ingen der har købt tv fra B&O inden for de sidste år. Torben benytter Sony AF9 TV.
Du, BeoVision TV fra 2014, beovox141 og jeg benytter endnu ældre BeoVision TV. BeoWorld
repræsenterer folk fra hele verden, der blev købt lidt i 2017, men nu leverede LG hele TV delen.
Alt i alt give det ikke ret mange penge i Bang & Olufsen's kasse. Så kan du millemis slå i dynen
lige så meget du vil. Det er den indsigt jeg er nået til. Wink
 

Det er vel ikke så underligt, at du ikke kender nogen.......dertil skal man nok lidt oftere ned fra pinden foran pc’en og ud i den virkelige verden.
Personligt har jeg indtryk af at BeoVision Eclipse sælger ganske godt.
Jeg kender ikke salgstallene - men det er det, der signaliseres af de forhandlere, jeg kender til.

Hvad jeg selv har derhjemme, behøver jo ikke at være afgørende for, hvad jeg kunne anbefale til folk i andre situationer, med andre behov og midler.


P.S Der skal udsyn til, før man kan have indsigt.

Bliv du bare på drømmeøen - se billedet af Peter Pan’s feberfantasi på forrige side her på tråden.

MM


Redigeret af millemis - 16-Maj-2019 kl. 10:32
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2019 kl. 10:31
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Havde jeg vist billederne af resten af dine dele, havde jeg da fået hele "genbrugspladsen/museum remsen. Personligt syntes jeg du har nogle fine ting du på imponerende vis har fået til at spille sammen. Ganske som jeg og andre har gør. Forskellen er måske at vi ikke rigtigt har behov for at "pushe" B&Os nuværende "one page" produktsortiment. 

Jeg forstår godt nok ikke den første sætning, men ellers tak for roserne - jeg er bruger....ikke samler.
Alt mit grej er ét setup!

Selvfølgelig ‘pusher’ jeg ‘B&O’s nuværende produktsortiment’.
Dels ved jeg, at der er masser af folk med andre behov end mig selv - dels bruger jeg noget af det....og kan anbefale det.

MM
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2019 kl. 11:46

LG C9 2019 OLED TV anmeldelse: På andet år. Det er en vinder. - Tryk her.

Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Bliv du bare på drømmeøen
Det gør jeg så. Big smile
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Granly Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-December-2018
Status: Offline
Point: 68
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2019 kl. 12:21
Hej Peter Pan
 
jeg har nu spurgt dig nogle gange ( godt nok for et stykke tid siden) og jeg forstår stadig ikke din fascination af dette setup, som du nu har beskrevet til næsten hudløshed. Hvad er det som gør at du (stædigt?) holder fast i det - nærmest som det er den hellige gral.
 
Du svarer sjældent direkte. og nej jeg behøver ikke tegninger og oversatte citater.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 367368369370371 909>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu