recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV

 Besvar Besvar Side  <1 614615616617618 909>
Forfatter
Besked
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2019 kl. 20:35
Så må vi da sandelig håbe, at Laust har nogle stande/BL7-x på lager LOL

P.S. 
995 kr plus en af mine gamle Beo4’ere for en BeoRemote One/BT......det lyder da som et godt tilbud Big smile
Bare ærgerligt, at der er så langt derop.

MM


Redigeret af millemis - 21-November-2019 kl. 20:38
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2019 kl. 08:58

Oprindeligt skrevet af Jacob118 Jacob118 skrev:

Billeder kommer senere, kan lige tage nogle af menuen og setup. Skriv hvis der er andet i vil vide i
forhold til LG C9 og wisa teknologien, mit indtryk er at ikke mange bruger det endnu nemlig :)

@ Jacob118. Jeg vil meget gerne se dine billeder. Dit indtryk af der endnu ikke er mange LG C9 bruger, tror
jeg du har ret i. Så er her andre læser på tråden, med LG C9 eller WiSA-Dongle erfaringer, så skriv venligst.

Er du ikke helt klar på, hvad 'Enhanced Audio Cannel = eARC' en del af den nye HDMI 2.1 standart, kan gøre
for dit AV setup. Læs evt. Her.

Tråden startede stille og roligt op i starten af 2019, i takt med jeg og andre blev opmærksomme på eARC
mulighederne. På de første sider spores en del modstand. Det vil tage tid at få eARC implementeret bredt,
men eARC er implementeret i LG's C9 TV. 

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
buenso80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2010
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2019 kl. 22:40
tak til @millemis og @Peter Pan
Det blev til en Beoremote One. Nu kan konen starte den radiostation jeg har sat som favorit på TuneIn med et tryk


Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2019 kl. 22:53
Tak for tilbagemeldingen!

Ja, det er skam vigtigt, at fruen i huset er tilfreds Big smile

MM
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2019 kl. 00:02
I mit tilfælde ser favoriterne sådan ud i min Bang & Olufsen app (ikke at forveksle med TuneIn’s egen app):


I den rækkefølgelig vil de også kunne ses på min BeoRemote One.
Altså vælger jeg den station jeg vil høre, direkte fra remoten.
Ønsker jeg en hurtig adgang til en bestemt af disse, kan jeg lægge den fast på en af BROne’s ‘Mit Valg’-knapper.

Det er det der menes med: 
Ét tryk er nok til at starte yndlingprogrammet.
Og nemmere kan det vel næppe blive!

MM
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2019 kl. 07:41

 Hvad så med B&O's økosystem - Bang & Olufsen App. Ja det er der delte meninger om. - - -

Oprindeligt skrevet af mm08642 mm08642 skrev:

De fleste professionelle apps, jeg bruger, tilbyder allerede disse multitask-funktioner på Apple iPad.

Kun B&O's software udviklings team har sandsynligvis brug for 2 år for at diskutere, om de givet
funktioner giver mening for deres kunder eller ikke. Efter en lang og kompliceret beslutningsproces
har de brug for yderligere 2 år for at finde en studerende med de nødvendige færdigheder til at
implementere det i B&O-appen. I tilfælde af at de ikke finder en studerende, vil det aldrig blive realiseret.

Jeg ved, det er sort sarkasme, men udefra ser det ud til, at B&O-softwareteamet fungerer på den måde.

 

Oprindeligt skrevet af Fansastic Fansastic skrev:

Ved to lejligheder har jeg sendt en fejlrapport til B&O care gennem appen. Desværre modtog jeg
overhovedet ingen feedback på mine to meddelelser. Der er noget galt med app-support funktionaliteten.

Her.



Redigeret af Peter Pan - 17-November-2020 kl. 21:40
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2019 kl. 11:34
Når nu du nævner mig....
.....så får du da også et svar fra mig - i øvrigt det samme svar, som ved det andet sted du (indtil nu) har postet nøjagtigt det samme:

Hvor vil du hen med det, Peter Pan?

 

Fyren med den ‘sorte sarkasme’ brokker sig over, at B&O ikke prioriterer en funktion, som han personligt ønsker sig......og det med det samme.

Hvad med bare at have lidt tålmodighed - der er ikke en hær af software-ingeniører på B&O.

I den selvsamme tråd stillede jeg spørgsmålstegn ved det ønske - og tillod mig at skrive, at jeg personligt ikke har brug for den....sådan er vi jo så forskellige.

Men ok, hvis man er den type, multitask-typen, der sidder og tjekker mail, surfer, skriver tekster samtidigt med at han/hun betjener sit B&O-setup.......og ikke kan undvære, at det sker som to vinduer på samme skærm, så fred være med det.

Måske kommer det, måske ikke - og så kan man jo selv afgøre, om man vil gøre brug af det eller ej.

Det er bare ikke noget at hidse sig op over!!!

 

 

Jeg ved ikke, hvad denne Fantastic har gjordt?

Jeg har selv - lige for et par dage siden haft kontaktet ‘Costumer Service’ - det første svar fik jeg dagen efter og et opfølgende fik jeg efter tre dage.

 

MM

Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2019 kl. 12:03
Jeg ved ikke, hvor smart det er at kunne have både Bang & Olufsen-app’en og f.eks mail-app’en åben på samme tid?
Hvad glæde har man af det - det er pærenemt at skifte mellem de to apps, når der er behov for dem.
Det Bang & Olufsen-app’en gør, kører jo bare i baggrunden indtil der er behov for ændring, indgriben dérpå.




Derimod er det fornuftigt at kunne have en webbrowser kørende side om side med et mail-program.
Som man ser her, kan man så f.eks trække et billede fra websiden direkte over i en mail.




To forskellige ting ——— jeg savner i hvert fald ikke ‘slide over’ og co i forbindelse med betjeningen af min Bang & Olufsen app.

P.S. 
Bortset fra det foretrækker jeg helt at adskille den app fra ‘arbejdet’ på min iPad.
Jeg har derfor en iPad Mini dedikeret til netop betjeningen af B&O-setup’et.....udover selvfølgelig den fysiske fjernbetjening.

MM



Redigeret af millemis - 26-November-2019 kl. 12:16
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2019 kl. 21:19
Bang & Olufsen - Sådan konfigurerers f.eks Beosound Stage, uden en Google-konto. - Læs her.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2019 kl. 21:43

Læs her.



Redigeret af Peter Pan - 27-November-2019 kl. 09:03
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Jacob118 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Oktober-2019
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2019 kl. 12:10
Hej igen, 
Har først nu fået tid til at komme med en opdatering. 
Jeg har nu fået koblet hele 5.1 setuppet til lg tv'et via wisa. 
Det fungere rigtig fint, der bliver automatisk skiftet mellem 2.0 Og 5.1 alt efter kilde. 
Dog savner jeg lidt management af Bass/subwoofer og andre små indstillinger. LG siger at dette skulle komme på et tidspunkt. Dog har jeg nu tænkt mig at købe axiim link istedet for det dongle jeg har nu, det vil give mig mulighed for at indstille equalizer, Bass management og 7.1 setup samt 2.1.
Men det fungere rigtig fint ellers. Fuldstændig samme opsætning næsten som eclipse.
Kan ikke finde ud af at indsætte billeder 

Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2019 kl. 14:23
Lidt video omkring BeoSound Shape 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 614615616617618 909>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu