|
Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV |
Besvar | Side <1 762763764765766 909> |
Forfatter | ||
beovox141
Guld medlem Oprettet: 29-Maj-2009 Status: Offline Point: 1940 |
Sendt: 06-April-2020 kl. 12:20 | |
Bang & Olufsen Fedetider Alle er stort set enige om at at af de bedste produkter B&O nogensinde lavede var Beosystem 3. Ikke noget simpelt produkt,- det havde alle de ting man værdsætter selv idag. Designet var cool og indeni var det fyldt til "the max",- Et tv uden skærm. Beovoxen har et eksemplar i Guld... Redigeret af beovox141 - 06-April-2020 kl. 12:23 |
||
beovox141
Guld medlem Oprettet: 29-Maj-2009 Status: Offline Point: 1940 |
Sendt: 06-April-2020 kl. 12:38 | |
Bang & Olufsen Fedetider Jo Beosystem 3 og vennerne sad LIGE i skabet! Redigeret af beovox141 - 06-April-2020 kl. 12:41 |
||
Peter Pan
Guld medlem Oprettet: 05-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8212 |
Sendt: 06-April-2020 kl. 13:14 | |
|
||
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
|
||
Peter Pan
Guld medlem Oprettet: 05-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8212 |
Sendt: 06-April-2020 kl. 14:24 | |
Bang & Olufsen - Fortid - April-2009. B&O vil spare os for overflødig informationHos B&O i Struer er afdelingen for servicekommunikation med hele vejen, når et nyt produkt udvikler sig fra tanker og streger på en computerskærm til noget fysisk og håndgribeligt.
Vi prøver på at være et filter, som sorterer det fra, der er overflødigt, og som sørger for, at der ikke ryger nogle af ingeniørernes fagtermer med, forklarer Majken Lauritsen, afdelingsleder i servicekommunikation. Vi får f.eks. alle de menuer, som kunderne får at se, til gennemsyn. Så afgør vi, om det er de rigtige termer, man bruger, siger hun. De ansatte i afdelingen for servicekommunikation er hovedsageligt universitetsuddannede "sprogfolk", cand.ling.merc.'er, der ved alt om, hvordan sproglig information skal organiseres, så den bliver både brugbar og tilgængelig.
B&O har i mange år været kendt for deres gode brugermanualer. Men med det nye BeoSound 5-anlæg, der er på vej ud i butikkerne, tager man skridtet videre, og gør det endnu nemmere og mere intuitivt. Førhen fulgte der typisk to tryksager med et produkt fra B&O - en lille manual til kunden og en noget længere og meget mere grundig sag, som forhandlerne og teknikerne havde brug for. Fremover får kunden kun den lille tryksag at se. Det er en lille og lækker sag, hvor de forskellige afsnit er pædagogisk delt op med faneblade. Vi har gjort det enkelt for kunden. Og manualen, der følger med BeoSound 5-anlægget, har et "easy-use-afsnit", hvor de helt enkle funktioner er beskrevet. Mere behøver man ikke at vide for at komme i gang, forklarer Majken Lauritsen.
Der er også gjort plads til et afsnit om, hvordan man sætter anlægget op - men det får man kun brug for, hvis man af en eller anden grund ønsker at flytte sit anlæg. Hos B&O anbefaler man, at det er forhandleren, der står for arbejdet med at sætte anlægget op og slutte det til.
Der bliver ikke brugt mange ord, i den nye manual. Derimod er der små, forklarende billeder, som viser, hvordan man skal gøre. Og at et billede fortæller mere end tusind ord, er en sandhed, der ikke er blevet mindre rigtig med årene. Hos B&O har de også sparet på ordene i erkendelse af, at de mennesker, der køber B&O, er begavede mennesker. Vi møder kunderne, der hvor de er. Og hvis de kommer til en menu, hvor de skal svare ja eller nej, behøver vi ikke at forklare dem, hvad der sker, hvis de trykker det ene eller det andet. Det regner de selv ud, siger Majken Lauritsen.
B&O har taget konsekvensen af, at det trykte medie ikke længere er den eneste måde, man kan formidle oplysninger, Derfor bliver internettet en vigtig medspiller i den strategi, firmaet har søsat sammen med BeoSound 5. Alt det svære, alt det forhandlere og teknikerne har brug for at vide, kommer ikke længere på tryk. Det kan de fremover finde på en hjemmeside, hvor produktet er beskrevet meget grundigt.
Også kunderne får deres egen elektroniske hjælper. På B&O's hjemmeside er der et område, som hedder kundeservice, og her vil man også kunne finde en "FAQ" - på dansk "ofte stillede spørgsmål", hvor man kan finde svar på de ting, der ikke fremgår af den medfølgende manual. Hvis et spørgsmål flere gange dukker op telefonisk hos kundeservice, så vil vi lægge det på siden, forklarer Majken Lauritsen.
B&O har fået testet sit koncept hos et svejtsisk firma, der er specialister i denne form kommunikation. Testen viser, at måden B&O forklarer sig på, er det hidtil mest brugervenlige, Verden har set.
Af Jøer Larsen. Nordjyske.dk Hvad mener du
|
||
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
|
||
Peter Pan
Guld medlem Oprettet: 05-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8212 |
Sendt: 06-April-2020 kl. 14:36 | |
Ja jeg tør ikke svare . . . |
||
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
|
||
beovox141
Guld medlem Oprettet: 29-Maj-2009 Status: Offline Point: 1940 |
Sendt: 06-April-2020 kl. 14:51 | |
Den er god med dig...du plejer ikke at holde dig tilbage. Svaret er lige ud af landevejen Vone har ikke Cinema Out så Larken er shit out of luck. Med hensyn til Samsung og underlige bokse holder jeg mig langt væk, det kommer aldrig til at virke helt perfekt.. |
||
Peter Pan
Guld medlem Oprettet: 05-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8212 |
Sendt: 06-April-2020 kl. 16:03 | |
Mit bud - Og så over til MM. - |
||
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
|
||
beovox141
Guld medlem Oprettet: 29-Maj-2009 Status: Offline Point: 1940 |
Sendt: 06-April-2020 kl. 16:28 | |
Vone har PL outputs Peter... og Oppoen har ingen inputs, så nul TV på Optomaen...
Du kan bare ikke skrive et indlæg uden han er involveret, det er jo en fo(r)bi....
Redigeret af beovox141 - 06-April-2020 kl. 16:50 |
||
beovox141
Guld medlem Oprettet: 29-Maj-2009 Status: Offline Point: 1940 |
Sendt: 06-April-2020 kl. 18:52 | |
Bang & Olufsen ringetider
Larken kan jo gribe koglen og ringe til en ven, hvis han kan finde nummeret i telefonbogen. |
||
beovox141
Guld medlem Oprettet: 29-Maj-2009 Status: Offline Point: 1940 |
Sendt: 06-April-2020 kl. 20:26 | |
Bang & Olufsen Opbrudstid
Nøj hvor de hygger sig med alle deres IOT dimser der bare ikke lige virker som de skal, eller som man ønsker sig... Så kan de lære det! Beomasterne har jo heldigvis ikke de skavanker.
|
||
millemis
Guld medlem Oprettet: 16-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1791 |
Sendt: 07-April-2020 kl. 00:14 | |
Nej, for de har FM-link indbygget MM
|
||
beovox141
Guld medlem Oprettet: 29-Maj-2009 Status: Offline Point: 1940 |
Sendt: 07-April-2020 kl. 08:32 | |
Præcis, det er noget der virker,- altid. Connection lost with core consumer Weaker re-purchase rate over the last 10 years and growing number of consumer friction points. Uhadada...De hører helt sikkert efter....
|
||
Besvar | Side <1 762763764765766 909> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |