recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV

 Besvar Besvar Side  <1 474475476477478 909>
Forfatter
Besked
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2019 kl. 00:43
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Du kan jo bare fortælle ham, at du har gennemskuet ham......næste gang i har en morgen-passiar.
Så retter han nok ind i en revideret udgave.

Læg nu mærke til at jeg altid har sagt at Geoff uden tvivl er ekspert og en eminent formidler.
Men han har også en forpligtigelse til hans arbejdsgiver og den bestyrelse han er medlem af.
Så objektiv er han jo næppe.

Du skal lægge mærke til de ting han IKKE siger, prøv eksempelvis at lægge mærke til forskellen i beskrivelsen af center højttaleren vs. Stereo i Harmonien, stor forskel,- nicht war?

Han siger jo ikke: 



Jeg fik en bunden opgave fra design teamet på at tage Eclipse blokken as is og sætte den ind i et par vinger og det bliver altså ikke bedre end det her... 




Redigeret af beovox141 - 13-Juli-2019 kl. 01:05
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2019 kl. 00:45
Og så er BW oppe igen, så kan man igen se alle de ting Rasmus har lovet.... ifølge Peter altså. Shocked
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2019 kl. 06:42

@ beovox141. Sandheden kan du læse her. Hvordan du så opfatter hvad DU mener Rasmus HAR lovet, er utilregneligt.

Endeligt en dialog om HDMI.2.1 / eARC efter YouTube videoen.

Emilos88 skrev:
Ja der bliver henvist til Harmony, og forventeligt de fremtidige Beovisions.

Rasmus Larsen skrev:
Men så skal lyddelen i Harmony jo være udstyret med HDMI 2.1 og have passthrough af samtlige HDMI 2.1 funktioner.
Det tror jeg ikke er tilfældet. Altså man vil da godt kunne sætte et fremtidigt LG TV ovenpå alligevel, men det vil så bare
være begrænset af HDMI-kædens svageste led.

Emilos88 skrev:
Harmony har 2.0 med eARC i dens del. Ligesom alle surround receivere har det i 2019. Så hvis man har en eks. PS5,
så skal den tilsluttes direkte til LG C9/10/11, Og det er jo ligeså meget et problem nu, som senere. Så jeg kan ikke se
hvorfor det ikke bare vil kunne skiftes ud. Og jeg kan også bekræfte at det kan, det er blevet sagt til Harmony demonstration.
At B&O ikke har nået at få HDMI 2.1 i, ja det har alle de andre store spiller heller ikke, kun LG. Så det er nok ikke så nemt.
Men forventer da at fremtiden bringer HDMI 2.1 også til B&O produkter.

Rasmus Larsen skrev:
Men så mister man vel PUC-funktionaliteten. Eller er det den del, som B&O forestiller sig at løse med softwaren til LG TV?
Hvis B&O rent faktisk vil satse på, at HDMI eARC er en løsning for fremtiden - hvilket jeg ikke er uenig i - så kunne de jo
udelade meget af HDMI-modulet i Harmony, hvilket ville sænke omkostninger og kompleksitet i produktet. Men hvorfor har
de så ikke valgt denne vej i stedet ?

Emilos88 skrev:
Det er nemmere at lave skjult kabling i Harmonien, samt at du så har 7 HDMI indgange. Det er det eneste jeg kan komme
i tanke om. Nu har jeg ikke gjort det på min ECLIPSE, men mener bestemt at det blev lavet således at du kan bruge PUC
ved indgangene direkte på TV'et. Så Harmonien er bare en ECLIPSE, med en off the shelf LG tv, i stedet for en special
fremstillet model.

Rasmus Larsen skrev:
Jeg er nok bare rimelig skeptisk, hvad angår løfter om "fremtidssikring", særligt når det fra start involverer, at man skal køre
kabling udenom produktet :) B&O kunne godt indbygge et HDMI-modul, der teknisk er klar til HDMI 2.1, og så afvente
certificering. Der er ikke kun LG, som har gjort det. Når vi når hen til oktober, hvor Harmony lanceres, så vil der være flere
(jeg kan ikke afsløre hvem endnu, men der er planlagt annonceringer på IFA). Samarbejdet med LG skulle vel netop få B&O
helt i front teknisk, men når man så insisterer på at køre passthrough via eget modul, så skaber man vejspærringer for sig selv.

Emilos88 skrev:
Nu har B&O aldrig været helt fremme på det felt, så dette tror jeg er løsningen til at starte med, og det fungere til UG på Eclipse,
så lad os se om dette ikke også bliver godt på Harmonien, Du har 3 HDMI 2.1 indgange på tv'et så det skulle dække de flestes
behov, et godt stykke frem. Har I set denne video: https://www.youtube.com/watch?v=lw6xMTO ... NRSY4ewyQV
Der ser man hvordan det kommer til at forgå, det sidste er nok det mest interessante. Uden at vide det, så tror jeg ikke du bare
kan bruge Beoremote One til et LG 9 serie, jeg tror du også skal have noget B&O lyd for at opnå denne styring?

Rasmus Larsen skrev:
Vi håber! Og HDMI eARC kan nok være en løsning på i hvert fald nogle af de udfordringer, som B&O står ovenfor. Tak for videoen -
den får jeg set snarest. Vi har stadig en del spørgsmål til B&O om Harmony, som vi stadig ikke har fået set. B&O har jo ikke
ment, at Flatpanels (eller Recordere for den sags skyld) skulle med til nogle af præsentationerne som er afholdt :((

Emilos88 skrev: Video der viser Harmony setup/ Ny video. - Tryk her.

Rasmus Larsen skrev:
Der var et presse-event i Milano, hvor bl.a. Lyd&Billede samt diverse britiske tech-medier var med. Jeg tror nu bestemt ikke, at der
er utænkeligt, at en kommende Apple TV-boks vil kunne køre brugerfladen i 4K100 og 4K120. Det vil betyde ganske meget for, hvor
flydende animationerne glider og deraf følelsen af respons fra fjernbetjeningen. Jeg tror, at det er farligt at sætte HDMI 2.1 i bås som
en teknologi til spilkonsoller. Jeg tror, at der kommer mange spændende enheder i de kommende 5 år. 
_______________

Her.



Redigeret af Peter Pan - 13-Juli-2019 kl. 06:43
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2019 kl. 09:16

 Så er BW oppe igen. Wink                        



Redigeret af Peter Pan - 14-Juli-2019 kl. 09:22
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2019 kl. 11:44
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

@ beovox141. Sandheden kan du læse her. Hvordan du så opfatter hvad DU mener Rasmus HAR lovet, er utilregneligt.

Og her..... Confused

Hvorfor linker du ikke bare direkte til Flatpanels... Så kan man også se Millermissens kommentar...

Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2019 kl. 12:00

Bang & Olufsen - Fortid & Nutid


Tjae,- hvis ikke man jagter det absoult nyeste er B&O rørende billigt i dag..
2*BL6000 2*BL8000 en BL7-4 og et 7-40 med mortosokkel... 

4000kr            




Redigeret af beovox141 - 13-Juli-2019 kl. 12:06
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2019 kl. 12:08

@ Igen beovox141 har du overset et link, som læserne selv kan vælge om de gider at aktivere. Wink

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2019 kl. 12:29

BeoSound Moment's afløser - Nativ Sound.

Nativ High Resolution Music System. - https://www.nativsound.com/en/



Redigeret af Peter Pan - 14-November-2020 kl. 22:51
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2019 kl. 12:45
Den er sku da lige dig Peter! Der er XLR ud så du kan køre "isklumperne" til Pentaerne korrekt! 
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2019 kl. 13:11
Ja den er god nok der er XLR IN -
 
B&O 2006. Styr på energiforbruget med ICEpower® -
Bang & Olufsens forstærkerteknologi giver større ydeevne med et mindre energiforbrug.
Langt størstedelen af den effekt, som en forstærker tilføres, bliver til varme i stedet for
at blive brugt effektivt. Det drejer sig om hele 99% af den tilførte effekt. Varmen skal væk
fra forstærkeren, så den ikke brænder sammen, og derfor er forstærkere ofte udstyret
med store køleplader.
 
Det gælder dog ikke for ICEpower®, som er Bang & Olufsens forstærkerteknologi.
Forstærkeren bruger nemlig 10 gange så lidt strøm for at opnå den samme effekt som
en almindelig forstærker. Det betyder, at forstærkeren på grund af den mindre effekt
tilførsel producerer langt mindre varme, hvorfor det ikke er nødvendigt med store køle-
plader. Miljøfordelene ses altså både ved det reducerede energiforbrug men også ved,
at der spares materialer til køleplader.
 
Sammenligner man en BeoLab1, som er udstyret med ICEpower®, med et tilsvarende
af Bang & Olufsens produkter, BeoLab Penta (uden ICEpower®), bliver miljøfordelene
på effektforbruget meget tydelige. Hvor BeoLab Penta bruger 24 W, når den er tændt,
bruger BeoLab1 kun 14 W. Effektforbruget er altså faldet med 40 %, og det selvom
BeoLab 1 har en maksimal ydeevne på hele 600 W mod kun 150 W i BeoLab Penta.
 
 


Redigeret af Peter Pan - 14-Juli-2019 kl. 09:47
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2019 kl. 13:32
Jeg er nu fuld ud tilfreds med den oprindelige power blok! 


Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2019 kl. 15:47
BeoVision Eclipse kampagnepris fra kr. 50.000,-*
Eller kun kr. 1.389,- rentefrit finansieret over 36 mdr. - ÅOP 0,0%
 

BeoVision Eclipse er en kombination af verdens bedste billedteknologi med exceptionel Bang & Olufsen lyd, udsøgt håndværk og et elegant visuelt udtryk.

Med det nye TV fra Bang & Olufsen får du en TV-oplevelse der overgår alle andre. 
TV'et kombinerer enestående OLED-teknologi med ægte Bang & Olufsen design og en uovertruffen lydkvalitet. Du vil blive opslugt med det samme.

Ydermere er BeoVision Eclipse udstyret med den bedste lyd på markedet i form af det integrerede 3-kanals SoundCenter.
Ikke nok med Eclipse er et enestående TV, det er også et fuldgyldigt musikcenter med en ydeevne der vil imponere enhver.

Eclipse 55", få kr. 13.700,- i rabat - Før kr. 63.700,- NU kr. 50.000,-
Rentefri finansiering over 36 måneder: kr. 1.389,- pr. måned - ÅOP 0,0%

Eclipse 65", få kr. 16.200,- i rabat - Før kr. 91.200,- NU kr. 75.000,-
Rentefri finansiering over 36 måneder: kr. 2.083,- pr. måned - ÅOP 0,0%


*Prisen er inkl. front i stof samt fjernbetjening, men ekskl. stand/vægbeslag.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 474475476477478 909>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu