recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV

 Besvar Besvar Side  <1 34567 909>
Forfatter
Besked
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2005 kl. 20:51
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Denon AVR-3806. Pris i tyskland    10.440 dk.kr

Den butik du linker til er altså i England, ikke Tyskland.

Men borstet fra det er det en Denon bestemt et af de bedste bud på en god surround receiver, her får man rigtig meget for pengene. Denon har en meget smart feature, nemlig en auto-kalibreringsmikrofon der selv sørger for at justere lyden korrekt i niveau og fase i et surround setup.
Det er nok den receiver jeg ville foretrække.

Sørg under all omstændigheder for at købe en af de nye modeller med minimum 2x HDMI indgange og 1 HDMI udgang, ligesom den nye Denon AVR3806 har.
HDMI kan overføre både digital lyd og billede fra din recoder og videre til dit TV i et enkelt tyndt kabel. HDMI har også fået kælenavnet, det digitale scartstik.

Hvis du har penge nok kan du jo købe Samsung AV-R3000 surround receiver, som har 7 x 250W ICEpower forstærkerkanaler indbygget.
Jeg kan se at du allerede har en ICEpower stereoforstærker.
http://www.icepower.bang-olufsen.com/sw2331.asp

Jeg tror dog ikke AV-R3000 er sat til salg i Europa endnu.


Redigeret af HTPC
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2005 kl. 21:43

Det kan jeg godt se ,der er rodet i de link. Nu er det rettet.

 



Redigeret af Peter Pan
Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2005 kl. 09:02
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Men lige for nyhedens skyld, han du se billeder af

de ennu hemmelige nyheder fra B&O's nye katalog.

Sidst på dette link.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20679&P N=1&TPN=11


Tak, men dem har jeg skam allerede set i det nye B&O katalog jeg fik tilsendt, men det er nu heller ikke hemmeligheder mere, så have de jo ikke været i kataloget.
Beovision 7 LCD TV i 40" kommer forøvrigt i butikkerne om 3 månender.

Desuden kan jeg afsløre et produkt der ikke er i kataloget.
Em medieafspiller lavet af Amitech i samarbejde med B&O. B&O software i samme design som Beoplayer og med en sort 160 GB harddiksboks fra Amitech som skal gemmes væk. Det hele styres fra Beo4 igennem fjensynet (eller et IR-øje ved ældre B&O TV). Desuden fås et meget lille keyboard fra Amitech til at betjene boksen.
Harddiskboksen kan forbindes til en PC via LAN eller et WLAN kort som isættes USB stikket. Fra PC'en kan man overføre de filer man ønsker på harddiskboksen. PC'en behøver ikke at være tændt derefter.
Man kan bruge boksen til at afspille video, foto diasshow, musik, internet osv.
Det er dog ikke en HTPC med indbygget tuner, så du kan ikke bruge den som recorder.
Denne boks er ikke sat til salg i B&O butikkerne endnu, pånær én B&O butik i Århus som har været med i udviklings og testfasen. Den model de sælger i Århus er dog kun med 80 GB, men den endelige version bliuver på 160 GB.

Tastaturet fra Amitech med indbygget pegeredskab ser sådan her ud:
http://www.amitech.dk/includes/webprodukt/pctilbehoer/tastat ur/stueTastatur.asp


Tastaturet er ikke specielt designet til denne B&O boks. Det kan også anvendes til andre (ikke B&O) HTPC og alm. PC'ere og er ekstratilbehør til denne B&O/Amitech HDD boks.
Tastaturet kan også fjernbetjene TV via IR.

Denne HDD boks er sikkert bare en Amitech HomeCenter Media boks, med noget B&O software og interface til B&O TV, med stort set de samme funktioner:
http://www.amitech.dk/includes/webprodukt/eHome/homeCenterMe dia/index.asp



Redigeret af HTPC
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2005 kl. 11:55

Hej HTPC.

Du skriver:

Tak, men dem har jeg skam allerede set i det nye B&O katalog jeg fik tilsendt.

Så er jeg nu klar over at du er aktionær i B&O, for det er kun jer der har fået tilsendt katalog.

Det lyder meget spændende hvad du skriver, jeg har længe været klar over at der er et samarbejde mellem B&O og NAD på grund af NAD's B&O kompitible LCD fladskærme.

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/billede/lcd_tv/detai %20l/nad_dv81hd_lcd_tv/detail/NAD_DV81HD_LCD_TV.htm?id=6823& amp;rv=6823

MVH. Peter Pan.

Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2005 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Så er jeg nu klar over at du er aktionær i B&O, for det er kun jer der har fået tilsendt katalog.

Ja, jeg købte nogle medarbejderaktier dengang jeg arbejdede på B&O. Jeg arbejder dog ikke på B&O længere, men har stadig medarbejderaktierne.
Men man kan jo også bare gå ned i den lokale B&O forretning og hente kataloget.
 
Jeg ved ikke om NAD har et samarbejde med B&O. NAD kan jo sagtens lave et fjernsyn der virker med B&O's fjernbetjening uden at have et samarbejde med B&O. Der er en del mindre dankse selskaber der laver noget udstyr der er kompatibelt med B&O's remote, uden at have et samarbejde med B&O.
NAD er et dansk selskab og det er nok derfor de har lavet deres TV kompatibelt med B&O. Og designet er da også stærk inspireret af B&O, uden dog at være på samme høje niveau.

Jeg har selv konstrueret noget elektronik der er kompatibel med B&O's remote, men det betyder jo ikke at det er lavet i samarbejde med B&O (selvom jeg brugte noget B&O dokumnetation, for at gøre det lettere og hurtigere at programmere IR-protokollen)

Men man kan sagtens dekode IR-protokollen med lidt reverse engineering hvis man ikke har adgang til B&O's (fortolige) dokumentation, men det er lidt lettere på den anden måde.
Det er dog muligt at det kræver en licens fra B&O at benytte deres IR-protokol, det er jeg ikke helt klar over, men det er meget sandsynligt at de har rettighederne og at man ikke må bruge protokollen uden en licens.
Men jeg bruger det også kun til privat brug så det behøver jeg ikke bekymre mig om.


Redigeret af HTPC
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2005 kl. 12:58
Jeg her leget lidt med det digitale set-up.
 


Redigeret af Peter Pan
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2005 kl. 13:12

Smukt ser det ud.  

I virkelighedens verden må en forstærker ikke placeres sådan. Den kan ikke komme af med varmen og skal have meget mere luft over sig.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2005 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Denon AVR-3806. Pris i tyskland    10.440 dk.kr

Undskyld men det virker da ret tåbeligt at købe den i Tyskland til 10.440 kr. når du kan købe den til 9.999 kr. i HIFI-klubben i det første link der blev givet til den. Hvofor finde et link til en tysk forhandler der er dyrere end den danske?

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/surround_sound/recei ver/detail/DENON_AVR3806_surround_receiver.htm?id=7027
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2005 kl. 13:41

Oprindeligt skrevet af HTPC HTPC skrev:


Jeg har selv konstrueret noget elektronik der er kompatibel med B&O's remote, men det betyder jo ikke at det er lavet i samarbejde med B&O (selvom jeg brugte noget B&O dokumnetation, for at gøre det lettere og hurtigere at programmere IR-protokollen)

HTPC, jeg er meget ked af at vi ikke bor i nærheden af hinanden. Der har igennem tiden været mange spørgsmål jeg ville have stillet dig. Nu jeg har dig er der en en ting der trænger sig på.

På mit stereo ICEpower trin, kan der etableres en tænd/sluk funktion, som sætter trinet i stand by, forstærkeren har en powerdown-feature. Det er ben 3 på connectoren "P2". Ses på side 17 i databledet for 500ASP.

Det kan findes her:
 

Jeg har ikke teknisk indblik nok til at forstå hvordan det gøres, og hvor meget der skal til. Der er også et års garanti ennu, så jeg han ennu ikke pille, men hvis du gider skære det ud i pap så vil jeg prøve når tiden er inde til det.

MVH. Peter Pan.

Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2005 kl. 13:47

Oprindeligt skrevet af HTPC HTPC skrev:

 Undskyld men det virker da ret tåbeligt at købe den i Tyskland til 10.440 kr. når du kan købe den til 9.999 kr. i HIFI-klubben i det første link der blev givet til den. Hvofor finde et link til en tysk forhandler der er dyrere end den danske?

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/surround_sound/recei ver/detail/DENON_AVR3806_surround_receiver.htm?id=7027

Det har du bestemt ret i  .

Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2005 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Jeg her leget lidt med det digitale setop.
 

Der er vist lidt galt med størrelsesforholdet. Så vidt jeg ved har både Pioneer recorderen og Denon receiveren en standard "HIFI bredde" på 43 cm.

Til dette setup tror jeg at jeg ville fortrække Denon receiveren i sort, det passer vist bedre til Pioneer recorderen.
Denon AVR-3806 sælges både i sølv og sort hos HIFI-klubben.

Her er den vist i sort:

 

Redigeret af HTPC
Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2005 kl. 13:57
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

På mit stereo ICEpower trin, kan der etableres en tænd/sluk funktion, som sætter trinet i stand by, forstærkeren har en powerdown-feature. Det er ben 3 på connectoren "P2". Ses på side 17 i databledet for 500ASP.
Det kan findes her:
 

Jeg har ikke teknisk indblik nok til at forstå hvordan det gøres, og hvor meget der skal til. Der er også et års garanti ennu, så jeg han ennu ikke pille, men hvis du gider skære det ud i pap så vil jeg prøve når tiden er inde til det.

MVH. Peter Pan.


Hvor meget der skal til afhænger af hvilket apparat/interface der skal styre det.
Hvis det er B&O Powerlink, så er det meget simplet at forbinde, der er allerede et styresignal i Powerlink stikket der kan styre dette.
Men hvis det er din kommende Denon receiver der skal stryre det, så bliver det lidt mere kompliceret.
Med Denon AVR-3806 ser det dog ud til at du har to muligheder. Denon har ent relæstyret  230 VAC "AC OUTLET" strømudtag der formengentlig tænder og slukker sammen med recevieren. Her kunne du jo tilslutte stikket til din ICEpower forstærker, så går det heller ikke ud over garantien. Det ser dog ud til at man maks må trække 100 Watt gennem dette stik, så det kan godt blive et problem hvis du spiller højt med dine ICEpower moduler.
Den anden mulighed er at bruge det 12 Volt "TRIGGER OUT" styresignal der er bag på Denon AVR-3806. Jeg har ikke studeret hvordan dette signal bliver styret, men det står vel i Denon manualen.
Det er forholdsvis simpelt at tilslutte dette signal til power-down signalet på ICEpower-modulerne.

Denon AVR-3806 bagside:



Redigeret af HTPC
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 909>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu