recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV

 Besvar Besvar Side  <1 506507508509510 909>
Forfatter
Besked
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2019 kl. 17:09
For at set ikke skal være løgn, er Centre funktionaliteten ikke den samme på alle BV7ere. MKII og ældre virker anderledes. 
Sommetider har man  på fornemmelsen at ikke et eneste af disse TV er ens, og man kan måske forstå, hvorfor der ikke findes nogen som helt pålidelig dokumentation eller bruger manulaer for den sags skyld.


Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2019 kl. 17:11
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

millemis nu skal du bare se: beovox141 er helt lost igen. Big smile

Han er i det mindste ikke "Lost in Love" Broken Heart  


Edit: Det her burde da være din spidskompetance Peter,- Centerhøjttaler på en BV7 Question


Redigeret af beovox141 - 28-Juli-2019 kl. 17:13
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2019 kl. 18:26

Det her burde da være din spidskompetance Peter,- Centerhøjttaler på en BV7.

BV7 - Mk III ja. Jeg vil foreslå dig at finde den rigtige manual. Der står det meste.
Også om Mode 1-2-3-4-5, og hvad for højttaler der tændes op. God for nøjelse.
Herefter finder du værksteds håndbogen, og fylder denne tråd med store
diagrammer, og dine hjemmelavede teorier (på engelsk). Så er alt som det plejer
at være. Confused

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2019 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Ha, ha - den er der mange, der er stolpret over.
Det kan bare ikke lade sig gøre.....punktum!

Nu ved jeg at katten ryger helt op i taget og hvæsser kløer, når jeg siger at alt er muligt. Men det er det!
men havde han nu ikke været så definitiv i hans svar, havde jeg måske ikke tænkt lidt videre. Derfor er hans input i min verden altid spændende fordi man lige bliver nødt til at vende alle vinklerne. Og når man så finder en løsning er det jo en smuk symbiose skabt ud fra forskellige kompetancer, og kun på den måde kommer man videre.

Jeg har nuldret runt med BV7s i mange år og alligevel var jeg lidt forvirret da sound setuppet ikke ville lade mig gøre noget helt trivielt. Uden Millermissens svar havde jeg nok ikke fundet den helt åbenlyse simple, løsning. Den kom egentlig fra endnu en anden diskussion, og der har vist været mange Wink



En PL Y splitter (her er bevidst valgt et billede der IKKE er det sædvanlige "sponsorerede indhold" Thumbs Down)

En Beolab er aktiv hvilket gør at man kan slippe afsted med at antage at man kigger ind i en relativt højimpedant indgang (næsten en summerende forstærker kobling.. I know... close enough).

I mit tilfælde kombineres (adderes) de respektive PL outputs (Centre og Front) før inputtet i BL 7-2.
Det virker "as is" men naturligvis burde man sætte en lille NE 5534 OP-AMP foran for at gøre det helt perfekt!

Tak til Millermissen for at være Millermissen! Og nej der bliver ikke noget med noget!





Redigeret af beovox141 - 28-Juli-2019 kl. 20:04
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2019 kl. 19:28
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Det her burde da være din spidskompetance Peter,- Centerhøjttaler på en BV7.

BV7 - Mk III ja. 


Det er det vi snakker om såeeee..... Wink

Edit: Du får jo dine hits, så du skulle hellere være lidt glad LOL


Redigeret af beovox141 - 28-Juli-2019 kl. 19:31
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2019 kl. 20:39
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

For at set ikke skal være løgn, er Centre funktionaliteten ikke den samme på alle BV7ere. MKII og ældre virker anderledes. 
Sommetider har man  på fornemmelsen at ikke et eneste af disse TV er ens, og man kan måske forstå, hvorfor der ikke findes nogen som helt pålidelig dokumentation eller bruger manulaer for den sags skyld.


Min første tanke - da du skrev spørgsmålet - var da også, at jeg ville vide, hvilket BV7, det drejede sig om.
Kan du måske forklare mig, hvorfor der er seperate tilslutninger til BL7.1,2,6 på nogle af versionerne?

F.eks her:



MM
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2019 kl. 20:40
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Jeg går ud fra, at BL7.1,2,6 virker sig på samme måde som BL7.4,10 - da den/de jo er sat op til at være centerkanal (se mit indlæg ovenfor).

Det var præcis det jeg ville teste, mens du skråsikkert udtalte det ikke var nødvendigt...
Du tænker her på Speaker 1, ikke sandt?

MM
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2019 kl. 20:59
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Ha, ha - den er der mange, der er stolpret over.
Det kan bare ikke lade sig gøre.....punktum!

Nu ved jeg at katten ryger helt op i taget og hvæsser kløer, når jeg siger at alt er muligt. Men det er det!
men havde han nu ikke været så definitiv i hans svar, havde jeg måske ikke tænkt lidt videre. Derfor er hans input i min verden altid spændende fordi man lige bliver nødt til at vende alle vinklerne. Og når man så finder en løsning er det jo en smuk symbiose skabt ud fra forskellige kompetancer, og kun på den måde kommer man videre.

Jeg har nuldret runt med BV7s i mange år og alligevel var jeg lidt forvirret da sound setuppet ikke ville lade mig gøre noget helt trivielt. Uden Millermissens svar havde jeg nok ikke fundet den helt åbenlyse simple, løsning. Den kom egentlig fra endnu en anden diskussion, og der har vist været mange Wink



En PL Y splitter (her er bevidst valgt et billede der IKKE er det sædvanlige "sponsorerede indhold" Thumbs Down)

En Beolab er aktiv hvilket gør at man kan slippe afsted med at antage at man kigger ind i en relativt højimpedant indgang (næsten en summerende forstærker kobling.. I know... close enough).

I mit tilfælde kombineres (adderes) de respektive PL outputs (Centre og Front) før inputtet i BL 7-2.
Det virker "as is" men naturligvis burde man sætte en lille NE 5534 OP-AMP foran for at gøre det helt perfekt!

Tak til Millermissen for at være Millermissen! Og nej der bliver ikke noget med noget!



Havde jeg haft tid til det - og ikke havde skullet noget andet (ja, det findes også) - ville et forslag fra mig have været at bruge en ‘dummy’ PL-plug (sådan som man bruger den til BS 9000 for at undgå, at den går i Option 0, når der ikke er højtalere tilsluttet - altså så den ‘tror’, at der er noget tilsluttet).
Om det ville gøre en forskel at sætte den i fronthøjtaler-udgangen/e, ved jeg ikke.....så klog er jeg ikke Wink

Din forklaring fatter jeg ikke (er som skrevet ikke så klog).
Bare du fortæller mig, om det virker og om menigmand kan finde ud af at realisere det, er jeg tilfreds.
Løsninger, der kun kan bruges af nørder, er ikke min livret!

Meeen, hvorfor er det egentlig, at du vil netop det setup??
Det kunne jeg da godt tænke mig at vide.

P.S. Betyder ‘I mit tilfælde kombineres (adderes) de respektive PL outputs (Centre og Front) før inputtet i BL 7-2.’ , at du tænker på at ville fodre 7.2’eren med både center- og L/R-signalet?
Hvis ja - hvad opnår du ren lydmæssigt med det?

Edit: det var da megahurtigt at du fik sendt det kabel fra Steve.

MM


Redigeret af millemis - 28-Juli-2019 kl. 22:22
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2019 kl. 21:05
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Det her burde da være din spidskompetance Peter,- Centerhøjttaler på en BV7.

BV7 - Mk III ja. Jeg vil foreslå dig at finde den rigtige manual. Der står det meste.
Også om Mode 1-2-3-4-5, og hvad for højttaler der tændes op. God for nøjelse.
Herefter finder du værksteds håndbogen, og fylder denne tråd med store
diagrammer, og dine hjemmelavede teorier (på engelsk). Så er alt som det plejer
at være. Confused

Også om Mode 1-2-3-4-5, og hvad for højttaler der tændes op.’
Javel, hvilke, der tændes op, ja - det tror jeg beovox141 allerede ved hhv har læst.
Men der står ikke noget om, hvad der kommer ud af en BL7.1,2,6 i Speaker 1.

MM
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2019 kl. 21:09
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:


Edit: Det her burde da være din spidskompetance Peter,- Centerhøjttaler på en BV7 Question
Husk på, at Peter Pan kun har erfaring med en dedikeret centerhøjtaler som BL7.4 (eller 10).
Iøvrigt er det så meget hans spidskompetance, at han foretrækker at høre musik i Speaker 3....altså med hans BL7.4 aktiveret Confused

MM
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2019 kl. 21:51
@beovox141
Fik du nogensinde testet din boks - magen til den, som Leo beskriver her:

For mig er det springende punkt - som du også efterspørger svar på fra Leo - hvordan volume-kontrollen virker?
Han ‘går ud fra’, at det sker inde i boksen.
Dette kan dog ikke lade sig gøre (med den boks). Jeg kan i hvert fald ikke forestille mig hvordan det skulle kunne lade sig gøre!

Enten har man et fixed output på HDMI/ARC’en og regulerer lydstyrken efterfølgende i en forstærker, et stereoanlæg...
Eller man har et allerede volumen-reguleret signal til boksen.

Kan HDMI-outputtet i en Samsung (i en LG osv) volumenreguleres, er det store spørgsmål.
Åbenbart kan det det i Leo’s tilfælde - at det så går på bekostning af bitdybden i signalet er noget andet.....måske høres det ikke hhv hører ‘man’ det ikke.

Altså fik du testet noget med din boks?

P.S. Tip til de, der vil forsøge sig med noget lignende.
Overvej en RMB4 converter fra Oneremote:


MM


Redigeret af millemis - 28-Juli-2019 kl. 23:01
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2019 kl. 23:04
@beovox141
En BV7-55 har vel stadigvæk kun to frie HDMI-inputs - de to andre (typisk A og D) er belagt med BR-spillen hhv HD-tuneren?
Det er et stykke tid siden, jeg har haft fingrene i sådan en fætter.

MM


Redigeret af millemis - 28-Juli-2019 kl. 23:42
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 506507508509510 909>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu