recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV

 Besvar Besvar Side  <1 379380381382383 909>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2019 kl. 12:09

Dolby Atmos - via LG 2019 TV
Hvis du tænder for funktionen, kan du nyde Dolby Atmos-indholdet med det optimale
lyd. Denne indstilling er kun tilgængelig for intern tv-højttaler. Dette står der på tv'et
under Dolby Atmos setup. LG's 2019 tv'ets interne højttaler giver ikke 5.1.4 eller 7.1.4.
højttalers surround. Altså en efterligning. Man kan meget med DSP manipulation, men
der grænser.
 
Når LG's 2019 tv emulere (efterligner) Dolby Atmos via tv'ets egne højttaler, samt eARC/
HDMI tilsluttede soundbar, hvorfor har LG så valgt at indbygget en Dolby Atmos dekoder,
hvis ikke det bare er fordi det skal signalere modern.

Først når en AVR Atmos surround receiver er tilsluttet via eARC/ HDMI, opnås 5.1.4 eller
7.1.4. surround, via de på AVR receiverens tilsluttede antal højttaler.

Jeg forstår beovox141, hvis du syntes det virker helt sort...  For det gør jeg også.



Redigeret af Peter Pan - 25-Maj-2019 kl. 15:09
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2019 kl. 17:54
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Jeg forstår beovox141, hvis du syntes det virker helt sort...  For det gør jeg også.


Det er helt sort fordi jeg ikke fatter hvorfor det åbenbart er raketvidenskab tilført fup og fidus at gøre noget helt simpelt. Vælg det man vil høre, hvor svært kan det være, et HDMI stik slut færdig!!
The world is you oyster!



Og som det ses er hele forudsætningen at der findes en 4k UHD source! Det er måske der de to herrer skal fokusere lidt mere fremover. Det kan vel ikke være rigtigt at mit "nostalgi" setup fører feltet an


Bare lige for at undgå misforståelser, det her er IKKE en UHD 4K SOURCE DEVICE! 




Redigeret af beovox141 - 25-Maj-2019 kl. 20:08
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2019 kl. 01:12
Det blev det vist kun endnu mere ‘sort’ af.

Hvad har ‘4K UHD source’ med Dolby Atmos hhv de andre lydformater at gøre?

MM
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2019 kl. 07:10

Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Det kan vel ikke være rigtigt at mit "nostalgi" setup fører feltet an.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2019 kl. 10:05
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

D
Hvad har ‘4K UHD source’ med Dolby Atmos hhv de andre lydformater at gøre?

Et eller andet sted skal lyden komme fra, og da diskussionen for det meste handler om Znine er der vel en forventning om at signal kæden er konsistent. En del af Znines relevans er vel de forbedringer der er i billedet takket være 4k. Pointen er at de fleste af de features, der diskuteres til bevidstløshed, er irellevante da Znine ikke i sig selv er en 4k UHD source, eARC eksempelvis!

Hvilket man selvfølgelig kan overbevise sig selv om HVIS man netop har en sådan source.
Så det er muligt at i kan tilberede en hypotetisk wireless tislutningsmodel tilsat lidt kabelfetish, 
men hvad har i tænkt jer at afspille Question 
 
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2019 kl. 10:26
Uden en rigtig 4k UHD source, kommer man eksempelvis næppe til fuldt ud at opleve en scene som karakteren Jenny Lind der synger "Never enough" i "The Greatest Showman" Ikke alene har 4k releasen flere valgbare HD audiospor (som vist ovenfor) end BR udgaven, men også billedkvaliteten er at klart step opad. Det er en af de scener man meget nemt kan bruge til at vise hvor god og imponerende lyd og billede kvaliteten kan blive. Dynamikken fra den absolutte stilhed til Jennys cresendo er enestående, og skulle man være i tvivl,- "Kan man høre forskel på om det er HD lyd" ja så tror jeg diskussionen stopper her, det er blot at lave an A/B med core sporet.
Men indrømmet, det er op til den enkelte at vælge fra i slikbutikken, eller blot blive veganer for den sags skyld Wink



Tag et lyt de herrer, så kan det være i bliver lige så awestruck som hr Barnum!




Redigeret af beovox141 - 26-Maj-2019 kl. 10:38
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2019 kl. 10:33

Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Men hvad har i tænkt jer at afspille. ?

Alle de høje bitrate formater, der er tilgængelige på Blu-Ray-diske, 4K Blu-Ray - Dolby True-HD, DTS-HD Master Audio
og objektbaserede formater som f.eks Dolby Atmos og DTS: X - vil alle være kompatible.

Det har du da læst. IK' - Nej det har du ikke, derfor forstår du det ikke.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2019 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Det har du da læst. IK' - Nej det har du ikke, derfor forstår du det ikke.

Korrekt Peter, jeg læser ikke om det,  - jeg gør det!
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2019 kl. 20:37
@PP Det kan være du skal inviteres en tur i biografen Hug

Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2019 kl. 22:43
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

 Wink
men hvad har i tænkt jer at afspille Question 
 
Jeg er ikke klar over, hvad du mener med ‘har i tænkt jer’?

Jeg mener, at jeg selv - utallige gange - har gjordt opmærksom på, at man KUN kan have et ‘HD-lydspor’, hvis man anvender en Bluray-disk (nogle kender så et par tricks til at have den slags liggende på en NAS....ja, jeg ved det).
Hvad der kommer fra de indbyggede kilder i C9 og kompani i form af apps, tuner osv leverer ikke noget HD-lydspor - og kommer formodentlig aldrig til det.
De nævnte Atmos-lydindformationer (fra Netflix og co) kan fint ligge sammen med en DD+ kerne....hvilket dog ikke gør dette til HD-lyd.

Så adressér venligst dine bemærkninger til den, der sædvanligvis kommer med anderledes, mere vildfarne udtalelser.

Det ville endvidere være lidt tåbeligt at tilslutte en BR-spille direkte til C9’et for sidenhen at sende lyden via eARC til den Atmos-kompatible receiver, der er nødvendig i et (fuldgyldigt) Atmos-setup.
Enhver - der bare er halvvejs ved sine fulde fem - ville da tilslutte den direkte til receiveren......
......med mindre det altså var et BV, der har indbygget support for Atmos LOL

P.S. 
Personligt har jeg det fint med afspilning af Dolby’s og/eller DTS’ HD-lydspor i en 5.1 konfiguration herhjemme.
Jeg kan ikke forestille mig, at jeg nogensinde får ‘klistret’ højtalere i loftet.....og slet ikke, at jeg skulle forfalde til en pseudo-Atmos-soundbar-løsning.

MM


Redigeret af millemis - 26-Maj-2019 kl. 22:51
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2019 kl. 23:07
Absolut enig i dine betragtninger, borset fra den lidt vage BR formulering, hvis man vil udnytte det voldpromoverede Znine, er det vel nødvendigvis UHD BR vi snakker om. Lyden følges jo nødvendigvis op af billedkvalitet som jeg påpegede på forgående side.

Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Personligt har jeg det fint med afspilning af Dolby’s og/eller DTS’ HD-lydspor i en 5.1 konfiguration 

Jeg ved det er BL6000 (002) som front men hvad er dine sourround højttalere?
Eller tæller du Avanten som de tre første?
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2019 kl. 23:40
....samme!
I mit 5.1 setup er Avant’ens interne højtalere sat op som center, center, center.

P.S. For mig er BR-disk et sammelbegreb.....om det er HD eller UHD.
Og det ændrer jo heller ikke noget på lyden.....den bliver jo ikke UHD af at ligge på en UHD-skive.

MM


Redigeret af millemis - 26-Maj-2019 kl. 23:42
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 379380381382383 909>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu