recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV

 Besvar Besvar Side  <1 470471472473474 909>
Forfatter
Besked
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1931
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2019 kl. 06:26
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:


Bang & Olufsen - Fortid & Nutid


Soundbar er på vej siger Peter...

Hmm,- sjovt som tingene går i ring, jeg ser lidt "Harmoniske" liner i denne klassiker. Aluminium hele vejen igennem, 2 indgange og extra højttaler udgange. 88 centimeter i bredden, den vil bringe liv under enhver skærm! Der er naturligvis fuld dokumentation tilgængelig, så den kan holdes i live i yderligere 50 år og den er 100% software fri!

Beomaster 800 1972



Edit: Overskrift tilføjet.

Hold nu KÆFT, hvor er den grim!!!LOL Den der model har jeg aldrig set før. Så er Beomaster 700 - 900 da L A N G T flottere!Clap Der var også en version, helt UDEN indb. højttalere. Men jeg har jo heller aldrig brudt mig om skydepotentiometre....
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2019 kl. 07:09

millemis skrev - en uge efter at vi andre har set det interview, skriver Rasmus om det.

millemis brokker sig 'over there' over et link ikke går til engelsk tekst på et engelsk forum, men til fransk.
Peter Pan brokker sig over et link til et dansk forum ikke går til dansk tekst eller tale, men engelsk.

Rasmus Larsen's link er til dansk tekst. Derfor millemis. Approve



Redigeret af Peter Pan - 12-Juli-2019 kl. 07:11
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2019 kl. 07:48

 

@ beovox141.  Tænk STORT. Big smile




Redigeret af Peter Pan - 15-November-2020 kl. 06:58
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2019 kl. 09:05

Endeligt en dialog om HDMI.2.1 / eARC efter YouTube videoen.

Emilos88 skrev:
Ja der bliver henvist til Harmony, og forventeligt de fremtidige Beovisions.

Rasmus Larsen skrev:
Men så skal lyddelen i Harmony jo være udstyret med HDMI 2.1 og have passthrough af samtlige HDMI 2.1 funktioner.
Det tror jeg ikke er tilfældet. Altså man vil da godt kunne sætte et fremtidigt LG TV ovenpå alligevel, men det vil så bare
være begrænset af HDMI-kædens svageste led.

Emilos88 skrev:
Harmony har 2.0 med eARC i dens del. Ligesom alle surround receivere har det i 2019. Så hvis man har en eks. PS5,
så skal den tilsluttes direkte til LG C9/10/11, Og det er jo ligeså meget et problem nu, som senere. Så jeg kan ikke se
hvorfor det ikke bare vil kunne skiftes ud. Og jeg kan også bekræfte at det kan, det er blevet sagt til Harmony demonstration.
At B&O ikke har nået at få HDMI 2.1 i, ja det har alle de andre store spiller heller ikke, kun LG. Så det er nok ikke så nemt.
Men forventer da at fremtiden bringer HDMI 2.1 også til B&O produkter.

Rasmus Larsen skrev:
Men så mister man vel PUC-funktionaliteten. Eller er det den del, som B&O forestiller sig at løse med softwaren til LG TV?
Hvis B&O rent faktisk vil satse på, at HDMI eARC er en løsning for fremtiden - hvilket jeg ikke er uenig i - så kunne de jo
udelade meget af HDMI-modulet i Harmony, hvilket ville sænke omkostninger og kompleksitet i produktet. Men hvorfor har
de så ikke valgt denne vej i stedet ?

Emilos88 skrev:
Det er nemmere at lave skjult kabling i Harmonien, samt at du så har 7 HDMI indgange. Det er det eneste jeg kan komme
i tanke om. Nu har jeg ikke gjort det på min ECLIPSE, men mener bestemt at det blev lavet således at du kan bruge PUC
ved indgangene direkte på TV'et. Så Harmonien er bare en ECLIPSE, med en off the shelf LG tv, i stedet for en special
fremstillet model.

Rasmus Larsen skrev:
Jeg er nok bare rimelig skeptisk, hvad angår løfter om "fremtidssikring", særligt når det fra start involverer, at man skal køre
kabling udenom produktet :) B&O kunne godt indbygge et HDMI-modul, der teknisk er klar til HDMI 2.1, og så afvente
certificering. Der er ikke kun LG, som har gjort det. Når vi når hen til oktober, hvor Harmony lanceres, så vil der være flere
(jeg kan ikke afsløre hvem endnu, men der er planlagt annonceringer på IFA). Samarbejdet med LG skulle vel netop få B&O
helt i front teknisk, men når man så insisterer på at køre passthrough via eget modul, så skaber man vejspærringer for sig selv.

Emilos88 skrev:
Nu har B&O aldrig været helt fremme på det felt, så dette tror jeg er løsningen til at starte med, og det fungere til UG på Eclipse,
så lad os se om dette ikke også bliver godt på Harmonien, Du har 3 HDMI 2.1 indgange på tv'et så det skulle dække de flestes
behov, et godt stykke frem. Har I set denne video: https://www.youtube.com/watch?v=lw6xMTO ... NRSY4ewyQV
Der ser man hvordan det kommer til at forgå, det sidste er nok det mest interessante. Uden at vide det, så tror jeg ikke du bare
kan bruge Beoremote One til et LG 9 serie, jeg tror du også skal have noget B&O lyd for at opnå denne styring?
Rasmus Larsen skrev:
Vi håber! Og HDMI eARC kan nok være en løsning på i hvert fald nogle af de udfordringer, som B&O står ovenfor. Tak for videoen -
den får jeg set snarest. Vi har stadig en del spørgsmål til B&O om Harmony, som vi stadig ikke har fået set. B&O har jo ikke
ment, at Flatpanels (eller Recordere for den sags skyld) skulle med til nogle af præsentationerne som er afholdt :(( 
_______________

Her.



Redigeret af Peter Pan - 12-Juli-2019 kl. 09:58
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2019 kl. 09:21
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

millemis skrev - en uge efter at vi andre har set det interview, skriver Rasmus om det.

millemis brokker sig 'over there' over et link ikke går til engelsk tekst på et engelsk forum, men til fransk.
Peter Pan brokker sig over et link til et dansk forum ikke går til dansk tekst eller tale, men engelsk.

Rasmus Larsen's link er til dansk tekst. Derfor millemis. Approve

Nej, han ‘brokkede sig’ over at en engelsk-sproget trådtitel gik til en fransk-sproget tråd.
Vil man lave en fransk tråd, kan man jo bare lave titlen på fransk også.....så de ikke fransk-kundige/-interesserede ikke behøver at åbne den.

Og det er noget andet end det, du skriver.

Men jeg kan forstå, at du ikke kunne følge med i det engelske interview. Det ændrer dog ikke på, at ‘nyheden’ rent faktisk var en uge gammel.

Der er stadigvæk pladser på aftenskolekurserne i engelsk for begyndere LOL

MM
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2019 kl. 09:35
Hehe, tråden er nu blevet et kommentator spor til Beoworld....  
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2019 kl. 09:37
@ millemis. Tror du du må reklamere for dit sprog kurserne her.  Tongue
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2019 kl. 09:42
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Hold nu KÆFT, hvor er den grim!!!LOL 
Du kan selv være grim .
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2019 kl. 09:53
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:


Bang & Olufsen - Fortid & Nutid


Soundbar er på vej siger Peter...

Hmm,- sjovt som tingene går i ring, jeg ser lidt "Harmoniske" liner i denne klassiker. Aluminium hele vejen igennem, 2 indgange og extra højttaler udgange. 88 centimeter i bredden, den vil bringe liv under enhver skærm! Der er naturligvis fuld dokumentation tilgængelig, så den kan holdes i live i yderligere 50 år og den er 100% software fri!

Beomaster 800 1972



Edit: Overskrift tilføjet.

Hold nu KÆFT, hvor er den grim!!!LOL Den der model har jeg aldrig set før. Så er Beomaster 700 - 900 da L A N G T flottere!Clap Der var også en version, helt UDEN indb. højttalere. Men jeg har jo heller aldrig brudt mig om skydepotentiometre....
Det er jeg ikke enig i! Den model viser at B&O engang havde visionær tankegang, når den uden videre kan passe ind i et moderne hjem 50 år efter. Det var den nerve der gjorde B&O verdenskendt og fik virksomheden til at vokse sig stor. Det vi ser idag fra Struer er jo ikke visionært og innovativt i en grad der får folk til at storme ind i butikkerne. 
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2019 kl. 10:15
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Hold nu KÆFT, hvor er den grim!!!LOL 
Du kan selv være grim .
Jeg synes nu heller ikke, at den er nogen skønhedsåbenbaring.
Ligner mest en lyd-del/receiver/radio, som i en hast har fået en højtaler klistret på hver side.....ligner de køkken-/clock-radioer, man kan købe i Aldi og Lidl ind i mellem Cry

Undrer mig over, at du kan falde på halen over alt pre-2010 fra B&O....har du virkelig ingen selvkritik?

MM
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2019 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Undrer mig over, at du kan falde på halen over alt pre-2010 fra B&O....har du virkelig ingen selvkritik?

Det handler vel om longevity? Det tager naturligvis tid for et produkt at blive til en klassiker. og siden 2010 som du nævner, er det vel reelt kun BV10,11,14 (samme design ide) Beolab 18, BL90, BL 50, og A9 der bare tilnærmelsesvis, har chancen for at leve længe nok til at blive klassikere. Det er blot at kigge på DBA resten bliver dumpet i stor stil. Om 20 år vil vil der ikke være nogen der husker nogen af de produkter og ingen af dem vil kunne bruges... Tror du nogenside the Core bliver en klassiker, næppe!
Eclipse? - 10 år så er den glemt, oled panelt brændt ud og styresystemet ubrugeligt.

Så tror jeg da forøvrigt du skal passe lidt på med at bruge ordet selvkritik Wink
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2019 kl. 10:54
BW er forøvrigt, næst efter Norkoreas officielle nyheds site, det langsomste og mest upålidelige sted på nettet...



Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 470471472473474 909>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu