recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV

 Besvar Besvar Side  <1 650651652653654 909>
Forfatter
Besked
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2020 kl. 18:38

Kristian Teär (B&O’s direktør) siger i rapporten for regnskabsårets 2. kvartal (1. Juni -> 30. November 2019, der blev offentliggjordt nu til morgen, at:
The outlook is unchanged compared to the adjusted outlook presented in the announcement released on 17 December 2019.

Han snakker om, at resultatet selvfølgelig er skuffende, men at der - netop på salgs- og marketingsområdet - er sat adskillige, hårdt tiltrængte tiltag i gang. Man skal dog forvente, at det tager sin tid at ændre tingene.
Der er generelt pæne forventninger til næste halvår, hvor der vil være flere nylanceringer.

Og hvem kunne da også forvente, at skuden skulle kunne vendes så hurtigt.

Der signaliseredes tilfredshed med salget af BV Harmony og BS Stage i November og December.

Rapporten kan læses på B&O’s hjemmeside, hvor man også kan se webcasten, der blev afholdt i dag kl 10:

MM


Redigeret af millemis - 15-Januar-2020 kl. 10:42
Til top
jsj1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2009
Status: Offline
Point: 291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2020 kl. 10:27
MM, tak for indlæg, vigtig info, for når “man” bare lige ser nyhederne på de nationale kanaler, så får man indtrykket at -nu lukker B&O nok snart, men det er som du citerer forventeligt pt.
Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor der herinde (og på Beoworld) er så mange der bare hakker på “vores” hæderkronede audio/video producent, de burde i stedet være stolte af at vi har en virksomhed der i mange årtier har leveret de fedeste produkter, design/materialer/betjeningsvenlige osv.
Jeg har selv været utrolig glad for det B&O grej jeg har haft gennem tiden, har også haft alverdens grej af effekt forstærkere, processorer, receivere og hvad ved jeg, men INTET, INTET af det havde den fede detalje/ lækre design og nærmest umuligt for fruen at betjene.
Vi har ikke alle samme smag/behov, men kom nu op på hesten, og prøv lige at være bare lidt mere positiv, I skal være stolte af den danske virksomhed, vi/I burde være de bedste ambassadører for deres produkter.
Håber og tror på det bedste for B&O !
Mvh
Jan
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2020 kl. 14:17

Læs mere her.



Redigeret af Peter Pan - 15-Januar-2020 kl. 14:25
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2020 kl. 11:08

Fra link her over -
April 2020 vil Kristian Täer præsentere en ny treårig strategi, hvor vejen til stærkere økonomiske
resultater vil blive skitseret. Men allerede nu lyder det, at strategien vil indeholde øget forbrugerfokus,
specifikke salgsinitiativer, stærkere og mere hyppige produktudgivelser og omkostningsoptimeringer.

Forbrugerfokus - hyppige produktudgivelser er ønskværdigt. Det er dog lang tid at vente på nyt fra B&O.
Hvis det så er nye farver på eksisterende produkter som vi har set det længe, mener jeg ikke det vil
ændre noget for B&O.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2020 kl. 10:17
Der er gode ting i horisonten - små 3 måneder. Ser frem til det, og håber B&O finder en vej for fremtiden.
Ind til da kan vi glæde os over hvad Bang & Olufsen skabte i fortiden, én hobby for mig siden 1997.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2020 kl. 11:15
Der er pt. udsalg på udvalgte ældrer B&O produkter - Tryk her.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2020 kl. 09:48
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Der er pt. udsalg på udvalgte ældrer B&O produkter - Tryk her.
Der er så meget gammelt/brugt B&O-grej på markedet efterhånden, at de er nødt til at sætte priserne ned (læs: holde udsalg) for at få solgt bare noget af det.
Der er sikkert et par nørder, der kan gøre et godt køb dér.

MM
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2020 kl. 17:39
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

 
Ind til da kan vi glæde os over hvad Bang & Olufsen skabte i fortiden, én hobby for mig siden 1997.
Tjaaa.....den gang havde jeg allerede mine første 3 B&O-generalforsamlinger bag mig.
Og siden da har jeg glædet mig hvert år til og over, hvad B&O nu havde fundet på Big smile

MM


Redigeret af millemis - 18-Januar-2020 kl. 17:41
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2020 kl. 08:39

Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Der er sikkert et par nørder, der kan gøre et godt køb dér.

Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

De to BL6002 yder stadigvæk deres bedste.

Ja - købt hos Best Buy  . . . Hr. 'nørd'. Wink 

I 1984 havde vi i byen, en spændende radio butik, der også solgte B&O, hvor vi unge kunne
komme om aftenen og lytte til mange forskellige audio opsætninger. Dette resulterede i jeg
købte Beocord 9000, som klart startede min interesse for B&O. Dette koncept kan jeg anbefale
blev overført til AV butikker her i 2020, da det er en god måde at skabe interesse for god lyd.

Mit første sæt BeoVox Penta købt i 1987, den nu nedlagte lokale B&O butik. Efter følgende to sæt
BeoVox Penta købte jeg via DBA. Er man så også 'nørd' hvis man handler via DBA, millemis. Question
Var det din Beogram CD-X du købte via DBA, som jeg opbevarede til du fik tid til at hente den. Big smile      

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2020 kl. 10:38
Der er sådan set intet negativt ved at være ‘nørd’ - det antyder bare, at man ikke er som flertallet (af B&O’s kunder).

Der er nok ikke så mange ‘ikke-nørder’, der læser/skriver her.....så indlæggene må stort set betragtes som ‘nørderi’.

Den CDX’er er for længst solgt videre.....til en anden nørd LOL

P.S. 
Problemet ved ‘nørderi’ er nok bare, at mange ofte glemmer, hvordan ‘flertallet’ tænker og handler......der er tendens til at nørder lever i deres egen osteklokke.

MM


Redigeret af millemis - 19-Januar-2020 kl. 23:07
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2020 kl. 07:26

Det var dengang -

Efter April 2020 kommer de gode tider nok tilbage, med nye Bang & Olufsen
produkter, et flertal MÅ eje.... Men hvad kan du forestille sig det kunne være Question

 
.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2020 kl. 22:35
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:


Det var dengang -

Efter April 2020 kommer de gode tider nok tilbage, med nye Bang & Olufsen
produkter, et flertal MÅ eje.... Men hvad kan du forestille sig det kunne være Question


Du skal nok ikke forvente, at der kommer noget som ‘flertallet’ i generel forstand kan bruge hhv vil bruge penge på.

Men, der vil nok være noget, som kan begejstre et flertal af de B&O-interesserede (i modsætning til B&O-nørderne/nostalgi-nørderne).

Jeg kunne forestille mig, at en højtaler - sådan i kategori med BL17 hhv BL3 - ville være interessant.
Det ville fint at kunne bruge et sådant sæt som surroundhøjtalere sammen med et BV’s indbyggede 3.0-soundcenter.....en fin løsning til et diskret 5.0-setup.

Og så iøvrigt.........B&O har før overrasket med nyt/med noget, ingen forventede.
Jeg lader mig da gerne overraske Big smile

MM




Redigeret af millemis - 21-Januar-2020 kl. 00:13
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 650651652653654 909>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu