recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV

 Besvar Besvar Side  <1 463464465466467 909>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2019 kl. 15:37

Da jeg ved Eclipse ejer ønsker god lyd, hvorfor så ikke gå hele vejen. Wink

Tryk og se hvordan man gør.



Redigeret af Peter Pan - 09-Juli-2019 kl. 15:40
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2019 kl. 15:55
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Det er da lige Peters ekspertise område. Smile
Jeg venter lige på Peter Pan’s svar.........før jeg giver svaret LOL
Et svar han/spørgeren nok ikke bliver så glad for Wink

Bortset fra det, så skal man jo lige opdage spørgsmålet - før man svarer.

Hvad havde du forvenetet ? Xeogasme...Clown
Borset fra det ligner MCL2P enhver Beolab. En trigger trigger og man er kørende.

Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2019 kl. 17:04
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:


Borset fra det ligner MCL2P enhver Beolab. En trigger trigger og man er kørende.
Kunne du være lidt mere specifik hhv praksis-orienteret.
Hvad er dit konkrete svar?

Det var i hvert fald ikke nok til at du ville poste dit svar i den tråd.

MM


Redigeret af millemis - 09-Juli-2019 kl. 17:05
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2019 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:


Borset fra det ligner MCL2P enhver Beolab. En trigger trigger og man er kørende.
Kunne du være lidt mere specifik hhv praksis-orienteret.
Hvad er dit konkrete svar?

Det var i hvert fald ikke nok til at du ville poste dit svar i den tråd.

MM

Jeg ventede på om der var et eller andet man ikke kunne se ud fra diagrammet. Du skrev at OP ville blive skuffet.. ?

Fra diagrammet er det blot at gøre som almindeligvis med en Beolab,- Jack til DIN og så en trigger. Peter har dusinvis af tegninger. MCL2P har en 15V udgang til AV boksen så med en spændingsdeler med to modstande 10k/3k9 kan den "trigge sig selv", eller evt Peteres Zenerdiode løsning.


Redigeret af beovox141 - 09-Juli-2019 kl. 17:17
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2019 kl. 17:24
MCL2P Input. 

Den burde køre helt af sig selv! 15V bliver aldrig slukket og kan bruges som trigger hvis man vil undgå at rode i kassen. 






Redigeret af beovox141 - 09-Juli-2019 kl. 17:26
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2019 kl. 17:51
Det er jo så spørgsmålet om spørgeren vil ind og ‘rode’.
Men den med triggersignalet er go’ nok....og det har været beskrevet tusindvis af gange.
På mysterisk vis har Steve the cableman lige i går uploadet denne video: https://youtu.be/LX94ScOElIc hvor han beskriver ‘sin’ løsning.
Som så ofte med Steve er det som om, at han just nu har ‘opfundet’ en løsning, der ikke eksisterede før.


Skuffelsen - tja, den består i at volumen-kontrollen er yderst nervøs ved disse løsninger.
Øjensynlig har hverken Peter Pan (vi har jo hørt om hans trigger-meritter så ofte) eller Steve har levet med disse løsninger i det daglige.
Jeg kan kun sige - det er en pine, at skulle (fin-)regulere lydstyrken på den måde....når man er vandt til at gøre det med en beo-remote af en slags.

Jeg HAR prøvet det!

Min løsning er lidt anderledes.
Den involverer en Active Link-boks inclusive linkøje.
2P’eren er blot forstærker forbundet med et fuldt monteret PL-kabel.
Den Active Link-boks har en indgang, der kan aktiveres ved PC-kommandoen (Steve sælger også det rigtige kabel til dette formål).
Hermed kan lydstyrken reguleres fornuftigt - den Active Link-boks agerer forforstærker - med en Beo4/BL1000.

Nok ikke en løsning, de fleste gider binde an med.
De nøjes med en ‘nervøs’ lydkontrol via deres xxxx-afspiller-app på mobilen/tabletten.

Moralen i dette indlæg - alle slut-forstærkere har brug for en for-forstærker til volumenregulering (og event bas/diskant-regulering).....hvis det skal fungere optimalt.
Der er vel en grund til, at B&O har hyldet dette princip i årtier!
Nok ikke noget, man vil bemærke/høre i den daglige lytning - men et godt princip har altid været at regulere lydstyrke så sent i kæden (dvs nær forstærkeren) som muligt.

P.S. Prøv du at få en cd-spille eller en vinyl-spille til at virke med en simpel triggerløsning 🤔

MM


Redigeret af millemis - 09-Juli-2019 kl. 17:55
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2019 kl. 18:13
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Det er jo så spørgsmålet om spørgeren vil ind og ‘rode’.
Men den med triggersignalet er go’ nok....og det har været beskrevet tusindvis af gange.
På mysterisk vis har Steve the cableman lige i går uploadet denne video: https://youtu.be/LX94ScOElIc hvor han beskriver ‘sin’ løsning.
Som så ofte med Steve er det som om, at han just nu har ‘opfundet’ en løsning, der ikke eksisterede før.


Skuffelsen - tja, den består i at volumen-kontrollen er yderst nervøs ved disse løsninger.
Øjensynlig har hverken Peter Pan (vi har jo hørt om hans trigger-meritter så ofte) eller Steve har levet med disse løsninger i det daglige.
Jeg kan kun sige - det er en pine, at skulle (fin-)regulere lydstyrken på den måde....når man er vandt til at gøre det med en beo-remote af en slags.

Jeg HAR prøvet det!

Min løsning er lidt anderledes.
Den involverer en Active Link-boks inclusive linkøje.
2P’eren er blot forstærker forbundet med et fuldt monteret PL-kabel.
Den Active Link-boks har en indgang, der kan aktiveres ved PC-kommandoen (Steve sælger også det rigtige kabel til dette formål).
Hermed kan lydstyrken reguleres fornuftigt - den Active Link-boks agerer forforstærker - med en Beo4/BL1000.

Nok ikke en løsning, de fleste gider binde an med.
De nøjes med en ‘nervøs’ lydkontrol via deres xxxx-afspiller-app på mobilen/tabletten.

Moralen i dette indlæg - alle slut-forstærkere har brug for en for-forstærker til volumenregulering (og event bas/diskant-regulering).....hvis det skal fungere optimalt.
Der er vel en grund til, at B&O har hyldet dette princip i årtier!
Nok ikke noget, man vil bemærke/høre i den daglige lytning - men et godt princip har altid været at regulere lydstyrke så sent i kæden (dvs nær forstærkeren) som muligt.

P.S. Prøv du at få en cd-spille eller en vinyl-spille til at virke med en simpel triggerløsning 🤔

MM

Jeg er slet ikke uenig,- det er ikke mig der poster fine tegninger af dens slags ting.
Min beskrivelse sidste gang den var oppe at vende var vist "pappet kommer flyvende"
Og som du ved, fidler jeg ikke med tabelleter og mobiller. 

Men for at arbejde lidt videre med dit forslag ville en BS 2500 eller Overure nok ligge i den samme prisklasse som endnu en konverterbox med linkøje (500kr) og så er det blot at streame til aux indgangen og så PL ind i MCL2P.


Redigeret af beovox141 - 09-Juli-2019 kl. 18:14
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2019 kl. 20:24
Fra tråden 'Råd for til slutning af aktive højttaler' side 37.

Oprindeligt skrevet af compatibel compatibel skrev:

Kan nogen evt. rådgive mig med følgende problem. Jeg har et Beosystem 2500 der er forbundet til MCL 2P
forstærker der trækker 2 stk. Beovox CX 50 - det kører fint og forstærkeren slukker og tænder med anlægget !
Nu har jeg så fået en BS5Encore der er monteret med et sæt BeoLab 4000 Mk 2. Fra den ene Beolab har jeg
så trukket et nyt kabel ud til MCL 2P forstærkeren - men den kan ikke tænde og slukke forstærkeren ??

Hvis jeg tilslutter en BeoLab istedet for forstærkeren, så virker tænd og sluk fint. Alle kabler er fuldtmonterede
PL Mk II og hjemmeloddet iht. av. conn. hjemmeside. Er der nogen der har et godt råd ?

Hej compatibel. Se tegningen, og prøv at lodde det sådan.

 

Oprindeligt skrevet af compatibel compatibel skrev:

Hej igen Peter
Hurra nu virker det ! Ved bare at bytte om på 1 og 4 som du skrev !

Dvs. Jeg har nu Beosund 5 Encore tilsuttet et sæt BeoLab 4000 via fuldtmonteret MKII PL. DIN stik og derfra
videre til BeoLink forstærkeren MCL 2P med identisk stik, dog pin 1 og 4 ombyttet i forstærker ende. Derfra
videre til et sæt BeoVox. Højtallere + forstærker trigger nu på både tænd og sluk.

Jeg siger mange tak for hjælpen.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2019 kl. 21:02

Af de mange BeoLink Converter der findes er type 1636, der kan benyttes til et standalone
setup med ir-øjet for betjening med Beo4. De Aktive BeoLab højttaler er et eksempel.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2019 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:


Og som du ved, fidler jeg ikke med tabelleter og mobiller. 

Men for at arbejde lidt videre med dit forslag ville en BS 2500 eller Overure nok ligge i den samme prisklasse som endnu en konverterbox med linkøje (500kr) og så er det blot at streame til aux indgangen og så PL ind i MCL2P.

I principet kunne man jo gøre det samme med lydudgangen på en på en pc - dér ville lydreguleringen være lige så ufølsom.

Sikkert, men den kan man jo ikke bare gemme væk som de to andre bokse.
Og mon ikke det er det, spørgeren ønsker?

MM
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2019 kl. 21:06
@PP



Interesting information,- hvor har du den fra? 

Diagrammet viser som du ser at pin 1 slet ikke er forbundet. Men tegningen var vel næppe noget du selv opfandt?

Diagrammet dækker typenummer 1741,42,43 og 45.

Edit: Peters billede tilføjet grundet sideskift.


Redigeret af beovox141 - 09-Juli-2019 kl. 21:20
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2019 kl. 21:12
Her er et link til Steve’s kabel-produkt til ‘PC’-indgangen.
Jeg købte selv et af ham for nu efterhånden flere år siden.


MM
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 463464465466467 909>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu