recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV

 Besvar Besvar Side  <1 546547548549550 909>
Forfatter
Besked
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2019 kl. 21:31
Jeg har aldrig set noget i den stil på Beoworld før!

MM
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2019 kl. 21:31
@ MM

Det ser jo ud til at virke fint! Det eneste jeg overhovedet kan forestille mig er OS, ISP eller rettigheder på BW. Jeg har faktisk betalt (notch, notch Wink som du ser har jeg faktisk en højt udviklet moral!) men det er meget lang ude..

Prøv at skifte DNS til 8.8.8.8 Googles!

Det er derfor jeg bliver så træt.... der er altid noget! Min Windåse 10 rebootede lige uden notification fordi der var opdateringer. Jeg tror den ryger, jeg stoler ikke på noget som helst længere...

Endelig er der jo en mulighed at min side er cachet et eller andet sted... Men her er et screenshot!




Redigeret af beovox141 - 13-August-2019 kl. 21:37
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2019 kl. 21:37
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

@ MM

Prøv at skifte DNS til 8.8.8.8 Googles!

Det er derfor jeg bliver så træt.... der er altid noget! Min Windåse 10 rebootede lige uden notification fordi der var opdateringer. Jeg tror den ryger, jeg stoler ikke på noget som helst længere...
Hvis det var et generelt problem, kunne du få mig til det....men - som sagt - aldrig set før.
Hvad mon Peter Pan ser på sin WinOldschool?

Det der Windåse-problem har jeg da hørt om før Confused
Konen plejede at gå amok, når det skete.....nu har (også) hun en Mac.

MacMac
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2019 kl. 21:39
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

@ MM

Prøv at skifte DNS til 8.8.8.8 Googles!

Det er derfor jeg bliver så træt.... der er altid noget! Min Windåse 10 rebootede lige uden notification fordi der var opdateringer. Jeg tror den ryger, jeg stoler ikke på noget som helst længere...
Hvis det var et generelt problem, kunne du få mig til det....men - som sagt - aldrig set før.
Hvad mon Peter Pan ser på sin WinOldschool?

Det der Windåse-problem har jeg da hørt om før Confused
Konen plejede at gå amok, når det skete.....nu har (også) hun en Mac.

MacMac

Update, min datters Macbook Air gør det samme som din!
Update II også Android Phone!
Update III også win 7 stationerne!
Men den her Win 10 viser det stadigt lystigt, sikkert fra en lokal cache.


Redigeret af beovox141 - 13-August-2019 kl. 21:47
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2019 kl. 21:44
Måske kan Safari og/eller Beoworld ikke lide hotlinks.
Det er da også noget djævelskab - man ved aldrig, hvad man får....billedet på serveren kan jo blive ændret hen ad vejen.

MM 
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2019 kl. 21:58
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Måske kan Safari og/eller Beoworld ikke lide hotlinks.
Det er da også noget djævelskab - man ved aldrig, hvad man får....billedet på serveren kan jo blive ændret hen ad vejen.
Det er Timeless der blokker, man kan heller ikke smide linket på IMGUR, men man kan smide linket til linket herfra Recordere, så nu skulle der være et mindst et billede på BW. Hvad man så kan undre sig over er at de ikke er ens Question Sikkert IMGUR der komprimerer...

Jeg hader at hot linke af netop de grunde du også nævner, men på BW er der ikke rigtigt noget valg (for mig) og her på recordere løber man på et eller andet tidspunkt (snart) tør for plads, så hvad der ikke er super vigtigt bliver hot linket, hvilket jo så betyder at når billederne udløber på IMGUR bliver Peters tråd noget nær ren ASCII. Wink

Gode forslag modtages, men sådan er den digitale verden,- intet varer ret længe, undtagen de data der er samlet ind på dig!

Tak for at du gjorde opmærksom på det, jeg havde jo aldrig set det!




Redigeret af beovox141 - 13-August-2019 kl. 21:59
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2019 kl. 22:47
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

@beovox141
Det må da være en for dig - jeg har ikke tid lige nu.

Done!
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:


Nåhr - ikke helt!
I know den kan blive lang!
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Da han vendte tilbage med det samme, tænkte jeg at han nok fortjente et hurtigt svar.
Jeg fornemmede blot, at det ikke var gjordt (Wink ) med et hurtigt svar.....nu er et BeoSystem 3 jo ikke bare et BeoSystem 3.
Jeg havde - som det første - nok stillet spørgsmålet om versionen etc.
Da jeg tænkte, at du har de ting mere parat end jeg har, gav jeg den videre.
Enig, men jeg skulle lige fornemme niveauet!
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

En ting, som man også kunne gøre opmærksom på, er dette.....



....for at tjekke, hvad der kommer ind og ud ved en given kilde.
Igen helt enig. Jeg kunne næsten ikke genkende menuen, hvorfor dansk, er det ikke forvirrende når begår dig så glimrende på BW Question

Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

At han har et 7.1-setup gør jo også sagen lidt mere indviklet.
Hvad sker der egentlig, hvis man - som han gjorde - lader opmikse til ‘Speaker 5’ - kommer der så lyd ud af ALLE højtalere, eller kun fra front/center/surround?
Hvad sker der, hvis han afspiller en titel med 5.1-lyd/har valgt 5.1-sporet?
Så vidt jeg ved, kommer lyden så fra center/front og surround....det er jo sådan filmmagerne ville ha’ det nativt.
Først ved en 7.1-kilde bruges alle højtalere.
Ja, der kommer lyd fra alle 7 de to manglende kaner hentes fra rear! 
Og her er lidt af problematikken med at dekode externt, nu skal du nemlig sørge for at din dekoder sørger for at TVet gør det rigtigt! Og når et BV som du ved lidt vælger sine egne veje er det lidt af en udfordring! Her er du tvunget til at skifte til en 5.1 PCM stream for at få det originale 5.1 spor og ikke et opmikset. Med BS4 kan du vælge at slå det fra, men der er andre langt vanskeligere tilfælde, TV lyd fra exteren tunere er eksemplevis et mareridt at få på plads da det jo nemmest dekodes i TVet.
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Og hvorfor er der ikke en Speaker 7, når nu systemet understøtter 7.1 - hvis så ellers netop hans version gør det.
Jeg kunne da godt forestille mig, at det ville være fint at kunne opmikse fra 5.1 til 7.1 ved en passende film.....hvis ellers opmikseren kan det.
Det gør det reelt heller ikke, kun PCM. Hvor finder du, som du selv nævner, 7.1 inhold der ikke er semi fake, bortset fra BR HDaudio og MKVs. Samme for BS4. Bortset fra det var det jo for sent at opdatere i de sidste BS3 versioner og der er hardware begrænsninger både i DSPen og og Output matrixen. Den kører maks, der er ikke mere at komme efter! Det var faktisk meget ,meget små skridt der blev taget i hele BV7 perioden, bortset fra det allersidste!

Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Det meste her er med lidt ?-tegn, da jeg selv aldrig har haft mulighed for at lege med et BSys3 i en 7.1-konfiguration (det er sku’ sjældent at folk har så mange højtalere)....men det har du!

Super fint, det kan jo godt være lidt seriøst en gang i mellem, jeg spørger også Wink
Og ja jeg har et par 7.1 setup, og set er super til film med et lydspor der er lavet til 7.1, men jeg er lidt begrænset af for små rum. Jeg er inkarneret Depeche Mode fan og de har jo en guds velsignelse af 5.1 miks og der må ja da indrømme at det lige giver lidt ekstra at få de to "fakes" med i spil! I know lidt ligesom Peter Wink

Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2019 kl. 23:06
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

@beovox141
Det må da være en for dig - jeg har ikke tid lige nu.

Done!
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:


Nåhr - ikke helt!
I know den kan blive lang!
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Da han vendte tilbage med det samme, tænkte jeg at han nok fortjente et hurtigt svar.
Jeg fornemmede blot, at det ikke var gjordt (Wink ) med et hurtigt svar.....nu er et BeoSystem 3 jo ikke bare et BeoSystem 3.
Jeg havde - som det første - nok stillet spørgsmålet om versionen etc.
Da jeg tænkte, at du har de ting mere parat end jeg har, gav jeg den videre.
Enig, men jeg skulle lige fornemme niveauet!
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

En ting, som man også kunne gøre opmærksom på, er dette.....



....for at tjekke, hvad der kommer ind og ud ved en given kilde.
Igen helt enig. Jeg kunne næsten ikke genkende menuen, hvorfor dansk, er det ikke forvirrende når begår dig så glimrende på BW Question


Nu var det vist et rent tilfælde, at det blev hentet fra en dansk guide.
Men meget passende her......så kan Peter Pan også være med - er jo lidt svært at google-translate et ‘engelsksproget billede’ Wink

Havde jeg lagt det ind på Beoworld var det nok ‘engelsk’!

Det der med sprog er lidt sjovt - jeg er jo vandt til at skifte mellem flere (læs: tre) sprog......så det sker, at jeg ikke engang bemærker, hvilket sprog det lige var, jeg havde gang i.
Det sagt, så er dansk mit modersmål og derfor er mine menuer på B&O-dimserne danske!

MM
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2019 kl. 23:20
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Nu var det vist et rent tilfælde, at det blev hentet fra en dansk guide.
Men meget passende her......så kan Peter Pan også være med - er jo lidt svært at google-translate et ‘engelsksproget billede’ Wink

Havde jeg lagt det ind på Beoworld var det nok ‘engelsk’!

Det der med sprog er lidt sjovt - jeg er jo vandt til at skifte mellem flere (læs: tre) sprog......så det sker, at jeg ikke engang bemærker, hvilket sprog det lige var, jeg havde gang i.
Det sagt, så er dansk mit modersmål og derfor er mine menuer på B&O-dimserne danske!
Det samme her, men engelsk er nok blevet det sprog der "tænkes" i, derfor de lidt klodsede sætninger herfra en gang imellem. Løber du aldrig ind i at mangle det præcise ord på dansk eller tysk Question  I går rodede jeg rundt efter et dansk ord for "arguably" det ender jo med en hel sætning, der alligevel ikke rammer helt.
Prøv Sverige der har de opfundet deres egne ord for alt teknisk. Det betyder så et ordet "kontakt" betyder "connector" og ingen "saver" en fil de "sparer" den skam, lidt af en udfordring Wink
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2019 kl. 23:27
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Måske kan Safari og/eller Beoworld ikke lide hotlinks.
Det er da også noget djævelskab - man ved aldrig, hvad man får....billedet på serveren kan jo blive ændret hen ad vejen.
Det er Timeless der blokker, man kan heller ikke smide linket på IMGUR, men man kan smide linket til linket herfra Recordere, så nu skulle der være et mindst et billede på BW. Hvad man så kan undre sig over er at de ikke er ens Question Sikkert IMGUR der komprimerer...

Jeg hader at hot linke af netop de grunde du også nævner, men på BW er der ikke rigtigt noget valg (for mig) og her på recordere løber man på et eller andet tidspunkt (snart) tør for plads, så hvad der ikke er super vigtigt bliver hot linket, hvilket jo så betyder at når billederne udløber på IMGUR bliver Peters tråd noget nær ren ASCII. Wink

Gode forslag modtages, men sådan er den digitale verden,- intet varer ret længe, undtagen de data der er samlet ind på dig!

Tak for at du gjorde opmærksom på det, jeg havde jo aldrig set det!

Jeg ved ikke, hvor meget du har uploaded til Rec-siden....jeg har stadigvæk en del plads tilbage.
Og du kan selv administere, hvad der ligger dér inklusive slette.
Jeg går ud fra, at billederne forbliver i tråden! (?)





Jeg ved ikke hvad du mener med: ‘på BW er der ikke rigtigt noget valg (for mig)’....men der er vel en forklaring på det.

MM
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2019 kl. 23:50
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Jeg ved ikke, hvor meget du har uploaded til Rec-siden....jeg har stadigvæk en del plads tilbage.
Og du kan selv administere, hvad der ligger dér inklusive slette.
Jeg går ud fra, at billederne forbliver i tråden! (?)
Jeg har brugt 25% allerede med 50/50 upload så enden er da i syne, jeg formoder at hvad der bliver slettet OGSÅ ryger i tråden da man jo netop linker til et bruger område, ellers havde jeg da for længst slettet hele dynen, men det er jo hurtigt at teste.
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Jeg ved ikke hvad du mener med: ‘på BW er der ikke rigtigt noget valg (for mig)’....men der er vel en forklaring på det.
Uden den app du har beskrevet tager det ALT for lang tid! IMGUR er ren drag and drop!

Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2019 kl. 09:53
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Uden den app du har beskrevet tager det ALT for lang tid! IMGUR er ren drag and drop!

Hjælp mig lige - hvad er det for en app jeg har beskrevet?

MM


Redigeret af millemis - 14-August-2019 kl. 09:55
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 546547548549550 909>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu