recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV

 Besvar Besvar Side  <1 456457458459460 909>
Forfatter
Besked
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2019 kl. 11:49
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Og så lidt B&O-nutid: - https://youtu.be/-k-vSzJGJMo - For de utålmodige - spol frem til ca
halvvejs i videoen (16.20): Nu er det vist ikke nogen hemmelighed mere, at der kommer en
soundbar fra B&O. Den betjenes med en BeoRemote og kan styre et LG-tv (med webOS 4.5).

Længe har jeg haft den teori at BeoRemote One BR er opdateret til styring af Harmony
(se side 308) via LG OLED TV 2019, og kommende versioners software. One BR vil så også
arbejde sammen med kommende B&O Soundbars. Men vi må endnu en gang vente. Nu til IFA
messes i Berlin 1 til 6 September. Herefter går der vel yderligt et ½ år før vi ser resultater.
__________________________________________________________________________

_________________________________________________________________
 
Brug af BeoRemote One. BeoRemote One BT.  Detaljeret beskrivelse. - Læs her.

Jeg ved ikke, hvor du får den teori fra?

BeoRemote One/BT blev introduceret samtidigt med lanceringen af BV14/BV Horizon/BV AvantNG-generationen, som bruger bluetooth til kommunikation med remoten (og ikke ir).
En af fordelene er, at den ‘indretter sig’ efter det produkt, den styrer.
Således kan en BeoRemote One/BT nu ydermere styre de nyere audioprodukter, som jo også bruger bt til kommunikationen.
Denne udvikling/omstilling gik i gang, da BS Essence med dets karakteristiske ‘hjul-fjernbetjening’ blev lanceret i 2014.
Dette betyder, at en BeoRemote One/BT er/reagerer anderledes alt efter, hvilket produkt, den er parret med (den kan ydermere parres med flere forskellige).
Endvidere opdateres remoten direkte fra det parrede produkt, når der er tilgængelige opdateringer.

Derfor er det da en selvfølge, at BROne/BT er/bliver opdateret til styring af BV Harmony.
Der er ikke noget nyt eller bemærkelsesværdigt i det - det er blot et led i videreudviklingen af BeoRemote-styring af B&O’s nyere produkter.

At den vil kunne arbejde sammen med den kommende soundbar er vel blot at forvente - ville da også være yderst mærkeligt andet.

At den i tillæg kan styre LG-tv’ets funktioner, så man har oplevelsen af at det (som ved Eclipse/Harmony/ny soundbar plus LG-tv) er ét produkt, kan man vel kun glæde sig over!
Dette skyldes et tæt samarbejde mellem LG og B&O, da det bliver muligt via en sw/en app, der kan installeres på LG’s webOS 4.5-tv.


———————————————————————————————————————————————


Iøvrigt synes jeg, at det er nemmere at læse BROne/BT-guiden direkte fra B&O’s side:



MM


Redigeret af millemis - 06-Juli-2019 kl. 11:51
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2019 kl. 11:55
@ MM

Nu har du jo som erfaren Masterlink "mekaniker " langt mere viden på dette områden end mig, så lige et spørgsmål,- Kan et Masterlink setup styres af en Videomaster ? 


Redigeret af beovox141 - 06-Juli-2019 kl. 11:56
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2019 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

@ MM

Nu har du jo som erfaren Masterlink "mekaniker " langt mere viden på dette områden end mig, så lige et spørgsmål,- Kan et Masterlink setup styres af en Videomaster ? 
Øhhm - kunne du måske være lidt mere konkret?
Men ja, generelt sagt - det kan styres via en videomaster....alt efter optionerne på produkterne (og software på produkterne).

Er der noget bestemt, du tænker på?

MM



Redigeret af millemis - 06-Juli-2019 kl. 12:07
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2019 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

MC 40 Kabinettet gør sig nu bedst med noget B&O grej på hylderne og et par klassiske B&O højttalere der matcher designet perfekt. Der var vist også en hvid variant!

Her den navnkundige Beomaster 4401. 2*75W og masser af indgange!

Er det Beomasteren, du mener, som var i en hvid version, så ja - MEN så hedder den Beomaster 4400:
 https://www.kulturarv.dk/mussam/VisGenstand.action?genstandId=4975013 Den grammofon står da uhyggeligt lavt, må man da sige! Man skal ikke have dårlig ryg, hvis man ønsker at betjene den...Smile De kæmpestore skydepotentiometre på en del af B&O-grejet har jeg aldrig været nogen fan af.

Nej det var kabinettet jeg tænkte på. B&O var banebrydende med hvide kabinet varianter af næsten alle deres produkter gennem halvfjedserne, hvor mange andre producenter brugte tidens orangerøde, gule og brune farver. Beomaster 4401 med den sorte front er forøvrigt et af de mest sjældne produkter der findes. Beomaster 4400 har en front i aluminium, ikke hvid Wink 

Millermissen spottede "ultralyds" remoten som værende "ude af sync" men mon ikke Beocorden engang havde et familemedlem på første salen Question

Beomaster 4400 



Edit : Pladdertekst fjernet.



Redigeret af beovox141 - 06-Juli-2019 kl. 12:24
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2019 kl. 12:22
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Øhhm - kunne du måske være lidt mere konkret?
Men ja, generelt sagt - det kan styres via en videomaster....alt efter optionerne på produkterne (og software på produkterne).

Er der noget bestemt, du tænker på?

I know,- rigtig dårligt formuleret spørgsmål. Ja jeg tænkte på Peters ehhh.. "alternative" setup der blev diskuteret her for et par dage siden. Hvis man blot havde et Masterlink kabel med BV7ern som "Videomaster" ville man så ikke alt andet lige forbedre tilgangen til kilder (eksvis NASen). Måske er et mere præcist spørsmål, er der funktionel forsklel på en Videomaster og en Audiomaster bortset fra kilder selvfølgelig. En SCART kan jo udemærket agere audio input og ret beset er der jo langt flere af dem på et BV7 eksempelvis end på nogen af Audiomasterene.

Giver det mening nuQuestion
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2019 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:


Det er vel en BeoRemote One? (1717,-19)

Er der forøvrigt nogen der kan fortælle om "LG Magic remote"  gyro funktionaliteten er tilgængelig på BR ONE på et Beovison (Eclipse) Question

Hvordan mon meldingen om at B&O har droppet supporten af IR kommandoerne kommer til at påvirke BR ONE er vel et andet godt spørgsmål der flagrer i vinden.

Edit: Typo...


Redigeret af beovox141 - 06-Juli-2019 kl. 12:52
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2019 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

MC 40 Kabinettet gør sig nu bedst med noget B&O grej på hylderne og et par klassiske B&O højttalere der matcher designet perfekt. Der var vist også en hvid variant!

Her den navnkundige Beomaster 4401. 2*75W og masser af indgange!

Er det Beomasteren, du mener, som var i en hvid version, så ja - MEN så hedder den Beomaster 4400:
 https://www.kulturarv.dk/mussam/VisGenstand.action?genstandId=4975013 Den grammofon står da uhyggeligt lavt, må man da sige! Man skal ikke have dårlig ryg, hvis man ønsker at betjene den...Smile De kæmpestore skydepotentiometre på en del af B&O-grejet har jeg aldrig været nogen fan af.

Nej det var kabinettet jeg tænkte på. B&O var banebrydende med hvide kabinet varianter af næsten alle deres produkter gennem halvfjedserne, hvor mange andre producenter brugte tidens orangerøde, gule og brune farver. Beomaster 4401 med den sorte front er forøvrigt et af de mest sjældne produkter der findes. Beomaster 4400 har en front i aluminium, ikke hvid Wink 

Millermissen spottede "ultralyds" remoten som værende "ude af sync" men mon ikke Beocorden engang havde et familemedlem på første salen Question

Beomaster 4400 



Edit : Pladdertekst fjernet.

Jah... OK. Det med farven på Beomasteren...Smile En tur på Google efter en hvid version af MC40-møblet gav desværre intet. Kun en variant af det, i hvid kom frem. Det ville forøvrigt heller ikke være godt med hvidt møbel i et rygerhjem..... HAR set, hvordan et hvidt/brunt reolsystem kan komme til at se ud!!
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2019 kl. 15:29
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2019 kl. 15:35
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Jah... OK. Det med farven på Beomasteren...Smile En tur på Google efter en hvid version af MC40-møblet gav desværre intet. Kun en variant af det, i hvid kom frem. Det ville forøvrigt heller ikke være godt med hvidt møbel i et rygerhjem..... HAR set, hvordan et hvidt/brunt reolsystem kan komme til at se ud!!

Det var derfor jeg skrev "Der var vist også en hvid variant" jeg har set et, men uden referencer er det vel næppe et faktum. Nu er gulningen af hvide overflader som regel et resultat af UV (sollys). Nikotinen kan naturligvis bidrage, men med lidt salmiak og opvaske middel i varmt vand forsvinder enhvert spor som dug for solen. Vel at mærke hvis det er ikke porøse materialer.  
 
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2019 kl. 15:49
@PP

Er der ikke noget galt her? 
Har du overvejet konsekvenserne af ikke at forbinde pin 7 (Data/Digital GND) med de viste højttalere ?


Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2019 kl. 16:32
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Jah... OK. Det med farven på Beomasteren...Smile En tur på Google efter en hvid version af MC40-møblet gav desværre intet. Kun en variant af det, i hvid kom frem. Det ville forøvrigt heller ikke være godt med hvidt møbel i et rygerhjem..... HAR set, hvordan et hvidt/brunt reolsystem kan komme til at se ud!!

Det var derfor jeg skrev "Der var vist også en hvid variant" jeg har set et, men uden referencer er det vel næppe et faktum. Nu er gulningen af hvide overflader som regel et resultat af UV (sollys). Nikotinen kan naturligvis bidrage, men med lidt salmiak og opvaske middel i varmt vand forsvinder enhvert spor som dug for solen. Vel at mærke hvis det er ikke porøse materialer.  
 

Jeg tror på digSmile - det var blot fordi jeg gerne ville se, hvordan sådan et hvidt møbel ser ud. Peter Pan ligger måske inde med et billede i sit lager?

Mine forældre har haft et hvidt reolsystem, så derfor ved jeg hvordan det så ud i et rygerhjem! Måske godt, at låger og bagbeklædning var mørkebrunt!LOL
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2019 kl. 16:33
LOL  beovox141. Jeg har fjernet lusen for ikke at få den sædvanlige balade med dig.
Så må dem der evt. hører støj i højttalerne når de ikke modtager signal, jo bare skrive.
Men har du bemærker at kun pin 3 benyttes i begge DIN hun bøsninger.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 456457458459460 909>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu