recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV

 Besvar Besvar Side  <1 420421422423424 909>
Forfatter
Besked
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2019 kl. 21:57
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:


PS. Fandt vi nogensinde ud af om man kan bede Avanten om IKKE at køre soundbaren ud Question 
Jeg ved ikke, om ‘vi’ fandt ud af det.
Jeg ved det - ‘man kan bede’ den om det....men den gør det ikke LOL

MM
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2019 kl. 22:03
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Det gør han ikke - er ikke nødvendigt - han nøjes med et sæt BL90 🤥

Hvor kom det lige fra  Question
@beovox141
Nå, den troede jeg da, at du fangede Embarrassed
Som jeg forstod din bemærkning ‘andetsteds’ om BL90 og BV Eclipse hhv dens højtalerdel, så vil du vel helst undvære sidstnævnte og derfor vil BL90 være valget....hvis der så ellers er et valg i den kaliber.

MM
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2019 kl. 22:21

Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Wisa... Ledninger på gulvet... Atmos.... Ingen højttalere
Det er genialt det der....   som de sagde om Laudrup Big smile

@ beovox141. Ledninger på gulvet ... Du ved da godt aktive BL skal have 230 volt. IK'

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2019 kl. 22:47
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Nå, den troede jeg da, at du fangede Embarrassed
Som jeg forstod din bemærkning ‘andetsteds’ om BL90 og BV Eclipse hhv dens højtalerdel, så vil du vel helst undvære sidstnævnte og derfor vil BL90 være valget....hvis der så ellers er et valg i den kaliber.

Jo, da. Men jeg kunne ikke helt binde det sammen med din BV7 reference samme sted. Forøvrigt endnu en "dav mand økseskaft tråd" 

Pointen er såmænd blot at det ikke rigtigt giver mening at forsøge at parre de to højttalersystemer. Jeg har den dybeste respekt for 90ern, det tekniske desing og principperne bag det. Men den er helt speciel og er i virkelighed slet ikke designet til at blive mikset up i et 5.1 video setup, måske med undtagelse af en rigtig god center. BL5ern er derimod det set stik modsatte og er næsten født til bio fronter.
 
BL50 er for mig et komplet mysterie, prøv at finde billderne fra Geoffs blog hvor han laver den sidste fine tuning af 90ern med modellervoks  for at forhindre reflektioner. prøv så bagefter at kigge på hvordan 50erns linse virker.... ehhhh er det muligt at lave flere reflektioner?.. næppe.

Men lad det nu være, jeg fik heldigvis en lang lektion på tråden om hvordan man sætter et BV7-55 op,- Det er jo helt nyt for mig.. Ja der var vist lidt skjult BS4 gejl også Wink



Tror du nogensinde de der drenge læser de whitepapers der er lavet på 90/50? Jeg tvivler.
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2019 kl. 23:34
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

@ beovox141. Ledninger på gulvet ... Du ved da godt aktive BL skal have 230 volt. IK'

      


Jeg tror lige de her kørte 110V...  New York launch event 2013          

Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2019 kl. 23:44
beovox141 skrev bl.a ‘Tror du nogensinde de der drenge læser de whitepapers der er lavet på 90/50?’ 

Jeg tvivler - nogle gange kan man undre sig!
Så.....her kan vi nok blive enige.


Til gengæld kan jeg ikke se noget, der forhindrer at man bruger et sæt BL90 som en del af et 5.1/7.1-setup.

OK, jeg kan se, at der kan være et problem sammen med et BSys3/-baseret tv. Dér må man trickse lidt i menuen med afstandene på BL90, da det/de jo ikke kender BL90’s karakteristik.
Desuden er der dér ikke mange muligheder for bas-management.

BL90’ernes mulighed for direkte tilslutning giver desuden rig mulighed for diverse 2.0 aka stereo-opsætninger......hvis det er det man vil.

P.S. Min pointe er - vil man have et 5.1-setup på et BSys3/-baseret BV, bør man vælge BL5 (og BL10).
Er man den lykkelige ejer af et sæt BV90, gør man klogt i at vælge et BSys4/-baseret BV.

MM



Redigeret af millemis - 18-Juni-2019 kl. 23:48
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2019 kl. 23:52
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:




Tak til Tue Mantoni for de indledende skridt ind i en moderne B&O-verden.
Uden hans forhandlinger med LG ville der ikke være noget BV Harmony.

MM
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2019 kl. 07:22
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

OK, jeg kan se, at der kan være et problem sammen med et BSys3/-baseret tv. Dér må man trickse lidt i menuen med afstandene på BL90, da det/de jo ikke kender BL90’s karakteristik.
Desuden er der dér ikke mange muligheder for bas-management.

Det har intet med delay eller bass management at gøre, læs nu det whitepaper! Wink
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2019 kl. 09:36
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

OK, jeg kan se, at der kan være et problem sammen med et BSys3/-baseret tv. Dér må man trickse lidt i menuen med afstandene på BL90, da det/de jo ikke kender BL90’s karakteristik.
Desuden er der dér ikke mange muligheder for bas-management.

Det har intet med delay eller bass management at gøre, læs nu det whitepaper! Wink

Det svar var da en snu måde at komme udenom det dilemma på Confused

MM


Redigeret af millemis - 19-Juni-2019 kl. 09:37
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2019 kl. 09:41

Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

BV Harmony er dog langt fra færdigt - specielt audiodelen mangler
finpudsning. Faktisk er jeg ret sikker på, at det er systemet fra BV Eclipse, der sidder
i de eksemplarer, der nu er på vej verden rundt.

@ millemis
Lyder som noger vrøvl. Hvad er det for en del af systemet fra BV Eclipse du har i tankerne.?
Nightwolf var i Operaen til B&O forpremiere på Harmony og skrev. Harmony er pænere i
virkeligheden end på billeder, men hævemekanismen bagpå er stor. Jeg troede der kun var
de små højtaler i fronten, men der er 2 subwoofer i soklen, der vender nedad.

Vi har jo læst at LG TV OLED 77" C9 har HDMI 2.1 - eARC retur kanal, og at B&O
har fiflet lidt med HDMI 2.0 - eARC på Harmomy.


Redigeret af Peter Pan - 19-Juni-2019 kl. 09:53
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2019 kl. 10:05

Enhanced Audio Return Channel (også kendt som eARC) er den næste generation af ARC. Det er en funktion
implementeret i HDMI 2.1 specifikationen.

Den største fordel ved eARC er et stort løft i båndbredde og hastighed. Dette giver dig mulighed for at sende
højere kvalitets lyd fra dit tv til en kompatibel AV-modtager. Der er muligt med eARC at få levere op til 32
lydkanaler, herunder 8-kanals, 24bit / 192kHz u komprimerede datastrømme med hastigheder på op til 38 Mbps.

Det betyder alle de høje bitrate formater, der i øjeblikket er tilgængelige på Blu-Ray-diske, 4K Blu-Ray - Dolby
True-HD, DTS-HD Master Audio og objektbaserede formater som f.eks Dolby Atmos og DTS: X - vil alle være
kompatible.

Med eARC får lyd en særskilt (fra video) datastrøm i HDMI-kablet. Sammen med lydsignalet overføres et såkaldt
"heartbeat", der konstant signalerer, hvorvidt forbindelsen er aktiv eller ej (så f.eks. tv'et kan skifte tilbage til de
indbyggede højttalere).

Det er imidlertid ikke den eneste nyhed. Med eARC bliver lip sync – synkronisering af billede og lyd – påkrævet
igennem billed/lyd-kæden, samtidig med, at eARC ikke længere kræver, at HDMI CEC (HDMI-styring) er aktiveret
i tv-skærmen. eARC får sin egen tovejs kommunikationskanal, som sikrer, at enheden i hver ende ved, hvad den
anden enhed understøtter og ikke understøtter. Hvilket lydformat, der udsendes af tv’et, afhænger således af, hvad
soundbar eller receiver har givet af feedback mht. understøttelse.

eARC er et stort skridt fremad teknologisk, samtidig med, at det løser det dilemma, som udfasningen af analog
lyd og indførslen af den oprindelige ARC-standard, skabte. Receivere og soundbarer behøver ikke længere at være
kontrolcentre og håndtere videoforbindelserne. Det kan de naturligvis stadig gøre, men det vil fremover være muligt
med HDMI 2.1- eARC, at samme lydkvalitet og formater sendes i begge retninger af HDMI-forbindelsen (downsteam
og upstream). I signalet overføres også en lille kontinuerlig datastrøm, der beskriver, timingen af lyd/video, så de
forbliver synkroniseret. Alle led i kæden skal så kunne lade denne timing-kode passere.
Delvis af Rasmus og Lars. 2019.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2019 kl. 10:35
Der må snart være en påskeægs-jagt for at tælle hvor mange gange den smøre har været bragt her i tråden. Du må kunne den udenad snart.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 420421422423424 909>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu