recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV

 Besvar Besvar Side  <1 45678 909>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2005 kl. 14:08

Hej CARSER, og velkommen til.

Jeg skal nok huske at skære et stort hul i bagbeklædningen vis det bliver virkelighed

Og til HTPC.

Hvis jeg lavede størelsen standard "HIFI bredde" på 43 cm. Kan man ikke se hvad det er, så må du leve med

Det med Denon receiveren i sort, kan jeg kun tilslutte mig, men manglede lige et billede i sort.

Og husk så jeg reagerer sådan på kretik--- HA ha.

Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2005 kl. 14:40

HTPC det startede med at mine HT'er gav et knald ved tænd og sluk, det er løst med et relæ en har bygget til mig.

PoweLink's tænd/sluk funktion bruger jeg også til de to B&O remote mains switch der i mit nuværende setop tænder dette relæ + hvis jeg vælger lyd 5 på Beo4 surround tænder min forstærker til de pasive bag Ht'er.

P.Las skrev på min tråd.

Angående alternativ opsæt.Jeg har et avant tv med indbygget processor,jeg bruger nad effekttrin til mine b&w ht.På de nyere effekttrin fra nad er der en trigger til at tænd/slukke forstærkeren fra nad`s egen forforstærker.Det signal er det samme som B&O bruger ditto.Så adapter stikket fra din til phono er der også trukket en ledn til nad`s trigger som er et mini jack.Så alt fungere på nøjagtig samme måde som vis det havde været B&O`s aktive højtalere.Stikket har de lavet ved vagns radio for 120,00 KR med nogle ordenlige stik/ledn.

Så det lader til at tænd/sluk signalet fra PowerLink bøsningen og så kan aktivere en 12 v's trigger, selv om der  kun er 2,5 Mv på ben 4 .

MVH. Peter Pan.

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2005 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Hej CARSER, og velkommen til.

Jeg skal nok huske at skære et stort hul i bagbeklædningen vis det bliver virkelighed

Tak skal du have. Spændende tråd må jeg sige.

Hulller bagtil er altså ikke nok. Det er jo ikke et anlæg på 2x10W!

  

Du vil nok også blive ked af overophedning af eller øget blæserstøj fra recorderen, der ser ud til at stå lige over. 

Jeg skrev om luft OVER forstærkeren og det er det allervigtigste. Der står med garanti også noget om placering og luft i dens manual.



Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2005 kl. 15:13

Carter tak for

Jeg starter med at bestille Denon AVR-3806 receiveren i sort, hos Hi-Fi klubben i den kommende uge, så kan Pioneer DVD-930H recorderen komme, når den engang kommer til Danmark.

Og jeg skal nok love dig at give dem LUFT.

 

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2005 kl. 15:38

Jamen den er go'! Og det er jo ikke for min skyld, vel?

Jeg er ikke sikker på andet, end jeg har hørt den spille i HiFi-klubben i et hjemmebio set up i et demo-rum. Og det lyd rigtigt godt!

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2005 kl. 15:44
______________________________________________________
 
Tak til HTPC for dine lærerige indlæg, og det fine billede af bagsiden.  Thumbs Up


Redigeret af Peter Pan - 10-Maj-2010 kl. 09:51
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2005 kl. 17:18
Man kan sige at strømforsyningen måske er lidt underdimensioneret til at levere fuld effekt i alle kanaler på samme tid, men det er typisk for næsten alle surround receivere og typisk spiller alle kanaler ikke for fuld kraft samtidig alligevel og stort set aldrig så lang tid at det bliver et problem.
Denne Denon forstæker er forholdsvis kraftig.
Og hvis du bruger din Jazz ICEpower forstærker til de to frontkanaler, så er der nok rigieligt med strømreserve til de resterende kanaler.
Der er en pre-out som du kan forbinde din ICEpower stereo-forstærker til, og så forbinde "Trigger out" til power-down signalet på ICE-power modulerne.
Senere kan jeg godt komme nærmere ind på hvordan du forbinder "Trigger out" til ICEpower modulerne uden at ødelægge noget.

Men opbygningen ser nuydelig ud inden i det tætpakkede kabinet, med fri adagang til luftgennemstrømning fra bund til top. Pga. varmen bevæger luften sig altid den vej fra bund til top.


Redigeret af HTPC
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2005 kl. 16:22

Jeg har været i HiFi-klubben og bestilt en DENON AVR-3806 surround receiver i  sort , men der er minst en måneds leverings tid, da de ikke er kommet til Danmark ennu. SURT.

Ind til videre vil jeg gå i tænkeboks



Redigeret af Peter Pan
Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2005 kl. 17:01
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Jeg har været i HiFi-klubben og bestilt en DENON AVR-3806 surround receiver i  sort , men der er minst en måneds leverings tid, da de ikke er kommet til Danmark ennu. SURT.

Ind til videre 


Hos en af de tyske Denon internet-forhandlere stod der også at det først kom til Oktober, så det er ikke kun i Danmark den ikke er kommet endnu.
 
Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2005 kl. 17:14
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Så det lader til at tænd/sluk signalet fra PowerLink bøsningen og så kan aktivere en 12 v's trigger, selv om der  kun er 2,5 Mv på ben 4 .


Du skriver 2,5 Mv, men jeg går ud fra du mener mv.
Mv = megavolt, mv = millivolt. Så der er en faktor 10^6 til forskel.
Normalt bruger man desunden et lille v ved vekselpænding og et stor V ved jævnpænding, f.eks. 2,5 mV.
Men jeg tror du har målt forkert mht. til de 2,5 mV, eller også har du målt mens Powerlink speaker on/off signalet var slukket.
Signalet skifter mellem 0 V ved off og 5 V ved on (faktisk svæver udgangen bare ved off). Spændingen kan dog være lavere end 5 V ved on afhængig af hvor meget signalet er belastet, da der sidder en serimodstand (typisk 1 kohm) inde i B&O apparatet for at beskytte mod kortslutning og for stort strømforbrug. Du kan evt. prøve at måle spændingen uden belastning.
 

Redigeret af HTPC
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2005 kl. 17:46
Oprindeligt skrevet af HTPC HTPC skrev:

Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Så det lader til at tænd/sluk signalet fra PowerLink bøsningen og så kan aktivere en 12 v's trigger, selv om der  kun er 2,5 Mv på ben 4 .


Du skriver 2,5 Mv, men jeg går ud fra du mener mv.
Mv = megavolt, mv = millivolt. Så der er en faktor 10^6 til forskel.
Normalt bruger man desunden et lille v ved vekselpænding og et stor V ved jævnpænding, f.eks. 2,5 mV.
 

Hej Drenge,

Tillad mig at rette rettelsen.

Volt og V er altid med stort, da det stammer fra et navn, Voltaire. Samme gælder generelt for måleenheder. Eks.: A, W, Ohm.

v er altså hastighed - det blander man "normalt" ikke ind i el-udtryk.

Mellem Mega- og milli- er faktoren ikke 10^6, men 10^9.

Vekselspænding angives med AC, jævn med DC.

Korrekt er 2,5 mV AC. Og modstanden er på 1 kOhm (stort O).

Hilsen fra en mat.-fys'er, der også er udd. elektroniktekniker.



Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2005 kl. 21:12

Jeg har skrevet forkert, sådan står der i

Specification guidelines fra B&O.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 45678 909>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu