recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV

 Besvar Besvar Side  <1 554555556557558 909>
Forfatter
Besked
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2019 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Du slår dig bare løs. Jeg tester TV og dimser, som kobles til TV. Hvis du har udstyret og højttalerne, så ser jeg ikke grund til at jeg skal blandes ind i måling af det?

Denne tråd er vel ikke umiddelbart stedet, hvor man partout skal have målt tingene igennem for at deltage?

Nu var det jo dig der smed den oprindelige påstand, men skidt nu med det. 

Jeg ville egentligt godt købe dit "jeg tester TV" argument hvis det ikke lige var for den lille detalje at du også tester B&O TV hvor lyden, ihvertfald ifølge dem selv er mindst halvtreds procent, og vel ret beset i tilfældet Eclipse måske er 95%. da TVet er et LG. Især holdt op mod den dejligt fact baserede tilgang til billedsiden, er det en skam at lyd siden nedprioteres til enkelte subjektive vurderinger. 
Men lad os være enige om at være uenige,- merely feedback! Wink


Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2019 kl. 21:31

beovox141 skrev:  ser 100FM & POPFM

Bemærk det var anno 2013. 2019 F.eks DR P4 / P5 -192 Kbps.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2019 kl. 22:10
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Du slår dig bare løs. Jeg tester TV og dimser, som kobles til TV. Hvis du har udstyret og højttalerne, så ser jeg ikke grund til at jeg skal blandes ind i måling af det?

Denne tråd er vel ikke umiddelbart stedet, hvor man partout skal have målt tingene igennem for at deltage?


Nu var det jo dig der smed den oprindelige påstand, men skidt nu med det. 

[

Så I andre må godt ytre jer uden at vedhæfte frekvenskurver, men jeg må ikke?
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2019 kl. 22:34
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Du slår dig bare løs. Jeg tester TV og dimser, som kobles til TV. Hvis du har udstyret og højttalerne, så ser jeg ikke grund til at jeg skal blandes ind i måling af det?

Denne tråd er vel ikke umiddelbart stedet, hvor man partout skal have målt tingene igennem for at deltage?


Nu var det jo dig der smed den oprindelige påstand, men skidt nu med det. 

[

Så I andre må godt ytre jer uden at vedhæfte frekvenskurver, men jeg må ikke?

Okay nu forstår jeg forvirringen Wink 
Jo selvfølgelig kan du have en helt personlig holdning (jeg bestemmer ihvertfald ingenting Wink), men nu har du jo altså Flatpanels kasketten på, hvilket måske gjorde at jeg misforstod afsenderen. Jeg syntes nu stadigvæk det kunne være en cool lille artikel old vs new med lidt facts.

Udover det lider denne tråd IMHO måske NETOP under manglen på hårde facts!


Redigeret af beovox141 - 17-August-2019 kl. 22:39
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2019 kl. 22:38
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

beovox141 skrev:  ser 100FM & POPFM

Bemærk det var anno 2013. 2019 F.eks DR P4 / P5 -192 Kbps.


Min fejl at igen falde i "genudsendelses" fælden, jeg burde have vidst bedre Confused
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2019 kl. 22:38
Det er næsten en tidsmaskine,- for 40 år siden blev alt dokumenteret på sirlig vis, og handlede det om audio stod der altid B&K på udstyret.




Redigeret af beovox141 - 17-August-2019 kl. 22:55
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2019 kl. 08:20

@ beovox141

Der er bestemt mere spændende ting du kan skrive om, hvis du ikke kategorisk nægter at acceptere nutidens virkeligheden for B&O.

Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV. Wink 

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2019 kl. 08:42

Et eksempel kunne være - Hvordan får vi teknisk BeoLab 7-4 til at spille korrekt som centerhøjttaler med LG C9.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2019 kl. 10:16
 
Ingen er vel i tvivl om mit bud. Smile
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2019 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

@ beovox141

Der er bestemt mere spændende ting du kan skrive om, hvis du ikke kategorisk nægter at acceptere nutidens virkeligheden for B&O.

Hmmmm... Nu tror jeg du skal rette skytset mod en anden, når det kommer til at "acceptere nutidens virkeligheden for B&O" Virkelighed afspejles ganske glimrende i stort set alle aspekter i en desværre døende forretning. 

Jeg har for længst set i øjnene at jeg aldrig mere kommer til at købe et nyt Beovision eller et audioprodukt, måske Belolabs undtaget. Skulle ønsket om et "virtuelt" (aka ren software) setup blive til virkelighed, er der ret beset langt bedre og billigere løsninger, og designelementet er jo helt væk (the Core som eksempel). Hvad er der egentlig tilbage, bortset fra Beolabs?

Soundbaren var måske noget der kunne være blevet til noget, men til en pris på ca halvdelen af en BL7 giver det jo sig selv, at der næppe er ret meget at komme efter.

Et produkt som BL 7-4 kommer B&O jo aldrig til at lave igen, så der er jo ikke noget andet valg end at interessere sig for hvordan man holder dem i live, og i det eksempel du viser, klares det jo nemt med en AV receiver, længere er den ikke! Er man rigtigt snedig holder man forbindelsen til TV nede på et enkelt HDMI kabel, så er det bare at skifte skærmen ud når Samsungs Oled kommer, eller hvis man hellere vil have billedkvalitet nu og vælger et Panasonic Oled.

Et AV9000 kostede ca 100kkr da det blev introduceret i 1992, altså ca det samme som Harmony koster i nutidspriser. Det solgtes i ca 5000 stks årligt, Hvad tror du Harmonien opnår? Glem det,- Fly Robin fly!

Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2019 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Ingen er vel i tvivl om mit bud. Smile

Vi er vel ikke ret uenige her, bortset fra du af en aller anden grund insiterer på at bygge alting op omkring en misforstået eARC fetish. Hovedformålet med eARC er IKKE at give dig som forbruger en bedre oplevelse, det handler udelukkende om Content Protection og økosystemer, hvilket du kommer til at indse den dag du får taget dig sammen til at lægge 6000kr for et Lucky Coldstar Åled!




Redigeret af beovox141 - 18-August-2019 kl. 11:26
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2019 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Hmmmm... Nu tror jeg du skal rette skytset mod en anden, når det kommer til at "acceptere nutidens virkeligheden for B&O" Virkelighed afspejles ganske glimrende i stort set alle aspekter i en desværre døende forretning. 

Jeg har for længst set i øjnene at jeg aldrig mere kommer til at købe et nyt Beovision eller et audioprodukt, måske Belolabs undtaget. Skulle ønsket om et "virtuelt" (aka ren software) setup blive til virkelighed, er der ret beset langt bedre og billigere løsninger, og designelementet er jo helt væk (the Core som eksempel). Hvad er der egentlig tilbage, bortset fra Beolabs?

Soundbaren var måske noget der kunne være blevet til noget, men til en pris på ca halvdelen af en BL7 giver det jo sig selv, at der næppe er ret meget at komme efter.

Et produkt som BL 7-4 kommer B&O jo aldrig til at lave igen, så der er jo ikke noget andet valg end at interessere sig for hvordan man holder dem i live, og i det eksempel du viser, klares det jo nemt med en AV receiver, længere er den ikke! Er man rigtigt snedig holder man forbindelsen til TV nede på et enkelt HDMI kabel, så er det bare at skifte skærmen ud når Samsungs Oled kommer, eller hvis man hellere vil have billedkvalitet nu og vælger et Panasonic Oled.

Et AV9000 kostede ca 100kkr da det blev introduceret i 1992, altså ca det samme som Harmony koster i nutidspriser. Det solgtes i ca 5000 stks årligt, Hvad tror du Harmonien opnår? Glem det,- Fly Robin fly!

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 554555556557558 909>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu