recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV

 Besvar Besvar Side  <1 380381382383384 909>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2019 kl. 07:55

 Jag går ikke så meget op i bedre TV billeder, men bedre lyd. Som i den grad har haltet bag efter i
årevis, når vi taler 'ikke b&o fjernsyn'. Ret heldigt når BeoVision TV nu er fortid, at nye tekniske
løsninger som beskrevet, uden at være helt forstået, er på vej. Hvis interessen er til stede.

LG C9 TV'et understøtter HDMI 2,1- eARC, så en sound bar med eARC tilslutning er da også en mulighed.

 
En interesse kan jo også være et nostalgisk B&O hjem.
 


Redigeret af Peter Pan - 05-August-2019 kl. 14:50
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2019 kl. 09:23

Lydkvalitet - AI Sound - One Touch Sound Tuning - Dolby Atmos.

LG C9 er ultra slank, men takket være nogle ganske fiks akustiske muligheder lyder det faktisk
overraskende godt. Som en start kan tv'et forbedre lydens kvalitet ved at bruge One Touch Sound
Tuning-funktionen til at optimere indstillinger baseret på et rums egenskaber.

Denne kloge funktion bruger mikrofonen indbygget i Magic Remote til at tage målinger fra hoved
lyttepositionen og analysere rummets akustiske signatur. Du kan sammenligne før og efter
optimering, og der er et valg af tilstande: Standard, Bass Boost og Treble Boost. Kombinationer
med akustisk tuning resulterer i en imponerende lyd ydeevne, bred og detaljeret. Musik spredes
ud fra begge sider af skærmen, effekter er pænt defineret, og der er en overraskende grad af vel
integreret bas. Dialogen er også klar og prioriteret på handlingen.

Højttalerne er baseret på en tokanals konfiguration, men den nye AI Sound-tilstand anvender
psykoakustisk svindel og tager tage disse to kanaler, og gøre dem til virtuelle 5.1 surround sound.
Denne behandling skaber illusionen af ​​en mere omringende surround-tilstedeværelse, men inden
for den bredere lydopstilling forbliver dialogen fokuseret på skærmen.

C9 understøtter også Dolby Atmos, dekoder de diskrete kanaler i et Atmos spor og bruger psyko-
akustik til skabe en mere fordybende oplevelse. Dette er bedre end AI Sound-funktionen, fordi
resultaterne er baseret faktiske metadata, snarere end at analysere lyden og anvende AI-forbedret
behandling for at simulere en virtuel surroundoplevelse. 17 May 2019. pocket-lint.com.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Altså er en eARC kompatibel AVR surround receiver en nødvndighed, for at pånå ægte 5.1.4 lyd via
receivers Dolby Atmos dekoder, samt at LG C9 fjernsynet synkroniseret evt. billeder med lyden via
eARC/ HDMI kablet, til/ fra AVR surround receiveren.

beovox141/ millemis. Man kan da også fra vælge denne 'påtvungne' fremtiden, og nøjes med stereo,
eller 360 graders eksklusiv mono lyd. Eller købe det BeoVision tv, vi hver i sær er glad for som
second hand produkt, og håbe på det stadig er muligt at få de opdateringer (PUC koder, med mere)
vi er vandt til, og så se hvor længe vi kan fornægte udviklingen. Wink



Redigeret af Peter Pan - 27-Maj-2019 kl. 09:24
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2019 kl. 11:02

Hvis du har penge nok, kan du købe LG C9 OLED 77" skærm / harmoni i Bang & Olufsen
butikker fra oktober 2019. Har er en 7.1 surround sound dekoder, der kan forbindes op
til otte Beolab højttalere, herunder Beolab 18, Beolab 50 og Beolab 90. - Læs her.


Redigeret af Peter Pan - 27-Maj-2019 kl. 11:17
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2019 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Højttalerne er baseret på en tokanals konfiguration, men den nye AI Sound-tilstand anvender psykoakustisk svindel og tager tage disse to kanaler, og gøre dem til virtuelle 5.1 surround sound.
Denne behandling skaber illusionen af ​​en mere omringende surround-tilstedeværelse, men inden for den bredere lydopstilling forbliver dialogen fokuseret på skærmen.

Nogle gange elsker jeg altså Google Translate Wink

MM

Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2019 kl. 12:10
@ millemis
Der er vel ikke andre end Torben der vil brokke sig over den oversættelse. Big smile 
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2019 kl. 12:37
Ikke forstået. Jeg synes, at termet "AI sound" passer særdeles godt overens med oversættelsen til "psykoakustisk svindel".
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2019 kl. 14:18

@ Torben

Jeg husker skam stadig din rettelse til mig - 'emuleret Atmos sound'. Smile
Er jeres C9 test snart klar ?.

Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Vi har ikke WISA-dongle eller WISA-højttalere i testlokalet, desværre. Begge dele er et krav.
WISA skulle dog være klar fra start, men som sagt, så skal du købe en separat USB-dongle
før du kan forbinde til højttalere. Flatpanels - 10.05. 2019.
Efter den læsning, har jeg ingen forventning om at blive klogere på WiSA-donglens virkemåde,
efter Flatpanels C9 test (lyddelen). Eller tager jeg fejl Torben. ?


Redigeret af Peter Pan - 27-Maj-2019 kl. 15:46
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2019 kl. 16:05
Så køb dog selv en C9 og en WiSA Ready dingle-dongle, så vi kan få den test Star

Hvis du ikke når, at levere det tilbage til forretningen, kunne du jo hænge det op foran din 7-40, tilslutte det dér via HDMI- (læs: DVI-) udgang nummer to.....beovox141 skal nok fortælle resten af historier om, hvordan man gør det.

MM
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2019 kl. 16:58
Fun guy MM. Jeg gider ikke læse hvad han skriver.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2019 kl. 17:15
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Fun guy MM. Jeg gider ikke læse hvad han skriver.

Er det det jeg skriver du ikke gider læse? 
For så kan du du bare lade være, så bliver indlægene heller ikke så slidte og holder længere.
LOL
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2019 kl. 17:21
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Hvis du ikke når, at levere det tilbage til forretningen, kunne du jo hænge det op foran din 7-40, tilslutte det dér via HDMI- (læs: DVI-) udgang nummer to.....beovox141 skal nok fortælle resten af historier om, hvordan man gør det.

Manbearpig på BW blev da guided ganske godt igennem hans noget specielle AVANT RF/BS3 setup, så Peters dilemma løser jeg da nemt, inklusive UHD! Næsten en ren copy paste af hvad jeg har nu. 

Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2019 kl. 17:24
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:


Så vidt jeg husker har Pan ikke levet, mens du har haft Xeo-kasserne Embarrassed

Og hvornår var det lige, at de var med på tur sidst?
Har de forresten bestået jodle-testen?

Men det hører vel til den frihed, som billedkunstnere har, når de tegner og fortæller LOL

Nå, det gider P.P. nok heller ikke at høre om!

MM


Redigeret af millemis - 27-Maj-2019 kl. 17:28
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 380381382383384 909>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu